Toon posts:

[Linux] Home directory 'sharen'

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een nieuwe pc en wil graag het volgende doen.
Ik wil er Linux (ik denk Slackware 9.1) en FreeBSD 5.1 opzetten.
Nu wil ik dus als ik bijvoorbeeld een kword document op de desktop opsla in Linux, het ook in FreeBSD zien op de desktop en omgekeerd.
Nog voor de duidelijkheid, ik werk op dezelfde computer, zonder tussenkomst van een server oid.

Ik weet dat ik dan met de zelfde desktop environment/manager moet werken, en op allebei de systemen de zelfde users aan moet maken.

Ik hhop dat jullie mijn vraag een beetje begrijpen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je home directories op een aparte partitie zetten met een filesystem dat zowel linux als freebsd kan lezen en schrijven. Die partitie vervolgens op /home mounten (of direct op je homedir, als je wilt.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Zet je /home op een aparte partitie met een filesystem wat door linux en freebsd te lezen is. Klaar.
Dezelfde users op beide OSsen is wel makkelijk (zou ik zeker doen), maar niet strikt noodzakelijk, je kan user 'pietje' best /home/jantje als homedir geven.
Zelfde desktop environment/manager is nergens voor nodig.

En omdat ik nou eenmaal een zeiker ben toch even een kritische noot:
Als je dit niet zelf kon verzinnen of vinden met vriend google moet je je misschien eens afvragen of slackware en freebsd niet iets te hoog gegrepen zijn. Je topicstart laat flink wat te wensen over aan eigen initiatief + zoekwerk, terwijl je zou denken dat je ondertussen wel weet hoe het hoort.

niw, succes :)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Inderdaad, dat is de meest simpele/logische oplossing, en ik geloof toch wel dat je hier zelf uit had kunnen komen :o

edit:
Doe mij nou eens een groot plezier, en lees die mailtjes die we je gestuurd hebben eens goed door :/

Dicht.

[ Voor 32% gewijzigd door moto-moi op 04-12-2003 10:19 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.