Sweex USB Wireless doet het af en toe niet

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier 2 van die Sweex USB Wireless. Ze doen het goed maar af en toe vallen ze gewoon uit en worden ze door Windows niet herkent.

Dan kan ik natuurlijk wel dat ding erin en eruit halen maar is er geen oplossing hiervoor te vinden?

Ik heb het getest op P4 SIS moederborden en P4 Intel moederborden en allebei hetzelfde probleem af en toe.

Als ik zeg zoek naar nieuwe hardware dan vindt die het niet maar als ik zeg van ik haal hem even eruit en erin en dan werkt het weer.

Voor de rest werkt het goed op de WEP en de rotzooi na wat erin gesteld moet worden Wlan.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet toevallig "Allow the computer to turn off this device to save power" aanstaan bij de Properties van het device :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb alles geprobeerd maar dat ding blijft maar uitvallen af en toe met opstarten en vooral als die uit Standby komt is het een ramp.

Of nog erger je krijgt te zien dat het een onbekend apparaat is en dat die goed geinstalleerd is en krijg dan geen foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boelen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-06-2024
Zelfde probleem heb ik ook op w98 2k en xp!!
iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Ja ik heb ook dit probleem, standby al uitgezet, maar ook bij switchen van users geeft ie na een tijdje problemen. Soms is er nog wel 'verbinding' maar dan geen data meer, en status zegt dat de snelheid ineens 5mbit is. Of de verbinding verbreekt en een reboot op beide computers (MET XP) is noodzakelijk.
Of de adapter staat in USB devices als Onbekend Apparaat :?

Ik krijg de verbinding binnen enkele minuten dan wel weer werkend, maar het is toch steeds een heel gedoe.

Is er al een oplossing hiervoor? Power management heb ik op beide computers (pc en laptop) uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Nee ik word er gewoon gek van Sweex. nu weer een adapter die bij een WXP machine wel verzend en niets ontvangt maar als ik deze installeer op een laptop met WME doet deze het wel. Ik heb het ook bij een andere machine met weer een andere USB adaptor. Kl*te dingen zijn het. Steeds is het met een SIS chipset!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:53

netblade

Sunrise

itsalex schreef op 07 maart 2004 @ 23:35:
Nee ik word er gewoon gek van Sweex. nu weer een adapter die bij een WXP machine wel verzend en niets ontvangt maar als ik deze installeer op een laptop met WME doet deze het wel. Ik heb het ook bij een andere machine met weer een andere USB adaptor. Kl*te dingen zijn het. Steeds is het met een SIS chipset!!!
Hmmheb ook zoiets met die pccardjes van e-tech, ik kan ze namelijk niet in mijn notebook laten zitten anders verneuktie bij mijn reboot mijn netwerk instellingen, en soms valt het bereikzomaar wel ookal zit ik pal naast het AP :?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 05:31
Wireless Zero Configuration gewoon uitschakelen in Services.MSC. Samen met de powersave mode uitschakelen zorgt ervoor dat het werkt.

Windows wil graag kijken of er nieuwe netwerken zijn, en dus gaat de frequenties even scannen, waarbij de huidige onderboken wordt. Werkt dus niet echt handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IronFist
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Als ik W Z C uitzette en met de Sweex software probeerde te verbinden kreeg ik met geen mogelijkheid verbinding (slechte software denk ik)
Heb die krengen al verkocht en koop nu wireless router icm pcmcia kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ach goedkoop is duurkoop en ik heb nooit problemen met spullen zoals van Linksys, Asus, Planet(mag misschien een beetje goedkoop lijken maar werkt stukken beter), 3Com, Buffalo en ga zo maar door. Sweex altijd problemen. Ben je net van het ene af komt het andere probleem om de hoek.

Ook met kasten van Sweex altijd problemen mee met inbouwen. I/O shield die vast is gesoldeerd. Geeft niet maar je haalt zo je handen aan open. Platen die krom lopen. Echt topspul NOT dus.

Het probleem ligt in de chipset van het moederbord volgens mij en niet in Windows. Ik heb dit probleem altijd met SIS moederbord. Asus P4S533, Gigabyte 8SMMLP, Asus P4S8X-x en ga zo maar door. Altijd die rottige SIS chipset. PIII deed SIS het heel goed maar sinds de PIV is het niets meer en over het algemeen best veel problemen met SIS chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
misschien vinden jullie het leuk om te weten dat het niet aan sweex ligt (hoewel het er wel een beetje erger door wordt..)

ik heb een medion usb stick in een oude computer zitten die als gateway dient. omdat de verbinding steeds wegviel heb ik een sweex gekocht vandaag. om even te kijken of daarmee het probleem opgelost zou worden

na een half uur viel de verbinding weg en wachtte ik even of hij weer terug zou komen zoals gewoonlijk (met de medion adapter) maar helaas. ik moest 'm zelfs herstarten voordat ik weer verbinding had!!

de sweex adapter gaat dus morgen terug!

bottom line: het ligt niet aan sweex, het zijn bij mij schommelingen in de stroomtoevoer (hij wil graag stabiel 5v hebben en een XT voeding blijkt daar niet zo'n ster in te zijn, maar ergens tweedehands een 'nieuwe' vandaan toveren)

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Misschien mag het wel aan de USB 5V lijn liggen maar ik heb wel verdacht veel problemen STEEDS met SIS Usb chipset + Sweex USB WLAN die constant eruit valt. Ik begrijp als het USB is maar steeds in combinatie met SIS denk ik toch dat die Sweex niet goed met SIS 7001/7002 chipset voor USB kan op gaan.

Pagina: 1