Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.
Verwijderd
Persoonlijk vind ik een router een mooiere oplossing.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 11:48 ]
Verwijderd
of modem->server (gelijk proxy tegen shit van inet)->switch->gebruikers
Verwijderd
b) Ik weet niet wat voor modem je hebt, maar alle bijna ADSL modems die nu geleverd worden bieden de mogelijkheid om het IP adres op de ethernet interface in te stellen. Dan moet je er alleen voor zorgen dat je server dit adres meegeeft als gateway adres. Wat draait er eigenlijk op je server voor OS?
Zou het dan mogelijk zijn met de bestaande apparatuur?
Verwijderd
Verwijderd
Ik ga ervan dat je een KPN ADSL Speedtouche Home ethernetmodem hebt. Daar is het IP adres op de webinterface gewoon in te stellen en als je hem tweakt dan heb je ook routerfunctionaliteit. Ik ging er sowieso vanuit dat je een modem met ingebouwde router hebt omdat de meeste ethernetmodems die tegenwoordig worden geleverd dat hebben. De Speedtouch Home wordt ook volgens mij al een tijdje niet meer geleverd.Charlie schreef op 04 december 2003 @ 11:57:
Wellicht is de huidige ethernetmodem te tweaken naar router.
Zou het dan mogelijk zijn met de bestaande apparatuur?
Let er wel op dat je DHCP server de juiste gateway adres(sen) doorgeeft. Het is simpel als je ervoor kiest om de Alcatel DHCP server te laten spelen. Als je je huidge server nog steeds wil gebruiken moet je wel even iets aanpassen. Onder linux is dat simpel, want je moet gewoon op de juiste plek in je dhcpd.conf bestand de regel "option routers 192.168.x.xx" te zetten.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Standaard staat de router zelf op 192.168.1.1 dit lijkt dus aardig mooi te passen in het bestaande netwerk.
Alleen de 3e octet is anders. 1 ipv 0. Misschien kan ik deze wijzigen in de router. Morgenochtend eens bekijken.
Iemand verder bekend met deze router?? Ik ken deze nog niet.
Verwijderd
Het makkelijkst is trouwens niet de router aanpassen (dit zal waarschijnlijk moeilijk gaan) maar gewoon even je DHCP-scope en het vaste IP van de server te veranderen. Even refreshen op de clients en klaar is kees
Zie trouwens de link van The_Eagle om wat meer in te lezen.
Dit topic is gesloten.
![]()