Speedfan in de war :P?

Pagina: 1
Acties:

• Night89
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 14:41

Night89

Als je alles op een rijtje heb

Topicstarter
ik heb MBM 5 en Speedfan erop gezet, en ik geloof dat Speedfan een beetje in de war is

hij ziet tern eerste maar 1 FAN ( Fan 2)

dan is Temp3 (-42) :D

en de andere (Temp,. Temp1, Temp2 zegt 127 graden (auw :) )

zal zo een screenie posten van Speedfan ( hoe doe je dat hier,zie nergens een Image kno staan ofzo :) )

ik heb een Asus P4P800 Deluxe of non deluxe ( dat kanik nergens vinden, zal wel een progje voor zijn ( denk NOn-deluxe zojuist ff met Sandra 2004 gechecked, met een P4 3,0 ghz HT met win xp Pro sp1

lijkt me toch dat met deze confi ( 2 maanden oud ongeveer) toch wel de fannetje moet kunnen Besturen? alleen hij herkent alleen FAN 2 ( weet niet of GPU en CPU fannetjes er ook opzitten(geen verstand van >:))

dus:

Hoe kan ik die waardes normaal krijgen zodat het klopt en hoe kan ik de fannetjes de RPM aanpassen ( soms staat ie wel ergte loeien)

Thnx!

Met Vriendelijke Groet,

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Komt wel vaker voor hoor :P. Dat vind ik dus het nadeel van speedfan, als het programma verkeerde temp's aangeeft kun je het niet even handig veranderen. Mbm5 daarentegen wel :P

edit:
Plaatjes toevoegen doe je zo:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[img]http://urlvan.com/plaatje.jpg[/img]

[img=200,300]http://urlvan.com/plaatje.jpg[/img] 
Als je plaatje bij 200 en 300 pixels weergegeven moet worden.

[url=http://urlvan.com/groteplaatje.jpg][img]http://urlvan.com/kleineplaatje.jpg[/img][/url] 
Als je thumbnail wilt maken.

[ Voor 52% gewijzigd door Ste7en op 03-12-2003 23:16 ]

• Night89

Night89

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/j.van.wageningen/Speedfangroot.JPG

dat is het

is er ook nog een ander progje dat je RPM van de fans kan rgelen dan speedfan ism MBM5?

Met Vriendelijke Groet,

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-05 14:49
Ik denk niet dat Speedfan in de war is, ik denk eerder dat jij vergeten bent om dat programma goed in te stellen. Niet aanwezige sensoren geven nou eenmaal onzin waarden aan.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Night89

Night89

Topicstarter
koffercomputer schreef op 04 december 2003 @ 07:59:
Ik denk niet dat Speedfan in de war is, ik denk eerder dat jij vergeten bent om dat programma goed in te stellen. Niet aanwezige sensoren geven nou eenmaal onzin waarden aan.
boorzover ik weet het ik het goed ingesteld ( Bhalve CLOCK, die zou ikniet weten, wat is die voor een ASUS P4P800 met 3,0ghz met HT)

hie rnog een screenie van MBM

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/j.van.wageningen/MBM5.JPG

Met Vriendelijke Groet,

• Night89

Night89

Topicstarter
koffercomputer schreef op 04 december 2003 @ 07:59:
ik heb eventuele onzin waarden verwijderd, maar dan heb ik nog steeds maar 1 fan, terwijl er 1 casefan, cpu en GPU inzit

kan zijn dat er nik z op GPU zit ok ( Radeon 9800 Pro) maar de CPU en Casefan toch wel?

Met Vriendelijke Groet,

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
Gpu van kan je niet meten, er zijn maar weinig videokaartjes die dat kunnen (er zijn namelijk maar 2 draadjes aangesloten op videokaartjes, je heb een 3e nodig).

Wellicht kan je je casefan ook niet meten omdat die niet is aangesloten op de fanheaders op je mobo, maar rechtstreeks op de voeding met een splitter. Dus je zou eventjes moeten kijken. Kijk dan ook of er uberhoud wel een casefan is geinstalleerd...

Verder zie ik een normale cpu temp, dus dat zal wel kloppen, de rest kan je gewoon niet meten/slecht aangesloten.

• Night89

Night89

Topicstarter
owww,

hijis geassembleerd door powerline(zoetermer) dus dat zal wel goed zijn,
zal er wel een klote casefan in hangen

kanje wel casefans kopen met wel zon 3e draad? en hoe duur zijn die ong

Met Vriendelijke Groet,

• Icey
NightRaider schreef op 04 december 2003 @ 08:30:
owww,

hijis geassembleerd door powerline(zoetermer) dus dat zal wel goed zijn,
zal er wel een klote casefan in hangen

kanje wel casefans kopen met wel zon 3e draad? en hoe duur zijn die ong
Zou je je kast open kunnen maken voordat we voorbarige conclusies trekken? Alle fans hebben gewoon 3 draadjes, maar waarschijnlijk is die fan van jou niet op je mobo aangesloten maar op de voeding, dat zou je kunnen veranderen.

Verder zit er op jou mobo een fan regelaar, zie je boekje.

Fan draaid hard bij opstarten, en als je dan in windows komt gaat hij heel zachtjes draaien. Word het warmer dan gaat hij harder draaien.

• Night89

Night89

Topicstarter
Icey schreef op 04 december 2003 @ 08:35:
[...]

Zou je je kast open kunnen maken voordat we voorbarige conclusies trekken? Alle fans hebben gewoon 3 draadjes, maar waarschijnlijk is die fan van jou niet op je mobo aangesloten maar op de voeding, dat zou je kunnen veranderen.

Verder zit er op jou mobo een fan regelaar, zie je boekje.

Fan draaid hard bij opstarten, en als je dan in windows komt gaat hij heel zachtjes draaien. Word het warmer dan gaat hij harder draaien.
dat wist ik :)

ga vanmiddag de kast wel ff open maken, heb de tekening van MOBO al ff bekeken maar kan je een indicate geven waar ik hem aan moet sluiten

Met Vriendelijke Groet,

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-05 09:03

MikeWazowski

Look into my eye

Temp1: 42°C en Temp2: 43°C lijken me je kast en CPU temp (zelf even uitzoeken welke door te spelen met de snelheid van je CPU fan). Die waarden worden ondersteund door MBM.

Je moet even controleren of de kabel van de casefan naast een rode en zwarte draad (voor de stroom) ook een gele heeft om je toerental te meten/regelen. Daarnaast moet je controleren of je de casefan en de CPUfan goed op je mobo hebt aangesloten.

Overigens wil het feit dat je de toerentallen kan uitlezen niet automatisch zeggen dat je deze ook kan regelen met SF, dit ligt aan je mobo.

edit:
ok, beetje mosterd na de maaltijd, Icey is me al voor geweest en hij is blijkbaar helderziend want hij weet hoe het een en ander is aangesloten :/ ?

[ Voor 14% gewijzigd door MikeWazowski op 04-12-2003 08:42 ]

• Icey
sweeper schreef op 04 december 2003 @ 08:39:
edit:
ok, beetje mosterd na de maaltijd, Icey is me al voor geweest en hij is blijkbaar helderziend want hij weet hoe het een en ander is aangesloten :/ ?
Ik weet niks zeker, mijn glazenbol is kappot, het is gewoon iets wat erg voor de hand ligt, ik weet niks zeker totdat de ts de kast open heeft gehaald.

Sorry :>

Verwijderd

Sorry voor het kicken van dit topic, ik vroeg mij af of de topicstarter al een oplossing heeft gevonden! Ik heb zelf exact hetzelfde temp probleem! Temp 1 en 3 zijn "normaal maar temp 2 is 130 graden. Ik heb na speedfan ook MBM geinstalleerd en daar gingen gelijk de alarms af. 131 graden C.

Ik heb een MSI bordje van Medion met een P4 3ghz 800fsb erop. Dit alles onder XPpro.

Verwijderd

Icey schreef op 04 december 2003 @ 08:35:
Alle fans hebben gewoon 3 draadjes,
niet dus...
heb zelf 2 casefans waar geen rpm sensor in zit.
Pagina: 1