Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 16:53:
Ik heb op de HCC-Dagen ook een Sapphire RADEON 9600XT met 256MB geheugen gekocht en ik heb nu diverse utilities er op los gelaten (3D Mark 2003, Rage3D Tweak en RadLinker). Allemaal geven ze aan dat de core clock 499,5Mhz is en dat het geheugen op 297Mhz draait! Volgens mij is de core clock van een RADEON 9600XT 600Mhz en draait het geheugen ook op 600Mhz. Zoals ik het nu zie heb ik gewoon een 9600PRO. Daar had ik wel goedkoper aan kunnen komen.
Wat zijn de ervaringen van andere kopers van deze kaart? Ik heb die van mij gekocht bij FunPrice Computers. Ik begin zo langzamerhand het idee te krijgen dat ik belazerd ben. Ik heb inmiddels een probleemomschrijving naar ATI gestuurd. Eens kijken wat zij er van zeggen.
Zoals ik al zei/vroeg: ervaringen met of recencies van deze kaart zijn van harte welkom.

Ik heb presies hetzelfde! het geheugen loopt idd 3mhz te langzaam dus dat komt uit op 594Mhz. Maar ik volgens mij hoort de core wel op 500Mhz te draaien. En draait dat van de 9600PRO op 400Mhz. Ik denk niet dat het geheugen 128 of 256 echt verschil maakt omdat het toch allebij op dezelfde snelheid loopt.
Maar ik vind het idd vaag dat het ding niet op de goede snelheden loopt. Ik heb mijne gekocht bij mycom voor 180euro tijdens de HCC maar als ik zo lees ben ik idd ook 'opgelicht'. Zit er toch over te denken om gewoon terug te gaan en maar 100 euro bij te leggen en een 9800np of 9700pro te kopen.
edit: dat de core niet 100% op de aangegeven snelheid loopt kan wel kloppen. Dat heeft mijn ouwe p2 350mhz ook. die loopt ook een halve mhz ofzo minder.
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 09-12-2003 17:39
]