Xerox Docuprint N2025 print dikke zwarte strepen

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:41
Hallo

Wij hebben hier een Xerox Docuprint N1020 PS en die werkt wel goed maar ongeveer 3 keer in de week als je een printopdracht geeft komt er een blaadje uit met dikke zwarte strepen en het document die je wilt uitprinten dus niet.

We hebben de fuser vervangen, de toner vervangen, nieuwste drivers geinstalleerd en nog doet hij het, Printer uitzetten en weer aanzetten volstaat maar het blijft wel lastig

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? |:(

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Heeft de N1020 een drum/toner unit of zijn deze los vervangbaar? Zo ja dan lijkt het een drum probleem.
Kijk eens op de drum (afdrukrol) of de zwarte streep daarop zit, zo ja Xerox bellen (mits je em al vervangen hebt.)
Het lijkt een probleem met toner in de machine, dus eventjes helemaal schoonmaken wil waarschijnlijk helpen, ik heb hier ff geen service manual liggen maar als je bij de corotron-draden kan deze ff met een wattestaafje schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Bedankt voor de reactie, ik ga het even proberen

Het zijn componenten die los vervangbaar zijn

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Kleine tip om te onthouden:

Zwarte strepen: doorgaans vuile machine of afdrukrol

Witte/lichte strepen: bijna altijd toner

Thanx Xerox Service desk, for hiring me for two yrs,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
Ja maar het gekke is dat hij maar een paar keer per week zwarte strepen print, doorgaans doet hij het wel goed dus hoe het kan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Is het voorspelbaar wanneer dit gebeurt? Zo ja dan terwijl er een foute pagina wordt afgedrukt de machine uitzetten als deze halverwege is, het halfbedrukte papier bekijken, waar komt de streep? Komt deze bij de drum? Of pas bij de fuser? Als het bij de drum is staan de strepen dan ook op de drum?
Is de drum beschadigd? Is de fuser beschadigd?

Dat het maar af en toe gebeurt kan ook als reden hebben dat de machine vuil is van binnen. Gebeurt het ook bij de interne testpagina. Het lijkt een serieus probleem. Dan zal ik toch eens met Xerox OpB helpdesk bellen
Pagina: 1