[ASP.NET] DataRelation met gecombineerde primary key

Pagina: 1
Acties:

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:39
Ik heb in mijn database een tabel met een gecombineerde primary key: id en volgnummer. Deze heeft een relatie met een andere tabel, waarin de id en het volgnummer als foreign key zijn opgenomen. Nu heb ik in asp.net een DataRelation gemaakt op de kolom id. Dat ging goed, tot het moment dat de Stored Procedure meerdere dezelfde id's teruggeeft (id alleen is immers niet uniek), dan valt asp.net erover dat de waarden in de realtie niet uniek zijn.
Nu is mijn vraag: is het mogelijk om ion een DataRelation een gecombineerde relatie te maken? De id-volgnummer combinatie is immers wel uniek.

Roomba E5 te koop

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Ja het is mogelijk.

De constructor van de DataRelation class is nl. overloaded, en er is een constructor waaraan je een array van DataColumns kunt aan meegeven:
code:
1
 public DataRelation(string, DataColumn[], DataColumn[]);
Initializes a new instance of the DataRelation class using the specified name, parent and child DataColumn objects, and a value indicating whether to create constraints.

https://fgheysels.github.io/

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:39
Ok ik ga eens opzoeken hoe dat dan weer moet. Thnx

Update: werkt als een trein!

Nog een vraagje: ik wil ook een relatie maken waarvan de parent niet uniek is, maar dan krijg ik een "These columns don't currently have unique values. " -error. (Dat klopt, want de parent is ook niet uniek). Kan dit eigenlijk wel? Kan er op msdn niets over vinden.
Sorry, laat maar...

[ Voor 95% gewijzigd door sig69 op 05-12-2003 11:44 ]

Roomba E5 te koop