flash objecten even groot, toch een pixel ertussen?

Pagina: 1
Acties:

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb hier een simpel flash filmpje waar ik voor een menu een aantal blokken onder elkaar wil, deze blokken worden via actionscript neergezet en steeds wordt er een zelfde afstand naar beneden gegaan.

Op de een of andere manier wordt dit echter niet goed weergegeven bij de eerste 3 blokken. Het lijkt alsof er een witte pixelregel tussen de blokken inzit terwijl dat bij de blokken daaronder niet zo is.

Het wordt nog gekker als je in gaat zoomen, dan is er namelijk niets aan de hand en is elke afstand even groot (zoals het ook hoort te zijn)

voorbeeld:

http://217.22.65.67:8020/test/rareflash/vaag

Ik heb geprobeerd te zoeken op GOT en google natuurlijk maar ik zou zo gauw niet weten waar dit probleem vandaan komt.

Mijn rig

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

tja :)

ligt aan de manier waarop flash anti-aliased... zet je quality maar eens op 'low' (rechtermuisknop -> quality -> low) dan ziet 'ie er goed uit...

wat kan je eraan doen? hmmm faken... denk ik, dus daar waar 'ie verkeerd gaat, de menuitems 1 pixel omhoog doen... of als je alles gaat pixelneuken, gewoon de quality op low forceren...

Chriet Titulaer is de man

• marko77
ja, die quality truc had ik ook al gezien,maar dat heb ik liever niet natuurlijk, die smoothness van high quality is gewoon mooi :P

Zijn er geen andere opties? Andere designers hebben toch ditzelfde probleem neem ik aan?

Mijn rig

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:39

mymind*

A Beautiful Mind

Ik geloof dat je er een transparant vlak overheen kun leggen. Als je er een vlak overheen legt (b.v. zwart) en die een Alpha van 0% geeft dat het weg is.

Verwijderd

heb je alle coordinaten op de hele pixel gehouden (ook de hoogte van je vlakje)?

• marko77
yep, alle coords zijn op de hele pixel en t blokje is met grid gemaakt

--edit

die truc met het alpha vlak werkt niet

[ Voor 28% gewijzigd door marko77 op 04-12-2003 12:18 ]

Mijn rig

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

Volgens mij gebruik je lijnen rond het blauwe vlakje:
Converteer de lijnen eens naar vlakken. (modify -> shape -> convert lines to fills)

grote kans dat dat de oplossing is....

Verwijderd

het is een bug van flash die er al sinds versie 1 in zit

als je de transparantie overal stiekem op 99% zet ipv 100% werkt het wel

Verwijderd

mocht je nog geen oplossing gevonden hebben post je .fla ook even.

• marko77
die truc met alle alphas op 99% zal ik proberen, maar omdat het een dynamisch opgebouwd menu is moet ik eerst ff mijn scripting doorzoeken om te kijken waar ik dat ertussen kan gooien :P

als het niet gelukt is zal ik wel weer posten hier.

wel vreemd overigens dat het een bug is sinds versie 1 en dat die niet gefixed is

Mijn rig

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Het is wel gefixed in versie mx2004 heb ik vernomen,
Ik weet alleen niet hoe het precies zit, dus verder kan ik niet helpen. :)

[ Voor 59% gewijzigd door Justice op 06-12-2003 11:37 ]

Human Bobby

Pagina: 1