Sinds een paar dagen maakt mijn HDD een rare hoge zoem. Ik denk zelf dat het aan een lagertje ligt en vertrouw het dus niet helemaal. Nu wil ik alle gegevens van deze HDD over gaan zetten op een nieuwe. De HDD is wel de bootdisc. Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste doen? Moet ik daar een progje voor gebruiken of is er een andere betere manier? Alvast bedankt.
Ik denk dat Norton Ghost jouw een hele mooie oplossing kan bieden, dit onderwerp is al verschillende malen op GoT behandelt, daarom raad ik jouw ook aan om eerst eventjes te zoeken op het forum
Verwijderd
ik doe dat altijd met northon ghost.
met dit programma maak je een opstart diskette
die laad je in, (bij het opstarten)
daarmee maak je een exacte copy, naar je nieuwe schijf.
hoef je windows ook niet opnieuw te installeren.
(mits het wel hetzelfde merk hd is....anders kun je wel alles opnieuw installeren)
met dit programma maak je een opstart diskette
die laad je in, (bij het opstarten)
daarmee maak je een exacte copy, naar je nieuwe schijf.
hoef je windows ook niet opnieuw te installeren.
(mits het wel hetzelfde merk hd is....anders kun je wel alles opnieuw installeren)
als het alleen om kale gegevens gaat, in de zin van bestanden
dan hang je er toch gewoon een 2e schijf aan? en selecteer je wat je wil over zetten, gaat het echt om programma´s, windows, registers
dan zou ik inderdaad gebruik maken van norton ghost o.i.d
dan hang je er toch gewoon een 2e schijf aan? en selecteer je wat je wil over zetten, gaat het echt om programma´s, windows, registers
dan zou ik inderdaad gebruik maken van norton ghost o.i.d
Gewoon even een schijfimage maken met Ghost en deze op de nieuwe schijf zetten 
www.symantec.com
Als het te duur spul is, dan kun je nog altijd freeware spul gebruiken, zoals xxcopy. Linkje staat elders in de FAQ van dit subforum
Maar omdat dit best wel een uitgekauwd onderwerp is (zie de search, bijvoorbeeld [search=harddisk exact kopieren], [search=harddisk klonen], etc) en dit ook nog geen hardwarematige kwestie is (softwarevraagjes horen in Software Algemeen, gaat dit topic dicht.
www.symantec.com
Als het te duur spul is, dan kun je nog altijd freeware spul gebruiken, zoals xxcopy. Linkje staat elders in de FAQ van dit subforum
Maar omdat dit best wel een uitgekauwd onderwerp is (zie de search, bijvoorbeeld [search=harddisk exact kopieren], [search=harddisk klonen], etc) en dit ook nog geen hardwarematige kwestie is (softwarevraagjes horen in Software Algemeen, gaat dit topic dicht.
Dit topic is gesloten.
![]()