Toon posts:

Telefoonnet Nederland en België compatibel ?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net verhuisd van Nederland naar België (klinkt groot, maar het is maar 5km van elkaar :) ) en volgens een verkoper in een telecomwinkel hier kan ik mijn Nederlandse telefoons en ADSL modem hier NIET gebruiken. Klopt dat ?

Dat van die telefoons kan ik nog ergens begrijpen ivm nummerweergave e.d., dat dat anders is, maar mijn ADSL modem lijkt me net dezelfde Alcatel Speedtouch Home te zijn dan degene die in België in gebruik zijn.... of niet ?

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:05
Alleen ander stekkertje aanzetten, en nummerweergave werkt idd alleen op belgische toestellen.

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Ik denk dat die nummermelding wel werkt, ik woon zelf in .be en wij hebben ooit een nummermelder gehad (weliswaar in .be gekocht) maar het was van het .nl merk profoon (http://www.profoon.nl) en die werkte perfect...

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:05
Ajunne schreef op 04 december 2003 @ 09:45:
Ik denk dat die nummermelding wel werkt, ik woon zelf in .be en wij hebben ooit een nummermelder gehad (weliswaar in .be gekocht) maar het was van het .nl merk profoon (http://www.profoon.nl) en die werkte perfect...
Tja, Televisie's van Sony die je in Belgie koopt werken ook in Belgie.

[ Voor 3% gewijzigd door michiel100 op 04-12-2003 09:48 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:43

samo

yo/wassup

Stekketje is hetzelfde hoor!
Ik dacht dat er wel een verschil was in het nummerweergave systeem, maar ik heb geen nummerweergave telefoon (denk ik toch) dus ik zou het niet zeker kunnen zeggen...
ADSL heb ik ook niet, maar ik denk dat het wel zou moeten werken. Mijn oude werkgever verkoopt namelijk de zelfde adsl modems in NL kasten als in BE kasten... :-) dacht ik toch

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Mja, ik denk ook dat het gewoon werkt, maar ik zoek dus iemand die me kan vertellen dat het daadwerkelijk zo is :)

Stekkers zijn wel NIET hetzelfde. De RJ-11 stekker gaat in Nederland in een stekker met 4 pinnetjes, in Belgie zijn het er 5 en staan ze anders.

Maar die verkoper vertelde dus dat je toestel stuk gaat als je het toch probeert, vandaar dat ik eerst 100% zeker wil weten dat er niets stuk gaat. Ik heb Belgacom al eens gemaild, maar als ik daarop moet wachten heb ik volgende week nog geen antwoord :/

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

michiel100 schreef op 04 december 2003 @ 09:48:
[...]

Tja, nutteloze replies van Nederlanders die in Belgie worden gelezen zijn nog steeds nutteloze replies

Maar om toch even wat informatieve waarde aan deze post mee te geven (sounds familiar?):

Dat bakje was precies hetzelfde (tot de enkel nederlandse handleiding, nederlandse bon voor garantie en nederlandse telefoonstekker toe) als als je het in .nl zou gekocht hebben.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:43

samo

yo/wassup

Ik heb gewoon een nederlandse stekker in mijn brussels contact gestoken, en da werkt perfect hoor... :-)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
michiel100 schreef op 04 december 2003 @ 09:48:
[...]
Mja, wat heb ik hier aan ? Ik heb het over het telefoonnetwerk, niet over het kabel netwerk... |:(
Pagina: 1