Toon posts:

Nero vertraagt systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb een klein probleempje. Op mijn werk heb ik een CD/DVD Branden van Sony DRU-510A, en als ik een CDtje brand (nog geen eens een DVD) Dan wordt mijn systeem mega traag. Ik vind dit nogal vreemd.

De PC op mijn werk is een P4 2Ghz met 512MB DDR ram geheugen en Windows 2000, zit een 35gig hardeschijf in (weet niet wat de snelheid is).

De PC bij mij thuis is een AMD Athlon 1ghz (oudje alweer) met 356MB(geloof ik) SDR ram geheugen. Zitten 2 hardeschijfen in een Maxtor 20gig met 5600 touren, en een Samsung 60gig ook met 5600 touren. En er zit een Nec 1300 CD/DVDbrander in met Windows XP.

Als ik op mijn eigen PC een cdtje ga branden blijft hij als een zonnetje draaien, kan gewoon emailen, internetten en word etc gebruiken zonder dat dat trager gaat.

Het lijkt mij dat die PC op mijn werk ook gewoon lekker moet blijven door draaien omdat hij sneller is dat de pc thuis. Ik gebruik op mijn werk nero versie 5.5.10.20

Thuis weet ik niet precies welke ik heb, in iedergeval 5.5.10.??

Weten jullie of dit misschien een bekent probleem is met Windows 2000 of misschien de driver ofzo. Ik vind het nogal irritand dat wanneer ik op mijn werk brand dat ik niet kan verder werken.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:50
Staat de brander niet op DMA misschien?

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Staat die brander op DMA :?

offtopic:
te laat..

[ Voor 28% gewijzigd door GGS_VR6 op 04-12-2003 11:44 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in Device manager kijk bij Seccondary IDE controller, staat deze op PIO mode only bij Device 0. Ik weet alleen niet zeker of op DVD daar op zit.

Verwijderd

jah, kan je die pio mode niet veranderen naar DMA( if available)?

zoniet, probeer eens de(schrijvende) drive die problemen overlevert

eens op een ander IDE slot op je mobo te plaatsen. Dan kan je waarschijnlijk wel DMA mode kiezen, en heb je je systeem terug :7