Toon posts:

P4P800 --> Lan trouble

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn nieuwe pc hier vers geinstalleerd staan, maar krijg de onboard lan niet aan de praat.
De orginele driver (evenals die van de asus-site) is 'niet gewaarmerkt voor XP', maar denk niet dat het daar aan ligt.
De lampjes knipperen af en toe, op het bureaublad lijkt het alsof de kabel er in en er weer uit is..(wel verbinding,geen verbinding).
Wat is dit? Op mijn oude 3Com Combo kaartje werkt alles prima!

Ik heb trouwens maar 4 aders gebruikt van de LAN kabel, maar dit moet voldoende zijn.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

en hoe heb je die aders aangesloten?

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
En je hebt al wel een andere (normale, niet zelf geknepen) kabel geprobeerd?

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-08 22:00
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 09:09:
Ik heb mijn nieuwe pc hier vers geinstalleerd staan, maar krijg de onboard lan niet aan de praat.
De orginele driver (evenals die van de asus-site) is 'niet gewaarmerkt voor XP', maar denk niet dat het daar aan ligt.
De lampjes knipperen af en toe, op het bureaublad lijkt het alsof de kabel er in en er weer uit is..(wel verbinding,geen verbinding).
Wat is dit? Op mijn oude 3Com Combo kaartje werkt alles prima!

Ik heb trouwens maar 4 aders gebruikt van de LAN kabel, maar dit moet voldoende zijn.
Waarom denk je dat een LAN kabel 8 aders heeft ? 8)7

Verwijderd

Topicstarter
De kabel is goed, is gewoon aangesloten via schema, dezelfde kabel ligt beneden aan de laptop en die draait gewoon op 100Mbit.
Mijn andere 3Com kaartje heeft er ook geen problemen mee.
Ik zal vanmiddag de router er even aanhangen met een officiële kabel om te proberen..

ps. Voor LAN worden maar 4 aders gebruikt..

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 09:14 ]

• Servor
  • Niet online
Stel de kaart anders eens hard in op 10Mb/s, half duplex. Misschien probeert -ie als eerste een 1Gb verbinding tot stand te brengen en lukt dat niet doordat je kabel niet aan die specs voldoet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 09:14:
ps. Voor LAN worden maar 4 aders gebruikt..
Niet waar. Voor 100Base-TX worden enkel 4 aders gebruikt. 1000Base-T is een heel ander verhaal.
Volgens welk schema heb je je kabels gemaakt? Zit de twist tussen 3 en 6 erin?

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, en daar zou ook het probleem kunnen liggen omdat de kaart 1000Mbit ondersteund.
Als ik toch echter 100Mbit wil gebruiken moet hij dit toch herkennen?
Er zit geen twist in de kabel, gewoon straight naar de router.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

nee het gaat niet om de twist in de kabel.
je moet dus een twist maken in de aders.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, die zit er natuurlijk in..tegen dat probleem was ik al eens opgelopen.

Verwijderd

Twist in de aders, zoals damster zegt:

• Servor
  • Niet online
Ik zou toch echt eens een gewone kabel proberen. :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan me daar best in vinden, maar het heeft altijd prima gewerkt op deze manier.
Een 'gewone' kabel is niet mogelijk omdat deze naar de kelder moet. (muren etc.)
Ga even Jarno's advies opvolgen..
Jarno schreef op 04 december 2003 @ 09:16:
Stel de kaart anders eens hard in op 10Mb/s, half duplex. Misschien probeert -ie als eerste een 1Gb verbinding tot stand te brengen en lukt dat niet doordat je kabel niet aan die specs voldoet.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 09:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit mocht ook niet helpen, probeer vanmiddag even met andere kabel dan horen jullie weer van mij..alvast bedankt! :*)

• Flippie Flink
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:51
Is niet gewoon je Lan poort op je moederbord brak? Als ik hoor wat je allemaal hebt geprobeerd klinkt hij gewoon stuk, als je nog garantie hebt zou ik effe terug gaan of gewoon voor een paar euro een nieuw netwerk kaartje kopen en het daarmee doen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het eens geprobeerd met een 'echte' kabel met router erop, geen probleem dan, hij maakt dan gewoon verbinding.
Dat doet hij overigens ook met de kabel die er nu ligt alleen ziet de pc dat niet ofzo? Router geeft gewoon connected weer..
Ga denk ik toch maar een kabel trekken of WLAN aanschaffen..maja da's niet zo snel..

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
Ik had ook problemen met de NIC v/d P4P800, werkte na een bios update vlekkeloos.
Pagina: 1