USB doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-12-2025
ik heb een Tulip Motion Line 5/150 laptop

de USB wordt gedetecteerd door win98 maar dat staat er in de hardwarelijst dat ie niet ondersteund word. Ik kan geen drivers vinden op tulip.com/.nl.
weet iemand hoe ik de USB controller aan de praat kan krijgen??

specs:

150MHz
32MB RAM
1,4GB hdd
floppy drive
cd-rom drive
2xUSB(die het dus niet doet :( )

dSLR: Nikon D5300;

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik kan geen drivers vinden op tulip.com/.nl.
Ga na wat voor een moederbord/chipset in je laptop zit (hoe je dat kunt uitvinden staat in de FAQ van Processors, Mobo's & Geheugen) en probeer tenslotte de drivers te downloaden bij de website van de chipsetfabrikant :)

• p-de-geus
BalusC schreef op 04 december 2003 @ 12:39:
[...]
Ga na wat voor een moederbord/chipset in je laptop zit (hoe je dat kunt uitvinden staat in de FAQ van Processors, Mobo's & Geheugen) en probeer tenslotte de drivers te downloaden bij de website van de chipsetfabrikant :)
ik heb gegoogled maar kan niks vinden.
info van tulip:

Chipset : UMC 8891BFN/8892BEN/8886BFN and SMC FDC37C669 Super I/O controller

is er iemand die mij kan helpen??

• Teddy
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:53

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-03 13:31

Turkish

zhé germans

Als je gewoon een programma als Sisoft Sandra of Aïda32 gebruikt dan zie je zo welke chipset er in je laptop zit. Aan de hand daarvan kan je de juiste driver voor Win98 downloaden ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• p-de-geus
Turkish schreef op 04 december 2003 @ 17:51:
Als je gewoon een programma als Sisoft Sandra of Aïda32 gebruikt dan zie je zo welke chipset er in je laptop zit. Aan de hand daarvan kan je de juiste driver voor Win98 downloaden ;)
bij deze progjes staat er niet wat voor chipset erin zit.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Sorry voor de late reactie, ik zag het topic vanmiddag staan en dacht er vanavond pas aan.

Kan het niet zijn dat dit USB 1.0 poorten zijn, in plaats van 1.1, oude USB poorten waar je eigenlijk niets aan hebt omdat ze later besloten hebben om het toch iets anders te doen.
Ik heb hier een (gewoon) moederbord wat volgens mij ongeveer even oud is (uit de Pentium I tijd) waar ze ook opzitten, en in een document wat ik er van gevonden heb stond:
USB Port confusion

Although you'll find a USB-Header on the board, the USB is not working.
Why? Simply the specs for USB changed dramatically from pre-relase to final. This was too late for some chipsets/boards already in production. All major board- and chipset-manufacturers had to deal with this problem, so this is not a PCChips problem. The USB-Port on all affected boards is permanently disabled via the BIOS.
Bron: http://th2chips.freeservers.com/m537/index.html

Jij hebt een totaal andere computer, maar dit kan er ook op van toepassing zijn.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1