Toon posts:

Ati Radeon 9600 Pro Sapphire FPS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een Ati Radeon 9600 Pro 128MB DDR in mijn pctje zitten en ik ben er in principe heel tevreden over, hij deed het gelijk, heb geen hangup problemen of wat dan ook, alleen het volgende irriteert me enorm:

Bij elke spel, waar voertuigen in te pas komen, heb ik last van een enorme Frames Per Second drop, alles loopt smooth enzo maar het lijkt gewoon net alsof ik het spel in slow-motion zit te spelen.

Ikz al een paar voorbeelden noemen van spellen: Midnight Club 2, Simpson's Hit & Run, Toca race drivers, GTA 3 & VC.

Echter bij spellen als Fifa2004, Unreal 2 en andere shooters heb ik dit probleem totaal niet, daar draait hij alles op het hoogste detail en snel.

Ongeveer 90% van de spellen zijn origineel dus daar ken het al niet aan liggen.

Ook heb ik Direct X 9, allerlei soorten cathalist drivers en de laatste patches voor de spellen geprobeerd. Ook heb ik Anti-Aliasing al uitgezet, en de games met zo weinig mogelijk details proberen te draaien.

Het enigste wat ik tot nu toe ontdekt is dat de Processor heel erg in gebruik is op het moment dat ik zo'n spel speel. (Misschien koelt hij niet goed genoeg, maar dan blijft de vraag waarom het alleen is bij spellen waarbij een auto nadrukkelijk te pas komt)

Mijn specs zijn:

AMD Athlon 1800XP+
768 MB SDRAM
Windows XP Pro inclusief alle Sp's en Updates
MSI moederbord K7T Turbo (ofzoiets, vraag me niet welke ik zit nu niet thuis om te checken)
60 GB Maxtor HD

Iemand misschien een Idee? Kben echt ten einde raad

Verwijderd

wat voor voeding heb je?? 350W??

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Heb je de laatste Via Hyperion 4in1 drivers voor je moederbord ook geinstalleerd? Dit kan soms ook problemen oplossen. Eergisteren zijn de nieuwste uitgekomen en die kan je hier downloaden: http://downloads.viaarena...Hyperion%204IN1_V451v.zip

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

CJ schreef op 04 december 2003 @ 13:53:
Heb je de laatste Via Hyperion 4in1 drivers voor je moederbord ook geinstalleerd? Dit kan soms ook problemen oplossen. Eergisteren zijn de nieuwste uitgekomen en die kan je hier downloaden: http://downloads.viaarena...Hyperion%204IN1_V451v.zip
Het kan ook enorme problemen veroorzaken. De 4.50 drivers zijn ook van de site getrokken door VIA. Ik had deze geinstalleerd op mijn PC (toen nog een 1Ghz TB@Abit KT7) en heb alleen maar ellende gehad. :)

Mocht de TS inderdaad de 4.50 drivers geinstalleerd hebben dan raad ik hem inderdaad aan om ASAP die 4.51 drivers te installeren.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Ik denk toch dat het aan je windows ligt. Beste wat je kan doen met nieuwe kaart is een format erover gooien. En je geeft zelf aan, met alle updates..... Zijn hier al veel topics geweest dat sommige updates probs veroorzaken :)

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-07 14:28

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

En voor max. performance even dat SDRam omvormen tot DDR? ;)

Verwijderd

Topicstarter
quote: koenpje Thursday 04 December 2003 15:08
Ik denk toch dat het aan je windows ligt. Beste wat je kan doen met nieuwe kaart is een format erover gooien. En je geeft zelf aan, met alle updates..... Zijn hier al veel topics geweest dat sommige updates probs veroorzaken
Toevallig eergister nog geformatteerd, probleem blijft :(
quote: -ETz-Memphis Z - Thursday 04 December 2003 15:41
En voor max. performance even dat SDRam omvormen tot DDR?
Optie, maar dan moek wel een nieuw mobo kopen want die van mij ondersteund geen DDR

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:46
Ik heb een maandje geleden ook mijn moederbordje vervangen, ging toen gelijk van 8000 3d marks naar 10000 het is dus zeker aan te raden om je mobo'tje te vervangen. :)
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 16:14:
[...]

Toevallig eergister nog geformatteerd, probleem blijft :(

[...]

Optie, maar dan moek wel een nieuw mobo kopen want die van mij ondersteund geen DDR

• Rebel Angel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-02 19:15
Aloha
Ligt idd vast aan je mobo. MSI K7T ondersteund ook geen agp 8x toch?
Greetz })

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ik vraag me dan toch af waarom andere spellen zonder voertuigen het wel 100 % goed doen.

Want me mobo pakt mijn kaart verder gewoon goed. Geen enkele foutmelding of iets anders.

Verwijderd

Topicstarter
nog verder niemand een idee?

Verwijderd

ehh heb je met open GL settings gekloot? probeer daarmee te kloten :)

aangezien unreal 2 d3d is(toch?!)

maar ja probeer het iig...

Verwijderd

bij mij werd dit probleem opgelost door de 'agp aparature size' in de bios wat hoger te zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 18:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke dit topic kan dicht

Wimzz dat heeft mijn probleem opgelost!!!

THNX MAN!!!!!
Pagina: 1