9800 Pro artifacts

Pagina: 1
Acties:

• David_p3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 09:17
Ik heb sinds gisteren een sapphire 9800PRO 128mb, deze kaart geeft tijdens het opstarten van win2000 allemaal gele vertikale strepen. in windows stopt het dan weer maar als ik een game speel heb ik weer pannen.:S

ik heb het in 2 verschillende mobo's getest met agp fast-write uit. en in beide systemen heb ik er last van. de kaart word goed gekoeld met een zalmanZM80c-HP
dit was met catalyst driver 3.9 . underclocken helpt ook niet als de core op 340mhz werkt en het mem op 300 heb ik er nog steeds last van.

Polaris 400
duron 900
300watt voeding
512mb single channel

zelfde problemen met een

p3 700
chaintech 6bBTS
512 mb pc133
met catalyst 3.9
clean install windows 98

zelfde problemen voordat win98 is opgestart artifacts in het opstartscherm eenmaal inwindows nergens last van lijkt en dan een game willen spelen en TADA artifacts :(

is de kaart heen en moet hij RMA of helpt iets anders nog

Q6600@3.29 | Gigabyte X38-DS4 | 4096MB DC PC6400 | HD3870

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Zet de originele koeler/heatsink eens terug op de kaart, en kijk dan of je verschil ziet :)

edit: toevoegend: de 9800 Pro is eigenlijk niet bedoeld om een ZM80C-HP mee te gebruiken, of je moet ook de Zalman fan er voor gebruiken. Het ding wordt namelijk nog wat heter dan de non-pro en SE ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Remy op 04-12-2003 08:33 ]

LinkedIn
Instagram

• David_p3
*vergeten te melden*

de bijhorende fan zit erop op volle snelheid. als ik de orginele koeler erop terug plaats moet er dan ook weer nieuwe koelpasta op?

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd ook problemen met mijn Hercules 9800Pro 128mb.

Maar volgens mij komt het bij mij door directX9.0b (als dat kan ...) weet er niet veel vanaf maar toen ik die instaleerde (daar vroeg Raven Shield om) begon hij allemaal rare dingen te doen zoals bij een bioscoop scherm, de hele tijd van die zwarte stipjes overal en als het wat erger wordt lijkt het zelfs op een raar soort lamp die vanaf het midden van mijn scherm naar de zijkanten straalt o_O soms gaat me PC spontaan rebooten (als gevolg van dat rare gedoe)

weet iemand hoe dit komt? de originele koeler zit er nog op en hij wordt volgens mij niet te heet want ik kan hem nog makkelijk beetpakken.

Verwijderd

Ik heb een 9800 pro club 3d die ook vaag doet. Op een lan knalde hij er eerst een paar keer uit en later bleek me fan kapot te zijn. Dus ik een heatsink erop gezet van zalman. Alle spellen kon ik spelen. Maar als ik in battlefield terug ging naar het menu kreeg ik opeens allemaal artifacts dus ik me koeler van me boxed cpu erop geplakt en een huis,tuin keuken fan erop gericht, maar nog steeds altijd artifacts okal is de heatsink helemaal niet warm (daarvoor was hij redelijk warm). Maar als ik 3d mark 2003 draai daarna zijn er helemaal geen artifacts te herkennen.

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2025

Belgar

Archmaster ranzige code..

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 10:49:
als ik in battlefield terug ging naar het menu
dit is een driver-related probleem: oplossing catalyst 3.7 installeren.

...Als het maar werkt

Verwijderd

Dit probleem heb ik nu ook. Ik heb de 9800np club3d met biosmod naar de 9800pro gezet. Gister was er wat water van mijn waterkoel systeem eroverheen gegaan maar dat heb ik schoongemaakt en op laten drogen. Eerst werkte alles nog goed. Maar nadat ik de windowsXP update ging draaien kreeg ik ook de strepen in het beeld. Terwijl het ervoor nog goed werkte.

onder dos heb ik het ook dus ik denk dat ik mijn mod even terug ga zetten :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 11:29 ]

Verwijderd

Knort schreef op 04 december 2003 @ 10:49:
als ik in battlefield terug ging naar het menu

dit is een driver-related probleem: oplossing catalyst 3.7 installeren.

Heb het nu gadaan maar hou nog steeds dat als ik terug ga van menu naar spel dat ik de raarste dingen zie (allemaal lijnen die lopen te space). Heb laats lope kutte met omega drivers kan ut daar aan ligge??

Verwijderd

ik heb mijn bios mod terug gezet maar nog steeds geen verbetering, ik denk dat het aan microsoft ligt omdat mijn videokaart artifacs ging geven toen in de windows update had gedraaid. Wanneer ik catalyst 3.7 installeer krijg ik artifacts die op stipjes lijken, deze zijn dan over het gehele beeld versprijd.

Ik ga mijn videokaart proberen terug te brengen naar de winkel en een ander neem ik dan mee (ik hoop dat ze het doen).

Verwijderd

Hoe kan ik eigenlijk Dirext X 9.0b deinstaleren?

Verwijderd

Ik heb mijn videokaart terug gebragt naar de winkel en zij hebben bevestigd dat hij stuk was (ik kreeg artifacts in dos), nu hebben ze hem naar de leverancier gestuurd (duurt 4weken minimaal) en ik heb nu dus geen videokaart meer :(

Verwijderd

EERST je nieuw gekochte kaart testen en gebruiken en desnoods mee gamen, en dan PAS een zalman eropdonderen. je hebt altijd een klein kansje dat de fabrikant ziet dat er een andere koeler op heeft gezeten en hiermee je garantie verspild

tot slot nu weet je niet zeker of het door de koeler/koelerpasta komt, of door het installeren van de koeler (wat verbogen, afgebroken), of gwoon een bug van een spel, of niet compatibel met je overige hardware, je oude drivers niet goed geuninstalleerd enz enz enz enz

intussen zie ik dat iedereen gezellig met mekaar zit te beppen maar niemand de TS een antwoord geeft....
David_p3 schreef op 04 december 2003 @ 08:34:
als ik de orginele koeler erop terug plaats moet er dan ook weer nieuwe koelpasta op?
in principe zou er een nieuwe koelpasta eropgezet moeten worden, MAAR de fabrikant ziet dat misschien dat dat een andere soort pasta is dan ze gebruiken en weg garantie. ik hoop dat je een plastic velletje of zo op de oude koelerpasta geplakt hebt en dat er nog genoeg op zit, een minuscule laagje is echt genoeg, je mag het metaal niet zien en daar waar pasta tekort komt pikken van plaatsen waar zat is. en dan ga ik ervan uit dat er nog genoeg pasta op je koeler zit he, anders maar nieuwe erop smeren.....

Verwijderd

Heb ook een 9800 pro met een zalman heatpipe en fan op 5v. Niks geen artifacts tot een overclock van 450 MHZ. Heb je de core wel goed schoongemaakt voordat je de nieuwe heatpipe erop gezet had? Als de heatsink niet warm wordt na een tijdje gamen dan maakt deze geen goed contact met de core.

• David_p3
ik ga hem terug brengen naar de winkel en hoop dat zijn hem omruilen met vind niet leuk dat ie nu al stuk is

De orginele koeler is pasta loos gewoon die pasta gebruiken die er nog opzit of alles schoonmaken en nieuwe pasta erop doen

[ Voor 9% gewijzigd door David_p3 op 04-12-2003 22:31 ]

Verwijderd

David_p3 schreef op 04 december 2003 @ 22:30:
ik ga hem terug brengen naar de winkel en hoop dat zijn hem omruilen met vind niet leuk dat ie nu al stuk is

De orginele koeler is pasta loos gewoon die pasta gebruiken die er nog opzit of alles schoonmaken en nieuwe pasta erop doen
en nu in het nederlands? pastaloos=geen pasta dus en even later zeg je "gwoon die pasta gebruiken die er nog op zit?" wat is het nou?

ik heb al antwoord gegeven. lees mijn vorige post met name het deel na jouw quote nog 1 keer en laat het tot je doordringen......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 12:06:
ik heb mijn bios mod terug gezet maar nog steeds geen verbetering, ik denk dat het aan microsoft ligt omdat mijn videokaart artifacs ging geven toen in de windows update had gedraaid. Wanneer ik catalyst 3.7 installeer krijg ik artifacts die op stipjes lijken, deze zijn dan over het gehele beeld versprijd.

Ik ga mijn videokaart proberen terug te brengen naar de winkel en een ander neem ik dan mee (ik hoop dat ze het doen).
Hèhè, artifacts die op stipjes lijken netjes over het scherm verdeeld al ware het een soort van raster. Alleen ik installeerde helemaal niks nieuws, had een paar dagen last van de stipjes en streepjes, na een tijdje waren ze weer uitgepest en kon ik weer dagen werken/gamen. Nu zijn ze weer terug (tigste keer) en nu ga ik die kaart ook maar eens terugbrengen, ik heb zo'n beetje alle tips die ik heb gekregen hier uitgeprobeerd, maar niets helpt.... :'(

Wanneer de stipjes aanwezig waren had je dan ook last van flinke artifacts in games zelf, van die lange polygonenslierten aan alles vast (?)

Verwijderd

Ik heb hier ook een Sapphire 9800Pro met Zalman heatpipe erop, maar als die heatsink koud blijft, maakt ie geen goed contact met de core. Ik heb er hier een papst 80mm opzitten en nog steeds is ie warm, maar niet heet. Als ik 3DMark draai wordt ie gewoon heet. Een koude sink duidt op een slecht contact tussen core en sink. Zit je blok recht op de core? Heb je meer dan normaal aan pasta ertussen? De rand om de core wil nog wel eens voor problemen zorgen en daarom wordt aangeraden extra pasta te gebruiken. Als je het blokje op de core vastzet, zorg dan dat de schroeven echt niet meer verder kunnen. Het teveel aan pasta wordt er zo tussenuit geperst. Volg nu verder de handleiding van de Zalman en kijk of het nu wel goed gaat. Die Sapphire 9800Pro is een behoorlijk heethoofd. Succes!
Pagina: 1