Netwerkje bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Alien_
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-06 23:15
hoi, ik wil thuis een netwerkje tussen 2 pc's bouwen, maar aangezien mijn ervaring, ehmm.. nou ik heb er eigelijk geen ervaring mee, dus mijn vraag is hoe ik nou zonder veel gedoe een goed netwerkje opzet.

Ik heb al twee netwerk kaarten; 3com etherlink III (ISA mode) 10 mbit/s., en een coax-kabel van 5 mtr.,beide systemen werken op win 98, ik heb al wel wat geklooit, maar het liep tot nu toe op niets uit.....
dus wie kan mij dit duidelijk uitleggen, van waar en wat ik moet instellen enzo(en of ik wel de juiste hardware heb), of weet iemand een link naar een site met uitleg.

bvd
Alien

Verwijderd

Hardware:
Zorg dat je terminators aan je coax-kabel hebt

Software:
installeer de volgende protocollen:
- TCP/IP (stel vast IP in op 192.168.1.1 en 192.168.1.2, subnetmasker op 255.255.255.0)
- NetBEUI

Dat was het wel zo'n beetje...

• _Alien_
mh, ok bedankt, maar ik heb nog wel een vraagje, over die terminator; ik heb de kabel nu rechtstreeks de netwerkkaart in, maar ik heb ook gehoord dat daar een T-splitter tussen moet met zo'n terminator...
is dat waar of kan de kabel ook gewoon in een keer de kaart in?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik weet het niet helemaal zeker, maar ik geloof dat je alleen een terminator nodig hebt als je een 'open' eind hebt. Dus als je een t-splitter hebt waar eventueel nog meer kabel aan zou kunen voor nog een pc, dan moet dat getermineerd worden. Als je gewoon een kabel hebt met 2 niet t-splitter stekkers dan heb je dat denk ik niet nodig

Verwijderd

*NEWBIE ALERT*

Sorry :).

Je _MOET_ een T-stukje met aan de éne kant de kabel hebben en aan de andere kant een terminator.
code:
1
2
3
------T-@
......|
......&

--- = kabel
T = T-stuk
@ = terminator
& = netwerkkaart
. = niets :)

Verwijderd

ik zei toch........ :)