mijn situatie:
2 pc's met vaste ethernet controller verbonden via utp bekabeling aan de router/switch/ap van linksys en 1 laptop die een Intersil PRISM Nitro 3890 chipset onboard heeft voor draadloze netwerkverbinding.
1 van de Desktop pc's (Medion pc van nog geen half jaar oud) heeft OOK een draadloze netwerkkaart onboard.
dit is de Intersil PRISM 3890 maar niet de NITRO versie vermoed ik.
nu heb ik het volgende probleem.
de Acces Point van de Linksys WRT54G heb ik STANDAARD ingesteld.
dus SSID=linksys alles op AUTO of DEFAULT en beveiliging uitgeschakeld en standaard op kanaal 11.
de desktop pc met de PRISM chipset kan wel verbinding maken met de linksys maar de laptop niet.
ik heb verder al het mogelijke gedaan op de laptop maar ik krijg het niet voor elkaar.
ten eerste weet ik niet precies welke drivers ik moet gebruiken.
op de medion.de site staan nieuwere drivers maar deze werken niet.
ten tweede kan ik met de ene driver wel de SSID op de laptop instellen en met de andere niet.
heeft iemand ervaringen met zo'n soortgelijke configuratie (medion pc en laptop)?
ps: OS op desktop en laptop= WinXP Home Edition
ps2: ik heb ook het vinkje "draadloos netwerk automatisch configureren" uitgezet zonder suc6.
ps3: firmware van de linksys is de laatste 1.42.2 geloof ik.
vraagje? kan ik ergens support van PRISM vinden hierover?
PRISM is overgenomen door n ander bedrijf en daar vindt ik helemaal niets.
2 pc's met vaste ethernet controller verbonden via utp bekabeling aan de router/switch/ap van linksys en 1 laptop die een Intersil PRISM Nitro 3890 chipset onboard heeft voor draadloze netwerkverbinding.
1 van de Desktop pc's (Medion pc van nog geen half jaar oud) heeft OOK een draadloze netwerkkaart onboard.
dit is de Intersil PRISM 3890 maar niet de NITRO versie vermoed ik.
nu heb ik het volgende probleem.
de Acces Point van de Linksys WRT54G heb ik STANDAARD ingesteld.
dus SSID=linksys alles op AUTO of DEFAULT en beveiliging uitgeschakeld en standaard op kanaal 11.
de desktop pc met de PRISM chipset kan wel verbinding maken met de linksys maar de laptop niet.
ik heb verder al het mogelijke gedaan op de laptop maar ik krijg het niet voor elkaar.
ten eerste weet ik niet precies welke drivers ik moet gebruiken.
op de medion.de site staan nieuwere drivers maar deze werken niet.
ten tweede kan ik met de ene driver wel de SSID op de laptop instellen en met de andere niet.
heeft iemand ervaringen met zo'n soortgelijke configuratie (medion pc en laptop)?
ps: OS op desktop en laptop= WinXP Home Edition
ps2: ik heb ook het vinkje "draadloos netwerk automatisch configureren" uitgezet zonder suc6.
ps3: firmware van de linksys is de laatste 1.42.2 geloof ik.
vraagje? kan ik ergens support van PRISM vinden hierover?
PRISM is overgenomen door n ander bedrijf en daar vindt ik helemaal niets.