• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
TITELEDIT: PEG-TJ 25 moet PEG-SJ 22 zijn :(

Ik wil nu omdat mijn Revo kapot is een pda kopen, maar ik zit nog te twijfelen tussen deze 2. Wat zijn de verschillen ertussen? Bijvoorbeeld bij het scherm. Reviews zijn leuk, maar ik wil toch het liefst gebruikerservaringen van jullie horen, zodat ik daaruit kan kiezen welke ik neem. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Falskdansker op 04-12-2003 23:44 ]

Steam

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-02 17:32
Dit lijkt me geen keuze:
- OS 4 vs OS 5
- lowres vs highres
- lelijk model vs mooi model (persoonlijk)
- slecht verkrijgbaar vs langzaamaan beter verkrijgbaar (net nieuw model)

Voor gebruikerservaringen kan je het beste kijken op palmclub.nl, alhoewel er dacht ik nog geen mensen zijn met een TJ25.
Verder raad ik je aan toch wat beter de specs te bekijken, deze keuze lijkt me vrij duidelijk :)

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-02 09:31

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Hoeveel wil je uitgeven en wat is het belangrijkste dat je ermee gaat doen?

Ik heb zelf twee weken geleden een Tungsten|E gekocht en wel om de volgende redenen:
- highres-scherm
- PalmOS 5
- Hoofdtelefoon-aansluting
- Documents 2 Go meegelevert (makkelijk om presentaties te synchroniseren tussen laptop, werk en thuis)
De directe concurrent voor de Tungsten|E is de Sony Clié PEG-TJ35. Helaas wordt deze laatste niet met Documents 2 Go gelevert.

Als je je PDA trouwens ook als MP3-speler wilt gebruiken, dan vallen beide modellen sowieso al af. De m130 is niet snel genoeg en de TJ25 heeft geen hoofdtelefoonaansluiting.

Als je je PDA in combinatie met een GPS wilt gebruiken, dan valt de Tungsten|E af omdat deze geen universele connector heeft.

Als je je PDA met je telefoon wilt gebruiken om te surfen, dan is de m130 een goede keus omdat je deze later nog altijd kan uitbreiden met een Bluetooth SDIO-kaartje die helaas op dit moment niet onder PalmOS 5 werken. (Als je echter de kosten van een PDA met Bluetooth vergelijkt met de aanschaf van een m130+SDIO-Bluetooth, is het bijna even duur!).

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Falskdansker
  • Niet online
Werkt de software voor de m130 ook (probleemloos) op de PEG-SJ22?

MP3 hoeft niet, daar heb ik mijn discman met MP3-support voor :)

GPS hoeft ook niet :)

surfen hoeft ook niet per se, maar kan handig zijn. Kun je trouwens ook surfen als je de pda in het docking station hebt staan?

Past deze ook op de m130?

Zit er bij de PEG-SJ 22 ook zo'n beschermkap als bij de m130 zit?

Heeft er iemand ook gebruikerservaringen?

/EDIT: PEG-TJ 25 moest PEG-SJ 22 zijn :(

[ Voor 28% gewijzigd door Falskdansker op 04-12-2003 23:44 ]

Steam

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2025
Ik denk dat je eerst even voor je zelf op rij moet zetten waarvoor je hem nodig hebt, wat wil je ermee doen en welke specs heb je daarvoor nodig??

Ik heb op dit moment tijdelijk een 130 in gebruik omdat mijn Tungsten (letterlijk) gecrached is......
Vind het een erg fijn ding, hij is wel iets groter dan ik gewend ben en de reso van het scherm is ff wennen...........
De inkijk hoek is vind ik best beperkt, als hij op mijn bureau ligt heb ik vaak moeite met dingen aflezen.

Ook vindt ik de cradle van de 130 niet helemaal top, elke x als ik hem eruit wil halen dan kraakt de boel alsof hij afbreekt........maar das normaal hoorde ik ?!

Een echte vergelijking met de Sony kan ik helaas niet maken omdat ik deze nooit gebruikt heb.

Maar als 'instap' model naar de gevorderde Palm wereld is de 130 denk ik ideaal.......hij bezit alle functies voor intesief dagelijks gebruik, redelijke resolutie en de batt gaat vrij lang mee......maar goed, zoals ik al zei is dat niet helemaal objectief.......

suc6 met je keuze

Dont work hard, just party!

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Luister, je wil geen m130 en ook geen SJ22. Waarom niet?

Omdat je voor een paar tientjes meer een apparaat kunt kopen die niet hopeloos verouderd is, en gewoon nog jaren mee kan gaan. De TJ25 of Tungsten|E (170 EUR vs. 200 EUR) zijn gewoon veel betere koopjes dan de m130 (met een lores 160x160 scherm) of de SJ22 (zonder synchronisatiesoftware voor Outlook).

Dus please please please, denk na en koop geen m130 of SJ22 vanwege een paar tientjes prijsverschil. Da's echt een Fiat Pinda vs. een Opel Vectra. Stel die vraag eens op de Palmclub.nl en ik vermoed dat iedereen daar hetzelfde zal zeggen.

Ik heb overigens al een jaar de SJ30, da's de SJ22 maar dan wél met een softwarepakket bijgeleverd. De SJ30 wordt aan alle kanten door de TJ35 (met MP3) voorbij gestoken en guess what? De SJ30 is nog duurder dan de TJ35 bij de Dixons. :r PDA prijzen van oude modellen zeggen NIKS over wat een apparaat kan en heel veel newbees trappen daar gewoon in.

[ Voor 36% gewijzigd door Stereotomy op 05-12-2003 11:09 ]

Alors.

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2025
helemaal eens.......

Dont work hard, just party!

• Falskdansker
  • Niet online
Ik ben net even bij de Mediamarkt en Dynabyte gaan kijken. De M130 hadden ze niet meer, en het verschil tussen de SJ22 en de TJ25 was 20 euro. Het wordt de TJ25. Die is nieuwer, en heeft ook 24 maanden garantie ipv 12 bij de SJ22. Altijd handig :)

[ Voor 5% gewijzigd door Falskdansker op 05-12-2003 14:38 ]

Steam

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

johannesmvp2 schreef op 05 december 2003 @ 14:08:
Ik ben net even bij de Mediamarkt en Dynabyte gaan kijken. De M130 hadden ze niet meer, en het verschil tussen de SJ22 en de TJ25 was 20 euro. Waarschijnlijk wordt het dus de TJ25. Die is nieuwer, en heeft ook 24 maanden garantie ipv 12 bij de SJ22. Altijd handig :)
Je mag die waarschijnlijk wel uit die zin weghalen, de SJ22 verliest het op alle fronten van de TJ25. ;) Veel plezier met je nieuwe aankoop, en kom eens een keertje over je ervaringen vertellen op de Palmclub.nl forums!

Alors.

• Falskdansker
  • Niet online
Stereotomy schreef op 05 december 2003 @ 14:16:
[...]

Je mag die waarschijnlijk wel uit die zin weghalen, de SJ22 verliest het op alle fronten van de TJ25. ;) Veel plezier met je nieuwe aankoop, en kom eens een keertje over je ervaringen vertellen op de Palmclub.nl forums!
done ;)

Dat waarschijnlijk stond er trouwens omdat ik niet zeker weet of ik nog een andere ga kopen. Maar waarschijnlijk doe ik dat niet en wordt het de SJ25.

Steam

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04:25

SkyStreaker

Move on up!

Infobitje:

Op SJ22 kan je een gamepad zetten van Sony zelf, veel makkelijker met emuproggies. Zij het alleen gameboy/color en NES, maar goed. Met de SJ25 werkt ie niet volgens mij.

Je kan natuurlijk ook kijken op kieskeurig.nl Bij Dynabyte hebben ze de Clie SJ22 voor 199,95 :)

Afbeeldingslocatie: http://shop.sonystyle-europe.com/catalog/3E/3E8416EB576A5004E10000002BC29B8F.jpg

Moet ik er wel bij zeggen, vermoedelijk kun je alleen de X en Y knop met Palm OS 5.x instellen...

offtopic:
(Even tussendoor voor PocketPC: http://www.bargainpda.com...ame=BenQ&productName=G250 GamePad&display=priceDetail)

[ Voor 43% gewijzigd door SkyStreaker op 05-12-2003 14:55 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

tranztaz schreef op 05 december 2003 @ 14:51:
Infobitje:

Op SJ22 kan je een gamepad zetten van Sony zelf, veel makkelijker met emuproggies. Zij het alleen gameboy/color en NES, maar goed. Met de SJ25 werkt ie niet volgens mij.

Je kan natuurlijk ook kijken op kieskeurig.nl Bij Dynabyte hebben ze de Clie SJ22 voor 199,95 :)

[afbeelding]

Moet ik er wel bij zeggen, vermoedelijk kun je alleen de X en Y knop met Palm OS 5.x instellen...

(Even tussendoor voor PocketPC: http://www.bargainpda.com...ame=BenQ&productName=G250 GamePad&display=priceDetail)
Dit is de PEG-CG10 waarover hier op de Palmclub een review is geschreven.

Hij is echter wel compatible met de SJ22 maar niet met de TJ25. http://www.clie-link.com/...inmenu=compatibility.asp# Echter, de mooiere Palm spellen draaien slechts op Palm OS5 het besturingssysteem van de TJ25.

Maar dan nog: SJ22 vs. TJ25

Prijs: zo goed als gelijk
Processor/OS: 33 MHz/OS4 vs. 200 MHz/OS5
Behhuizing: Plastic vs. Metaal
Geheugenuitbreiding: Memorystick vs. Memorystick & Memorystick Pro
Software bijgeleverd: nauwelijks vs. redelijk compleet softwarepakket incl. Outlook sync.
Input: Grafitti 1 vs. Grafitti 2 en Decuma (blokletter herkenning)

De SJ22 is gewoon een verouderd model, met als opvolger de TJ25. Iedere winkel die de SJ22 nog op voorraad heeft en de TJ25 heeft ingekocht heeft een probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Stereotomy op 05-12-2003 15:02 ]

Alors.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Hij is ook net bij Dynabyte weg ja (de site, gisteren was ie er nog :P) en het scheelde , nou... 20 Euro ofzo. Jammer alleen voor de Clie gebruikers misschien dat er geen 3e partij is zoals BenQ die ze maakt voor Palm, joypadjes bedoel ik.

[ Voor 9% gewijzigd door SkyStreaker op 05-12-2003 15:34 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Falskdansker
  • Niet online
Ik weet al zo goed als zeker dat ik een TJ-25 ga kopen (zie vorige post) het scheelt idd 20 euro. Voor de mensen die de SJ22 willen. Mediamarkt Den Haag: 199,95. Maar daar gaan ze er ook uit. voor degenen die de TJ25 willen, ±220 by o.a. Dynabyte :)

Steam

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Zijn er ook gamepadjes voor die TJ25 dan?

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

tranztaz schreef op 05 december 2003 @ 20:06:
Zijn er ook gamepadjes voor die TJ25 dan?
Nope. Niet dat ik weet. Waarom vind je die gamepad zo belangrijk? De topicstarter komt van een Psion af, niet echt een gameapparaat.

[ Voor 25% gewijzigd door Stereotomy op 05-12-2003 20:34 ]

Alors.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Oh nee, dat was even een nieuwsgierigheidje van mij. Ga ik geen apart topic voor maken. Met alle respect voor de TS :)

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

D'r zijn een aantal gamepadjes te koop op ebay voor de Clié maar ik ben nu ff te lui om te checken of die OS5 compatible zijn. :)

Alors.

• Falskdansker
  • Niet online
Stereotomy schreef op 06 december 2003 @ 09:28:
D'r zijn een aantal gamepadjes te koop op ebay voor de Clié maar ik ben nu ff te lui om te checken of die OS5 compatible zijn. :)
Hoeft ook niet, dat soort dingen koop ik meestal toch niet.

Wat ik wel wil gaan kopen, is een beschermhoesje. Zit er trouwens een standaard-hoesje of iets dergelijks bij? En hoe goed werkt (lees: beschermt) die?

Steam

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

johannesmvp2 schreef op 06 december 2003 @ 10:10:
[...]

Hoeft ook niet, dat soort dingen koop ik meestal toch niet.

Wat ik wel wil gaan kopen, is een beschermhoesje. Zit er trouwens een standaard-hoesje of iets dergelijks bij? En hoe goed werkt (lees: beschermt) die?
Er zit een standaard flappie bij. Die schijnt mooi en stevig te zijn, en aangezien dat ding van metaal is, is dat misschien genoeg. Gooi je hem in je schooltas/werktas, dan kan ik een leren case of hardcase aanraden. Zoek op google naar Brando (goeie zaak, verkopen ze op het moment een leren case als ik het wel heb) Proporta en Innopocket. De laatste twee maken vaak hardcases, maar omdat de TJ een nieuw model is hebben ze die nog niet geloof ik (komt er wel).

Vraag anders ook even op de Palmclub.nl rond, of mensen daar nog tips hebben. Succes!

Alors.

• SkyStreaker

SkyStreaker

Move on up!

Stereotomy schreef op 06 december 2003 @ 09:28:
Ik niet! Op ebay.nl? Waar? :)

Pagina: 1