[win2k] register aanpassen via batfile

Pagina: 1
Acties:

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:50
Ik probeer via een *.bat file om windows2000 automatisch te laten inloggen.Login=gebruiker,password=blaat

Dit bat filetje laad ik de eerste keer nadat ik windows2000 word opgestart nadat een image is terug gezet.Het *.bat filetje laat goed,en als ik de eerste keer ingelogt ben als admin,dan zie ik ook dat het register is aangepast zodat het de volgende keer dat het opstart inlogt met de username gebruiker.
Alleen als ik nu opnieuw opstart staat er bij het login scherm alleen gebruiker, ik moet zelf dus nog het wachtwoord invoeren.Als ik dat dan gedaan heb,en ik kijk in het register,zijn alle register wijzegingen van het *.bat filetje weg. Als ik dan zelf het *.reg filetje start dat via het *.bat filetje word aangeroepen,word alles weer veranderd,en blijft het ook staan bij de volgende boott.

Mijn vraag is dus: Hoe zorg ik ervoor dat de register wijzigingen bewaard blijven nadat ik de eerste keer ben opgestart na het imagen

ps:Ik gebruik sysprep om images klaar te maken,dus dan word de logon veranderd naar admin

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Waar in het register doe je de aanpassingen ?
Als je het onder current_user bijvoorbeeld doet zijn de wijzigingen weg als je onder een andere gebruiker aanlogt. Je zou het dan onder default_user moeten wijzigen.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:50
Elteor schreef op 04 december 2003 @ 12:03:
Waar in het register doe je de aanpassingen ?
Als je het onder current_user bijvoorbeeld doet zijn de wijzigingen weg als je onder een andere gebruiker aanlogt. Je zou het dan onder default_user moeten wijzigen.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
Daar doe ik mijn wijzegingen.Het werkt ook goed,als ik met de hand het .reg bestandje start.
Maar als ik bij het booten via een *.bat dat *.reg aanroept,bewaard hij in de instellingen niet als ik reboot

[ Voor 32% gewijzigd door pingkiller op 04-12-2003 12:06 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/