Toon posts:

[DVD-Rip] Welke Codec en welke settings?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een hele tijd aan het zoeken welke codec ik het best kan gebruiken om een DVD te rippen. Ik maak gebruik van Super DVD-ripper en beschik over heel wat codecs waaronder verschillende MPEG4, XviD en DivX codecs.

Toch kan ik het beeld niet krijgen zoals ik het wil. Ofwel heb ik lelijke strepen in de zwarte balken, zie ik blokjes in het beeld, als ik wat hogere settings gebruik zit ik aan 100 MB voor 10 minuten en in alle gevallen krijg ik een te smal beeld.

Kan iemand me uit de nood helpen want ik ben hier al een tijdje naar op zoek en de search helpt me niet vooruit.

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Ik gebruik altijd de XVID codec, met een XVID audio codec. Kun je ongeveer 50 minuten in 350 MB krijgen. Ik denk dat je bent vergeten je audio ook een codex mee te geven...

[ Voor 25% gewijzigd door Gerwin op 04-12-2003 02:56 ]

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 14:13
Ik heb ooit al eens een dvd geript jawel :) en ik heb toen Xvid codec gebruikt, en heb aan de hand van deze:http://www.everwicked.com/content/XviD_Guide/ guide de dvd geript, en het resultaat was imho heel behoorlijk. Ook worden daar alle verschillende instelingen van de codec even besproken, alhoewel het meest op de standaard waarden ook goede resultaten geeft. Nog een goede site met veel info over rippen en codecs is www.doom9.org. (ik hoop wel dat je engels een beetje op peil is :) )

[ Voor 6% gewijzigd door Emcee op 04-12-2003 02:57 ]

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-08 11:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen