[A7N8X-Deluxe] start niet

Pagina: 1
Acties:

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
ik heb gister een nieuw asus mobotje aangeschaft. ik heb alles aangesloten en wil nu met cpu/memory en vga kaart opstarten.

dit werkt echter niet.

ik heb al een andere cpu erop gezet, waarvan ik zeker weet dat hij werkt en m'n oude getest (die deed het gewoon), allebei amd 2400+.
memory heb ik ook verwisselt, maar hij doet gewoon helemaal niets alsik op de power schakelaar druk.
de voeding heb ik ook verwisselt, dit had in ieder geval wel suc6, er ging een groen lampje branden, wat ook zo hoort te zijn volgens het boekje.

aangezien het groene lampje brand lijkt het mij dat ik iets heel simpels over het hoofd zie, ik weet echter alleen niet wat.

ik heb ook geprobeerd de pc aan te zetten door de 2 pinnetjes van de aansluiting voor de power knop met een schroevendraaier te verbinden.

ik heb de search gebruikt en kwam alleen op dit topic uit A7N8X doet niets ik hoop dat ik uitgebreider ben en dat deze niet op slot hoeft :p

mijn hardware:
asus a7n8x deluxe (d0h)
amd 2400+ cpu
white lake 512mb ddr 333
chaintech 64mb geforce 2 gts
koeler weet ik ni pcies, iig een global win (http://www.world-of-pc.de/images/globalwin/tak58.jpg) die er zo uit ziet (weet type nr niet precies)
voeding: standaard van m'n chieftec case (die deed het dus niet) en een codename (?) voeding (die deed het dus wel)

voeding en koeler weet ik niet precies, zit nu op school en zal als ik thuis ben m'n post even aanvullen

ik verwacht dat het iets heel simpels is, maar plz help me :) :+

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Heb je het ook al geprobeerd met alleen je mobo en voeding (wel je pc speaker aangesloten) en dan geprobeerd aan te zetten? Heb je een casefan of zo aangesloten? Gaat je cpu koeler draaien als je op het aan/uit knoppie drukt? (gaat dan erom of hij een foutmelding geeft)Zit er een extra P4 stekker aansluiting op, heb je die aangesloten?

Ik weet ff niks meer zonder dat je het andere geprobeerd hebt ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Doet hij helemaal nix?? Ook de voeding draait niet (de fan!)??
Ik heb het zelfde gehad. Bleek mijn video kaart niet te werken op het moederbord (was niet 1.5 volt).
Maar bij mij deed i dus HELEMAAL NIX. en bij de agp slot brande een rood letje. Ander video kaartje er in en draaien met die hap

die p4 stekker hoef je niet aan te sluiten. (kan je ook niet kwijt :) )

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 11:50 ]

• xilebo
Heb je het ook al geprobeerd met alleen je mobo en voeding (wel je pc speaker aangesloten) en dan geprobeerd aan te zetten?
Nee! zal ik dalijk als ik thuis ben even doen
Heb je een casefan of zo aangesloten?
nee, heb verder niets aangesloten
Gaat je cpu koeler draaien als je op het aan/uit knoppie drukt? (gaat dan erom of hij een foutmelding geeft)
nee, hij gaat dus niet draaien, de voeding gaat niet aan, er gebeurt echt helemaal niets
Zit er een extra P4 stekker aansluiting op, heb je die aangesloten?
uhmz :?

[ Voor 4% gewijzigd door xilebo op 04-12-2003 12:00 ]

• xilebo
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 11:48:
Ik heb het zelfde gehad. Bleek mijn video kaart niet te werken op het moederbord (was niet 1.5 volt).
Maar bij mij deed i dus HELEMAAL NIX. en bij de agp slot brande een rood letje. Ander video kaartje er in en draaien met die hap

dit zou idd best kunnen.. het is al een oud videokaartje, zal thuis ff checken

en de fan enzo doen dus iid helemaal nix

• Turkish

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 11:48:

Geforce 2 GTS is een AGP 4x kaartje en die is dus 1,5 Volt, dat zal het waarschijnlijk niet zijn ;)

/edit
TS je moet
code:
1
[q] wat je wilt quoten [/q]
gebruiken anders krijg je wat je nu doet ;)

dus zo:
Dit is een quote!

[ Voor 12% gewijzigd door Turkish op 04-12-2003 11:55 ]

• Se7enth_son
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-06 13:56

Se7enth_son

Eindelijk mn Supra mkIV!

Het bord start idd niet wanneer de AGP-kaart niet goed is. Daarom is dat rode ledje aangebracht. Als die niet brandt, terwijl het groene ledje wel brandt, dan werkt het bord in zoverre dat de POST-reporter werkt. Kortom: plug je speakers in je line out en luister naar de foutmelding die die meid opnoemt
Zelf had ik: "Systeem memory test failed". Toen heb ik mn geheugen veranderd (zat nog PC2100 in |:() en toen werkte het :)

Werkt je POST-reporter niet, dan check je je AGP. Werkt dat ook niet, dan zou ik eens gaan denken aan een DOA (death on arrival), gezien de dingen die je zelf al geprobeerd hebt.

Openbaar vervoer is iets wat je brengt van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet naar toe moet, op een moment dat het je niet uitkomt | Supra specs

Verwijderd

xilebo schreef op 04 december 2003 @ 11:52:
[...]

dit zou idd best kunnen.. het is al een oud videokaartje, zal thuis ff checken

en de fan enzo doen dus iid helemaal nix
Kan niet missen dat deet i ook bij mij(helemaal nix dus :) ). Ff een ander video kaartje er in.
btw rode lampje zie je ook bijna niet odat de koeler van de video kaart er boven zit. Zag em eerst ook niet.

Laat ff weten of dat et geweest is.

• xilebo
hmmz volgens mij brandde het rode lampje niet, maar kan idd best zijn dat de cooler in de buurt zat.

ik zal ook ff speakers eraan hangen! dat wist ik nl niet, maar hoort dan de fan van de voeding niet te gaan draaien?

• Turkish

Turkish

zhé germans

xilebo schreef op 04 december 2003 @ 12:05:
hmmz volgens mij brandde het rode lampje niet, maar kan idd best zijn dat de cooler in de buurt zat.

ik zal ook ff speakers eraan hangen! dat wist ik nl niet, maar hoort dan de fan van de voeding niet te gaan draaien?
Fan van je voeding hoort te gaan draaien als je de aan uit knop aanzet. Weet je zeker dat je die kabels allemaal goed hebt zitten ;)

Verwijderd

Turkish schreef op 04 december 2003 @ 11:53:

Geforce 2 GTS is een AGP 4x kaartje en die is dus 1,5 Volt, dat zal het waarschijnlijk niet zijn ;)
De video kaart valt waarschijnlijk al af zoals al gepost is.
Ik weet niet of het uit maakt maar het stekkertje omdraaien van de switch?? Of sta ik nou uit mijn nek te lullen. De voeding fan hoort te draaien als je em aanzet.
Ook al is er iets anders mis zoals geheugen o.i.d

• xilebo
Turkish schreef op 04 december 2003 @ 12:09:
[...]

Fan van je voeding hoort te gaan draaien als je de aan uit knop aanzet. Weet je zeker dat je die kabels allemaal goed hebt zitten ;)
ja die zitten goed, anders zal het ledje ook niet gaan branden denkik

Verwijderd

ja het ledje brand zodra er een voeding aan is gesloten, ook al trek je de rest er af.
moet de stekker uiteraad wel in het stop contact zitten :). Trek de video kaart er maar es uit en doe em dan aan. kijken wat i doet.

• xilebo
hmmz ik heb net nog geprobeerd hem op te starten zonder geheugen en video kaart (dan zou hij moeten gaan piepen), maar er komt echt nix uit.. de voeding gaat niet draaien, het is precies hetzelfde als voordat ik op het knopje drukte..

ook heb ik geprobeerd de computer op te starten met een andere aan en uit knop (uit een andere kast), maar ook dat wilt niet helpen

ik begin steeds meer aan een doa (dead on arrival) te denken, wat denken jullie ervan?

edit: owhja, ik hebnog naar het rode ledje gekeken, maar deze brand niet!

[ Voor 8% gewijzigd door xilebo op 04-12-2003 15:53 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 10:16

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Misschien een stomme vraag, maar heb je de powerswitch wel goed aangesloten? Anders gebeurt er natuurlijk weinig als je op de knop drukt :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Turkish

Turkish

zhé germans

Lijkt verdacht veel op een DOA, maar heb je je voeding al geprobeerd in een andere pc? Ik vind het nog steeds vreemd dat er echt helemaal niks gaat draaien en alleen dat LEDje brandt. Kan je niet nog een met een schroevendraaier heel kort de powerswitch connectoren kortsluiten/

• xilebo
.oisyn schreef op 04 december 2003 @ 16:55:
Misschien een stomme vraag, maar heb je de powerswitch wel goed aangesloten? Anders gebeurt er natuurlijk weinig als je op de knop drukt :)
mja daar twijfelde ik dus ook aan!

maar heb het net nog eens met een schroevendraaier geprobeerd en wat schetst mijn verbazing: ik zag een flitsje in de voeding en hoorde wat geluid 8)7 er gebeurt toch wel iets dus..

daarna deed hij niets meer toen ik er met de schroevendraaier langs ging, maar toen ik even had gewacht en stroom eraf/erop had gedaan ging ook de fan een heeeeeeeel klein beetje draaien :?

ik snap er nix meer van, denk dat ik morgen maar een rma aan ga vragen

Verwijderd

Probeer andere geheugen.

• xilebo
heb ik ook al geprobeerd, maar ook zonder geheugen, dit maakt echter toch niet zoveel uit? dan hoort hij toch iig aan te gaan (en dan als ene hysterische keukenmeid te gaan piepen)

Verwijderd

Voeding nog o.k ? na een flits ? Alle draden van ATX connector nog heel, dus niet een los of zo ?

• xilebo
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 18:22:
Voeding nog o.k ? na een flits ? Alle draden van ATX connector nog heel, dus niet een los of zo ?
mja natuurlijk zitten alle draden ed. er nog in. heb nog ff andere voeding geprobeerd, maar veel meer doetti ni :'(

• xilebo
whoeiiiiiii, net nog een heeeeel oude voeding (260 w) erin gezet en nu kon ik iig weer booten, alles deed het, had beeld enzo..

morgen even nieuwe voeding halen..

wel gek op zich 2 kapotte voedingen :(

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 10:16

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Of de connectoren sluiten niet goed aan op je moederbord

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 04-12-2003 21:33 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Abuis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02-2022

Abuis

Ff een vraagje, werkt die nieuwe voeding nou? Ik heb een soortgelijk probleem met 2(!) borden.
Nadat het bord is aangesloten op de voeding, gebeurt eerst ff 5 minuten niets, dan gaan de fans spontaan draaien. Na ong. 5 sec. gaan ze weer uit.
Als ik dan opstart zegt de dame: Failed memory test. De fans blijven draaien, maar verder booten, ho maar!
Als ik dan reset, werkt het systeem gewoon!
Ik zit eraan te denken een nieuwe voeding te kopen, maar heb geen zin om veel pieken te gaan betalen voor de kat z'n viool.
hoop dat er nog iemand op deze post reageert....

Grz
Pagina: 1