Toon posts:

Probleem met Cyrix 300mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi Forum
Ik wil graag info of het volgende probleem iemand bekend voor komt.

Na het plaatsen van een nieuwe prosessor Cirix 300 mhz is het programma outlook express en webpro niet meer te gebruiken.
Iemand zegt dat dit komt door deze processor.
Nu is er ook geheugen en een nieuwe schijf bij geplaatst
Als je outlook expres of webpro wilt opstarten dan even een blauw scherm en direct een reboot met de bekende windows schijfcontrole
Herkend iemand dit probleem ? Het is niet mijn eigen PC maar van een goede kennis van me
zaterdag brengt hij zijn systeem dus ik heb nu :( nog verder geen gegevens over moederbord en zo

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
OS?

edit: zonder verdere specs kunnen we idd geen ruk. je hebt die pc nog niet eens? je hebt er ook nog niet eens naar gekeken? ga dat eerst maar eens doen dan.

[ Voor 97% gewijzigd door Mike Jarod op 03-12-2003 22:53 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:25

SmartDoDo

Woeptiedoe

Als eerste de tip om PMG Beleid eens goed te lezen en wat meer info te geven over het systeem en wat je al gedaan hebt om het probleem op te lossen :)

Er is voor ons verdraaid weinig over te zeggen zonder wat meer info ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 22:45:
Hi Forum
Ik wil graag info of het volgende probleem iemand bekend voor komt.

Na het plaatsen van een nieuwe prosessor Cirix 300 mhz is het programma outlook express en webpro niet meer te gebruiken.
Iemand zegt dat dit komt door deze processor.
Nu is er ook geheugen en een nieuwe schijf bij geplaatst
Als je outlook expres of webpro wilt opstarten dan even een blauw scherm en direct een reboot met de bekende windows schijfcontrole
Herkend iemand dit probleem ? Het is niet mijn eigen PC maar van een goede kennis van me
zaterdag brengt hij zijn systeem dus ik heb nu :( nog verder geen gegevens over moederbord en zo
Ik denk dat het aan het geheugen ligt
Moet je even het oude geheugen terug zetten en dan is denk ik zijn probleem voorbij

Verwijderd

Topicstarter
OS is windows 98 SE

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er zelf nog niets aan gedaan omdat er 250 km tussen mij en het systeem zit.
Telefonisch heb is het systeem laten formateren en windows opnieuw geinstalleerd. geen resultaat zelfde probleem
Zelf dacht ik ook aan verkeerd geheugen maar de eigenaar wil/kan dat zelf niet oplossen hij durft de systeemkast niet te openen.
Zoals ik al zei was ik alleen benieuw of er iets bekend is over de cyrix 300 mhz in combinatie met dit probleem.
De eigenaar is nl naar een reparateur geweest en die kwam met deze mededeling.
en gelijk een aanbod vor een nieuw systeem ??? Ik vertrouw dat niet .

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 22:57:De eigenaar is nl naar een reparateur geweest en die kwam met deze mededeling. en gelijk een aanbod vor een nieuw systeem ??? Ik vertrouw dat niet .
Kan ik me toch wat bij voorstellen. Beestje is zodanig oud dat kosten maken door een reparateur al snel niet rendabel is. En ja daar spelen ze dan op in he ;).

Anyway wacht lekker tot je dat ding hebt en ga de hardware testen (memtest, progsel voor de hd etc).

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wacht wel tot ik het systeem hier heb
mar zo aan jullie antwoorden te zien is het geen bekend probleem van deze processor en dat vroeg ik.
Ik heb de FQA lijst al doorgelopen en daar niet gevonden dus die opmerking van was wat vorbarig

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 23:08:
Ja ik wacht wel tot ik het systeem hier heb
mar zo aan jullie antwoorden te zien is het geen bekend probleem van deze processor en dat vroeg ik.
Ik heb de FQA lijst al doorgelopen en daar niet gevonden dus die opmerking van was wat vorbarig
zo'n processor is geen probleem voor win 98.

bsod's bij IE en OE in win98 doen mij sterk denken aan een kapotte dimm.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

In de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)registratievoorwaarden[/url] waar je je zojuist accoord én bekend mee verklaart hebt staat dat je voor het openen van een topic in het subforum waar je wilt posten de policy dient door te lezen. In PMG (Processors Moederborden en Geheugen) vind je het hier: PMG Beleid

Erin staan twee dingen die hier relevant zijn:

- een uitgebreide lijst met voorwaarden waaraan een topicstart dient te voldoen. Zodanig uitgebreid dat je op 250Km afstand er niet aan kunt voldoen... dan zul jij, of degene wiens PC het is, ter plekke aan de slag moeten gaan.
- ter plekke zou dit ook flink kunnen helpen om ervoor te zorgen dat je niet eens een topic hoeft te starten: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Sowieso dus weinig om op afstand af te gaan, ik heb hier een IBM (=Cyrix) PR300 liggen die prima met Win98 werkt, maar vermits ik Outlook Express verbannen heb van al mijn PC's kan ik helaas niet testen.
Wilde gok: het heeft iets met de cache en/of geheugeninstellingen te maken. Maar zonder te weten wat er hiervoor inzat kunnen we ook niets zeggen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.