Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...
Geinig ding... Hoe wordt dat ding op de PC gezien, als geluidskaart? en zoja, met hoeveel uigangen (speakers). Probeer windows op 5.1 in te stellen en doe dat ook op powerDVD. Als dat niet kan, dan zul je idd extra software nodig hebben, en die zal wel niet zo eenvoudig te vinden zijn denk ik.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Verwijderd
Powerdvd 5 kan DTS aan, moest ik ook een keer gebruiken bij een Terratec kaart, anders kwam er ook niet echt wat je noemt mooi geluid uit!
De uitgangen van de geluidskaart worden in windows gewoon gezien als losse uitgangen. Dus:
Output Motu 1-2
Output Motu 3-4
Output Motu 5-6
Output Motu 7-8
En in windows op 5.1 zetten??? Dat is naar mijn weten geen standaard optie in windows (ik draai XP).
Volgens mij krijg je dit alleen als je een kaart erin heb zitten die een ac3 decoder bevat, zoals een sblive en dat soort kaartjes.
De motu bevat geen ac3 decoder, want het is geen consumentenkaartje zeg maar, maar dit moet toch ook softwarematig te doen zijn lijkt me zo...
Output Motu 1-2
Output Motu 3-4
Output Motu 5-6
Output Motu 7-8
En in windows op 5.1 zetten??? Dat is naar mijn weten geen standaard optie in windows (ik draai XP).
Volgens mij krijg je dit alleen als je een kaart erin heb zitten die een ac3 decoder bevat, zoals een sblive en dat soort kaartjes.
De motu bevat geen ac3 decoder, want het is geen consumentenkaartje zeg maar, maar dit moet toch ook softwarematig te doen zijn lijkt me zo...
Kiek An is mij grote vriend! En als je z'n hoed wilt zien, moet je dat gewoon ff vragen...
Probleem van de TS is, dat hij eigenlijk niet echt een geluidskaart heeft, maar gewoon een geaffanceerd kastje met een heleboel DAC's en ADC's, verbonden aan de PC via de heete draad.
Je kunt bij de speaker settings in XP aangeven hoeveel speakers je hebt. In PowerDVD kun je hetzelfde doen, dus niet AC3 aangeven, maar output via meerdere speakers. Als die optie niet beschikbaar is, dus alleen stereo, dan heb je denk ik pech...
Je kunt bij de speaker settings in XP aangeven hoeveel speakers je hebt. In PowerDVD kun je hetzelfde doen, dus niet AC3 aangeven, maar output via meerdere speakers. Als die optie niet beschikbaar is, dus alleen stereo, dan heb je denk ik pech...
[ Voor 43% gewijzigd door voodooless op 03-12-2003 23:21 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
In XP kan ik bij "speaker settings" helaas niets aanpassen... (knopjes zijn unclickable)...
Zou ik het probleem kunnen oplossen door er bv. een sblive 5.1 kaartje bij te douwen. Maar dan alsnog op een of andere manier de signalen door te routen naar de motu uitgangen.
De sblive fungeert dan inprincipe als geluidskaart en de motu als DA-convertor.
Of zijn er evt. andere goedkope kaartjes met 6 analoge uitgangen?
Zou ik het probleem kunnen oplossen door er bv. een sblive 5.1 kaartje bij te douwen. Maar dan alsnog op een of andere manier de signalen door te routen naar de motu uitgangen.
De sblive fungeert dan inprincipe als geluidskaart en de motu als DA-convertor.
Of zijn er evt. andere goedkope kaartjes met 6 analoge uitgangen?
Pagina: 1