Toon posts:

Beginnersvraag versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 200 watt versterker kan ik hier ook 100 watt boxen op aansluiten of is dit slecht voor de boxen?

Alvast bedankt

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Simpel. Ja dat kan. :)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 11:11:
Ik heb een 200 watt versterker kan ik hier ook 100 watt boxen op aansluiten of is dit slecht voor de boxen?

Alvast bedankt
dat is geen probleem :p

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

alleen een beetje uitkijken met het volume; als ze vet gaan vervormen moet je ophouden met naar rechts draaien ;)

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt :9

Verwijderd

Topicstarter
Nog 1 vraagje zou iemand me misschien kunnen uitleggen wat het verschil is tussen eind en voorversterkers? Kan ik uit een voorversterker ook muziek krijgen? Thx again :)

• Chatslet
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 16:52
De voorversterker is waar jij het volume etc mee regelt alleen is het vermogen dat die levert veel te zwak voor je boxen daarom zit er dus ook nog een eindversterker aan vast die zorgt dat het signaal geschikt is voor je boxen. Tussen de voorversterker en de eind versterker in zit alles van bass, trebble etc..

Verwijderd

Ik dacht toch dat Bass en Treble regelingen ín de voorversterker zat?

Die bestaat dus uit je eventuele Dolby Digital/DTS decoders, calibratie afstellingen, equalizers, bron keuze enz. Wat overblijft is dan je eindtrap en tussen de voor en eindversterker zit eigenlijk niks. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan nog maar een vraagje ik zoek een versterker waarop ik 2 75watt boxen kan zetten wat zou ik hier ongeveer voor kwijt zijn? Hoeft maar een hele goedkope te zijn }:O

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
AUD FAQ; Veelgestelde vragen

Als je dat nou even leest ben je gelijk een stuk wijzer.

Maar het komt er dus op neer dat je elke speaker op elke versterker kunt aansluiten en vice versa. Zolang je maar niet al te gek gaat doen. Maar lees het maar even...

EDIT:
Verder kan je gewoon voor 50 euro een oude versterker kopen op marktplaats.nl ofzo. Werkt perfect.

[ Voor 50% gewijzigd door StarTAC op 04-12-2003 13:14 ]

iRacing Profiel

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025
Deze is wel leuk:
http://www.marktplaats.nl...erkers/23016.htm?oudei=30
Bij die verkoper heb ik trouwens al vaker wat gekocht, tot nu toe allemaal perfect gegaan over de post. Ik weet niet hoe hij aan het spul komt, maar ik geloof dat het ongeveer zn baan is geworden :)

(sorry voor dubbelpost, maar ik had eerst ge-quote...)

[ Voor 50% gewijzigd door StarTAC op 04-12-2003 13:20 ]

iRacing Profiel

Pagina: 1