[win xp] ik kan me windows niet meer in

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nugscree
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-04 11:51
ik zit met een groot probleem ik heb 2 hd's 1 van 20Gb en 1 van 120GB
ik had 2000 op de 20 GB(primary master) en XP op de 120GB (primary slave)
nadat ik (met partition magic) alles had klaar gemaakt om me 20GB er uit te kunnen halen (dus helemaal leeg enz.) en vervolgens me 120GB als primary master wou zetten liep m'n pc dus vast op het beeld met "SEARCHING FOR BOOT ON IDE 0" |:(
was ik dus helemaal vergeten dat je patitie niet voorbij de 1024 cylinder boundry mag komen anders kan je niet booten 8)7 (ik heb inmiddels dat probleem al opgelost)
maar om verder te gaan naar m'n probleem ik heb dus nu opnieuw win XP er op gezet want ik kan niet meer in m'n oude win XP komen :?
heeft iemand misschien een idee hoe ik deze (weer in een multiboot) kan activeren of toegang weer kan krijgen
want ik kan er via de nieuwe win XP met Explorer wel bij m'n bestanden komen maar ik zie nergens in me multiboot de XP staan die ik wil draaien(degene met al m'n drivers en proggies er al in)

Thnx alvast naar degene die me uit deze brand kan helpen (haha niet letterlijk hoor ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door nugscree op 04-12-2003 02:12 ]

Verwijderd

Lijkt me gewoon een gevalletje van een regel toevoegen in je boot.ini.
Verwijzen naar de juist schijf en partitie en alles zou weer moeten werken.

Succes

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
misschien kun je ook proberen windows xp in recovery mode op te starten (vanaf cd) en daar in fdisk je oude winxp partitie op actief zetten.

• nugscree
Bijde al geprobeerd lukte niet :'(
ik kreeg ook telkens een bootfout 8)7
hmm ik ben nu bezig met xp er maar opnieuw op te zetten dan moet het maar zo
|:(

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
was ik dus helemaal vergeten dat je patitie niet voorbij de 1024 cylinder boundry mag komen anders kan je niet boote
nope. "this partition may not be bootable", het kan dus wel. werkt hier ook prima hoor.

verder had je gewoon fixmbr en fixboot kunnen inrossen in de recovery console en dat had gewerkt hoor, je bent gewoon te ongeduldig geweest :)
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 02:56:
Lijkt me gewoon een gevalletje van een regel toevoegen in je boot.ini.
Verwijzen naar de juist schijf en partitie en alles zou weer moeten werken.

Succes
de boot.ini stond dus op de oude master, en niet op de 120, er is dus geen boot.ini daar. voortaan dus netjes fixmbr en fixboot gebruiken, deze 2 opties had je ook vanzelf ontdekt als je ook maar even aan de recovery console had gedacht en 'help' had ingetikt :)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

pleur je 120GB hdd dan eens als primary master... dan bootie prolly wel
en anders moet je ff zorgen dat je met een DOS flop met NTFS drivers op de partitie komt en dan je boot.ini goed aanpast.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Wat heeft '1024 cylinder boundry' met het probleem te maken? Nieuwere systemen hebben geen enkel probleem met 120 GB schijven.

ARME AOW’er

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

GuardianAngel schreef op 05 december 2003 @ 17:55:
Wat heeft '1024 cylinder boundry' met het probleem te maken? Nieuwere systemen hebben geen enkel probleem met 120 GB schijven.
idd, de 1024 cyl boundary komt uit het stenen tijdperk...
was een limiet die gold voor oude PC's die niet over de 8GB konden adreseren ofzo

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• nugscree
owk thnxx mensen hier heb ik veel aan gehad :) nu werkt me systeempje weer alleen die bootfix had ik al geprobeerd maar dat deed tie niet ofzoow :?
Pagina: 1