Iiyama E431s horizontale strepen

Pagina: 1
Acties:

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
Ik lees tot grote schrik dat "de grote ... " topics tegenwoordig niet meer toegestaan zijn, zonde :(

1. ik heb horizontale strepen over me beeld van me iiyama e431s-s, alleen bij films is het zichtbaar, dus ik weet niet of het windows/games zit, t valt daar iig niet op
de strepen zijn heel kort zichbaar, in een flits, en ongeveer 5cm lang en 1mm breed (gokje :P )
2. Zowel bij Divx, mpeg en bij DVDs is het aanwezig, bij verschillende programmas
3. format c heeft niks veranderd
4. whql detonaters en officiele iiyama drivers
5. Magnetisch veld: vroeger stonden er 2 grote luidsprekers naast me monitor, toen was het al, nu staan deze er niet meer, en het is nog steeds. Me monitor staat op me dvdspeler en versterker, maar ook als deze uit staan is het zichtbaar. Naast mijn e431s staat een s900mt1, maar deze is grootste gedeelte van de tijd uit, dus kan het ook niet zijn denk ik.....

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op een versterker... trek de stekker van die versterker eens uit het stopcontact? En watvoor streep is het? Wit, groen? Op welke plek in je scherm? :)

Verwijderd

ik denk dat je het moet zoeken bij je beeldkaart. probeer eens een andere.
wedden dat het dan weg is?

want hoe weet je monitor nou het verschil tussen film en windows?

Verwijderd

40.72_winxp_WHQL Deto's hebben daar geen last van, nou hoor ik je denken.... ja daaaaaaag...... maar kep sinds kort ook zoon monitor :*)

en heb ook dat verschijnsel met de nieuwe drivers, overigens wel alleen in full screen mode!

tis gelukkig geen probleem van de High and mighty Iiyama E431s _/-\o_

Ennehhh... Pollewob... jij moet gewoon maar verdergaan met topic's dicht gooien,dat gaat je een heel stuk beter af ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 00:12 ]

Verwijderd

Als ik denk te weten hoe die strepen eruit zien, dan heb ik er ook last van bij het iiyama scherm alleen dan de zwarte uitvoering.

Als die strepen er zijn lijkt het net alsof de even of oneven beeldlijnen het net niet kunnen bij benen en verspringen naar rechts of links.

Had 1e het scherm solo aangesloten op de beeld spugende kaart, toen had ik geen last van die strepen.

Na het aansluiten van een 2e monitor kwamen de trepen te voorschijn als ik films full-screen ging bekijken op het tft scherm. Ook met tv kijken via de tv-kaart in full-screen komen die strepen.
Ik zag bij het gebruik van de tv-kaart in full-screen de rand van het venster op mijn 2e monitor. Na wat verder testen ben ik er achter gekomen dat als vensters (van video afspeel programma's) in de breedte groot uitgerekt worden zodat ze over het andere scherm gaan, dan komen die strepen, trek je hem zo ver uit zodat er 2 schermen ingenomen worden, dan zijn die strepen weer weg.

Helaas nog geen oplossing ....

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 12:28
kijk is aan, hoe intressant, ik ben niet de enige, tot nu toe kan ik opmaken uit jullie verhalen :)
- stekker versterker dr uit helpt niet
- 2 monitoren zou oorzaak kunnen zijn
- treedt alleen op bij fullscreen (klopt volgens mij wel ja)

strepen zijn moeilijk te beschreven, voor me idee in het centrum van het scherm het meest...

ik kan me verder niet voorstellen dat het me vga kaart, maar ik kan ook zo gauw niet testen met een andere kaart....

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een Asus Geforce4 V8440 128MB DDR TV DVI Ti 4400 en Prolite E431S monitor.

Ik heb er alleen last van in de hoogste resolutie 1280 x 1024. Als ik een andere resolutie kies heb ik er geen last van.

Op de site van Guru3D staat dat het een fout in de driver zit. Mailen naar Nvidia.com heeft tot nu toe niks opgeleverd :9~

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
ik kan me verder niet voorstellen dat het me vga kaart
Ik kan me niet voorstellen dat het niet je VGA kaart is :) Maar speel op safe en test toch even met een andere (bij voorkeur niet NVidia) VGA kaart.

En een versterker onder je LCD is weliswaar niet ideaal (vanwege warmte-ontwikkeling), maar qua magnetisch veld maakt het natuurlijk geen lor uit; een LCD heeft namelijk geen elektronenstraal die afgebogen wordt...

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:06
Het lijkt me dat het echt in je videokaart drivers zit, een bug oid.
Aangezien het af en toe is en steeds verschillend.

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

Ik heb hier ook last van sinds ik een TFT heb. dvi/d-sub maakt niet uit.
Alleen in Fullscreen mode. Als ik mn divx oprek tot de max van mn scherm, is er nix aan de hand. Overlay/interlace probleem of zo? heb daar niet zoveel verstand van....

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Het probleem zit hem in de Overlay Surface.
Je kan crystal player downloaden, installeren en dan de juiste Overlay Surfaces uitzetten.
Bij options, overlay surface, het volgende uit zetten:
Allow YV12
en
Allow YUY2/UYVY/YVYU

Het ligt dus zeker niet aan het scherm of de videokaart, maar inderdaad aan drivers. Om iets precieser te zijn, directshow.
Als je 2 media players opent, dan gebruikt de 2e media player geen directshow en kan je fullscreen een filmpje kijken zonder dat er strepen er door heen komen.

Hoop dat er nog iets van een fixt komt ofzo.
Pagina: 1