Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Terug naar KPN (Internet+telefoon)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Op dit moment heb ik Chello classic abonnement bij UPC.
Ook heb ik de bij UPC een telefonie abonnement.
Ik wil géén gebruik meer maken van die 2 diensten van UPC.
Ik wil terug naar KPN, wat ik al eerder had voor telefonie, maar naderhand via een belletje van upc naar hun overstapte.

Moet ik nu wéér kosten betalen om kpn telefoon (thuis) wéér terug te krijgen? (aansluitkosten of iets dergelijks?)

Wat moet ik allemaal betalen voor het planet internet comfort abonnement?

Wat ik weet van de nieuwe actie:

Géén modemkosten.
Gratis Siemens C60 i-mode toestel.

€ 52,25 per maand (eerste 6 maanden € 34,90 !)
1024/320 Kbit/s oude snelheid!!!!!!!!!!
2048/320 Kbit/s* nieuwe snelheid
geen datalimiet
25 MB homepageruimte
4 mailboxen
5 e-mailadressen per mailbox

* Vanaf eind januari wordt de snelheid verhoogd.

http://www.planet.nl/planet/show/id=153080 bron.

Kan iemand die ervaring heeft mij helpen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Naar een primafoon winkel gaan ze zeggen dat je nu bij UPC telefonie zit en weer terug wilt.

Zij nemen dan contact op met UPC en zeggen het contract op, zodra de telefoon lijn is opgeleverd kun je ADSL aanvragen, de eenmalige setup kosten voor een tel. lijn bedraagt €45.

Voor ADSL moet je normaal €75 setup kosten betalen, maar die krijg je nu gratis, modem is vaak USB, ik zou zelf voor een kleine meerpijs voor het UTP modem gaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 23:20:
Naar een primafoon winkel gaan ze zeggen dat je nu bij UPC telefonie zit en weer terug wilt.

Zij nemen dan contact op met UPC en zeggen het contract op, zodra de telefoon lijn is opgeleverd kun je ADSL aanvragen, de eenmalige setup kosten voor een tel. lijn bedraagt €45.

Voor ADSL moet je normaal €75 setup kosten betalen, maar die krijg je nu gratis, modem is vaak USB, ik zou zelf voor een kleine meerpijs voor het UTP modem gaan.
Die € 75,- moet ik toch betalen? (Aansluitkosten!)
En ik denk ook dat ik € 69,- voor het modem moet betalen die ik daarna retour krijg op mn bank/giro rekening.

Verwijderd

Alleen die €45 voor de telefoonlijn moet je betalen, die €75 is voor ADSL en is nu gratis, die modem krijg je idd terug van Planet en komt op je tel. rekening te staan, maar is dus ook gratis.

Als je voor die USB modem gaat dan.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 00:38 ]

Verwijderd

en jij of UPC-monteur moet de huidige installatie van UPC weghalen. Als een KPN monteur dit moet doen worden er meestal kosten gerekend

Verwijderd

ER komt iig een monteur langs voor de telefonie, als je meteen Chello opzegt neemt hij die modem ook mee.

Maar dan zit je dus wel even zonder inet, voor de kabelmodem wordt geen monteur langsgestuurd, die moet je zelf wegbrengen, naar dat kantoor van ze, waar je uren kan gan zitten wachten :P

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik het nog halen voor 15 December? (Chello en UPC telefonie opzeggen.)

Ik denk het niet! :'(
Dan is die aanbieding van Planet al voorbij. :(

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-11 07:41

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 12:37:
ER komt iig een monteur langs voor de telefonie, als je meteen Chello opzegt neemt hij die modem ook mee.

Maar dan zit je dus wel even zonder inet, voor de kabelmodem wordt geen monteur langsgestuurd, die moet je zelf wegbrengen, naar dat kantoor van ze, waar je uren kan gan zitten wachten :P
Hier zijn ze het modem gewoon op komen halen hoor (alleen Chello)

Verwijderd

Euh, dat zouden ze bij mij ook doen, niemand gezien :, maar dacht laatst ergens gelezen te hebben dat je nu moet betalen als er een monteur langskomt voor die ongein.

En over de datum, denk het niet, mischien, dan moet je wel morgen naar primafoon gaan, kan wel een week duren voordat ze de tel lijn kunnen opleveren, en daarvoor kun je geen ADSL aanvraag indienen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 17:01:
Euh, dat zouden ze bij mij ook doen, niemand gezien :, maar dacht laatst ergens gelezen te hebben dat je nu moet betalen als er een monteur langskomt voor die ongein.

En over de datum, denk het niet, mischien, dan moet je wel morgen naar primafoon gaan, kan wel een week duren voordat ze de tel lijn kunnen opleveren, en daarvoor kun je geen ADSL aanvraag indienen.
Weet er iemand wat ik moet opschrijven op het chello opzeg formulier onder opzegdatum?

Er staat: ''Hierbij zeg ik, met in achtneming van de geldende opzegtermijn van 1 kalendermaand, de volgende abonnementen van UPC op.

en dan opzegdatum! Maar wat moet ik daar zetten nu?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus bij Primafoon geweest en een soort voorlopig contract afgesloten. Mijn abonnement gaat over 12 dagen beginnen.
Alleen had de mevrouw daar mij verteld dat dat UPC telefoniemodem absoluut weg moest zodat KPN geactiveerd kon worden. Er is een soort inschakelknop bij KPN en die kan alleen toegepast worden als dat modem weg is. En volgens Primafoon moet IK ervoor zorgen dat mijn huidige UPC telefoniemodem weg is voordat KPN wordt geactiveerd.

Ik wil ook nog ADSL aanvragen binnen de aanbiedings periode van Planet.

Kan ik niet met KPN bellen als ik nog dat telefoniemodem van UPC heb?
Kan ik nog géén ADSL aanvragen als mijn abonnement voor KPN is ingegaan maar nog niet actief is omdat dat UPC telefoniemodem er nog ligt?

Misschien dat iemand hier zich iets van af weet?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-11 22:35
je kunt KPN aanvragen vanaf de startdatum van je KPN abo.
na de aanvraag gaat KPN je lijn doormeten (max 1 week). dan moet je wel zorgen dat je KPN lijn werkt, anders gaat je ADSL niet door.

Internet opzeggen kun je mee wachten tot je ADSL werkt (zodat je niet zonder Inet zit)

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
RocketKoen schreef op 08 december 2003 @ 23:27:
je kunt KPN aanvragen vanaf de startdatum van je KPN abo.
na de aanvraag gaat KPN je lijn doormeten (max 1 week). dan moet je wel zorgen dat je KPN lijn werkt, anders gaat je ADSL niet door.

Internet opzeggen kun je mee wachten tot je ADSL werkt (zodat je niet zonder Inet zit)
Ik had vorige week vrijdag het opzegformuliertje aan UPC gestuurd. En bij Weghalen UPC telefoniemodem had ik ''25-12-2003'' ingevuldt.

Komen ze dat UPC telefoniemodem nu echt ophalen, of echt na afsluiting van mijn abo?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Waarom wil je een 'overstap'? Je kunt beter denkik een 'overlap' maken :)

Dus telefonie aanvragen, dan als dat werk priority opzeggen.

Dan adsl aanvragen, als dat werkt chello opzeggen.

Kost wat meer en geen nummerbehoud, maar iig niet offline ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:53

Duinkonijn

Huh?

wat kpn je niet verteld heb is dat je pas dsl kan aanvragen zo dra je de eerste kpn rekening heb binnen gekregen..

het is daarom ook verstandig om in gedeeltes te migreren

eerst telefoon maand later chello

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op 09 december 2003 @ 00:46:
Waarom wil je een 'overstap'? Je kunt beter denkik een 'overlap' maken :)

Dus telefonie aanvragen, dan als dat werk priority opzeggen.

Dan adsl aanvragen, als dat werkt chello opzeggen.

Kost wat meer en geen nummerbehoud, maar iig niet offline ;)
Je hebt 100% gelijk. Alleen heb ik al KPN belbasis aangevraagt bij kpn maar met nummerbehoud. (5 december 2003)

Nu moet ik dus MORGEN (10 december 2003) naar primafoon om de situatie te wijzigen. Ik moet ze vertellen dat ik géén nummerbehoud meer wil.
Gaan ze dit nu accepteren? Of zeggen ze het is helaas te laat, we kunnen niets meer veranderen!

Graag reacties! :)

Verwijderd

Topicstarter
Duinkonijn schreef op 09 december 2003 @ 00:52:
wat kpn je niet verteld heb is dat je pas dsl kan aanvragen zo dra je de eerste kpn rekening heb binnen gekregen..

Ik heb er goed naar gevraagd en heb dit informatie gekregen:

Zodra je KPN lijn (na 12 dagen van aanvraag) geactiveerd is, kunnen we voor jou meteen een ADSL pakket aanvragen!!

Wat is dit dan?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:53

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 20:45:
[...]

Ik heb er goed naar gevraagd en heb dit informatie gekregen:

Zodra je KPN lijn (na 12 dagen van aanvraag) geactiveerd is, kunnen we voor jou meteen een ADSL pakket aanvragen!!

Wat is dit dan?
heb het bij primafoon aangevraagd en toen kreeg ik dat te horen :|

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Duinkonijn schreef op 09 december 2003 @ 00:52:

Heb hier een Belbudget aangevraagt. Zodra er een kiestoon was heb ik meteen m'n ADSL aanvraag doorgefaxt zonder problemen. Als het goed is wordt de lijn binnen 2 weken opgeleverd (volgens de laatste statusaanvraag). De eerste KPN rekening moet echter nog steeds komen. Dus dat je eerst een rekening van KPN moet krijgen klopt niet.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 21:03:
[...]

Heb hier een Belbudget aangevraagt. Zodra er een kiestoon was heb ik meteen m'n ADSL aanvraag doorgefaxt zonder problemen. Als het goed is wordt de lijn binnen 2 weken opgeleverd (volgens de laatste statusaanvraag). De eerste KPN rekening moet echter nog steeds komen. Dus dat je eerst een rekening van KPN moet krijgen klopt niet.
Tot nu toe heb ik veel mensen gevraagd die inderdaad ook een adsl abonnement hebben hoe hun aanvrag is verlopen!

Allemaal zeggen dat ze NIET op het 1e factuur moesten wachten.

kpn e-mail contact:

Van de desbetreffende afdeling hebben wij het volgende bericht ontvangen:

Aanvragen van ADSL is pas mogelijk als u uw eerste telefoonrekening heeft ontvangen van KPN. Dan zijn alle basis gegevens geregistreerd en bekend bij KPN.
Uw telefoonaansluiting kunt u gewoon regelen bij de primafoonwinkel. Hier moet u ook zijn voor uw vragen over het nummerbehoud.

UPC levert namelijk telefonie over de kabel en chello internet over de kabel. Uw telefonie aansluiting van de KPN is standaard al aanwezig in uw woning. Deze moet worden geactiveerd in de centrale via het aanvraag proces.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net KPN gebelt. Mijn huidige nummer blijft staan en ik wordt meteen overgezet op KPN!! Alleen moet ik wél 1 maand lang de abo kosten voor UPC telefonie doorbetalen. Dat vind ik niet erg. (althans, mijn ouders. :P)

ADSL besteld met SUCCES, via KPN telefoonlijn.

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik zit er ook over te denken om toch maar weer een vaste lijn te nemen. Ten eerste kan ik dan Demon ADSL krijgen, wat steeds aantrekkelijker lijkt te worden in pl;aats van @sloom. Daarnaast kan ik dan tegen enigszins fatsoenlijke kosten naar mijn vriendin bellen die van februari tot begin augustus in Paraguay zit..

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Pagina: 1