Toon posts:

[@home] Modem probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 6 uur vanochtend komt mn motorola modem het internet niet meer op cq hij kan geen downstream kanaal vinden. Heel af en toe vind hij die wel en dan kan hij geen upstream kanaal vinden. En tot nu toe is hij nog maar 1x online gekomen en toen kreeg ik geen ip ofwel de DHCP server aan hun kant werkt niet. En het viel me op dat de signaalsterkte echt dik gehalveerd was, van 37dB naar 15dB volgens mijn modem waarden.

Dus ik heb die lui even gebeld.

Kreeg ik zon meneer aan de lijn, die me de basic dingen vroeg of ik dat ding enz wel gereset had etc maargoed, het draaide dus al zeker 1.5 maand stabiel, ik heb namelijk net @home als proef gebruiker. Dus nu komt er maandag een monteur om naar te kijken.

Het vreemde is dat mn buren en mn tante wel gewoon een verbinding hebben, ze hebben dezelfde modem als ik en zitten in dezelfde postcode.

Waar kan de fout dan in hemelsnaam liggen ? Ik vind het trouwens ook schandalig dat ik zo lang moet wachten op een monteur van @home.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 09:50

lordsnow

I know nothing

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 22:43:
... de signaalsterkte echt dik gehalveerd was, van 37dB naar 15dB ...

Het vreemde is dat mn buren en mn tante wel gewoon een verbinding hebben, ze hebben dezelfde modem als ik en zitten in dezelfde postcode.
Heb je je magnetron naast je modem gezet? :P
Ik vind het trouwens ook schandalig dat ik zo lang moet wachten op een monteur van @home.
ok, iedere dag zonder internet is k*t, maar eerlijk gezegd - als je ja auto na moet laten kijken maak je toch ook een afspraak? Twee werkdagen vindt ik nog ok. Je kan moeilijk verwachten dat ze alles laten vallen om morgenvroeg bij jou op de stoep te mogen staan.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-05 09:50

lordsnow

I know nothing

--dubbel--

[ Voor 98% gewijzigd door lordsnow op 04-12-2003 03:39 . Reden: verkeerd knopje gedruuuuukt... fautje bedank ]

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik net even weer op mn modem keek branden alle de lampjes dus hij was online, dus ik snel mn UTP kabel der in drukken en wtf?! vlogen ze stuk voor stuk weer uit en ging mn recieve lampje weer knipperen. Is mn modem nu stuk ?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 17:50

Robtimus

me Robtimus no like you

Je zit nog in je 2 maanden op proef?

Als je keuze hebt tussen @Home en ADSL, lees dan eerst even [rml]Het grote @home problemen topic [ deel 4][/rml], en kijk dan of je verder wilt gaan met @Home.

Wat je nu meemaakt hoeft nml geen uitzondering te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Robtimus op 04-12-2003 16:43 ]

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Topicstarter
Nu is mijn modem sporadisch weer online maar is de signaalsterkte nog steeds niet voor wat het was, up en downstream kanalen zijn ook helemaal anders.

Nu komt morgen dus die monteur maar ik vraag me af of ik er ook voor moet betalen omdat die meneer bij @home hem zomaar aan mij toegewezen heeft zonder dat ik er om vroeg. Weet iemand dit ?

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:05
Verwijderd schreef op 07 december 2003 @ 20:52:
Nu komt morgen dus die monteur maar ik vraag me af of ik er ook voor moet betalen omdat die meneer bij @home hem zomaar aan mij toegewezen heeft zonder dat ik er om vroeg. Weet iemand dit ?
Tuurlijk niet... zou wel erg slecht zijn!
Ik heb zo'n vermoeden dat die monteur niets gaat vinden en dat het probleem bij @home zit en niet in de wijk...
Aangenomen dat er een monteur van de kabelmaatschappij komt en niet van @home zelf...

• SooK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 19:24
Dymlos > Heb het vorig jaar ook eens gehad, soms branden wel weer alle lichtjes op het modem dan weer niet. Monteur is toen (kosteloos) langsgeweest en hoefde bij mij in huis niets te doen... Hij heeft toen in de 'centrale' het signaal wat sterker gezet en sindsdien heb ik idd helemaal geen problemen meer. Wellicht (waarschijnlijk?) is dit bij jou ook het geval.

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:48

maontje

better off Playing

@home rekent voor een monteur die voor je internet aansluiting komt 80 euro voorrijdkosten das incl half uur werk voor elke half uur dat erbij komt rekent men 20 euro. Is het iemand om de signaalsterkte te meten is het kosten Essent..
Simpel deze regeling loopt al sinds mei dit jaar. Er zijn wel uitzonderingen op.
Maar vraag me niet welke dat zijn.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Topicstarter
SooK schreef op 08 december 2003 @ 10:53:
Dymlos > Heb het vorig jaar ook eens gehad, soms branden wel weer alle lichtjes op het modem dan weer niet. Monteur is toen (kosteloos) langsgeweest en hoefde bij mij in huis niets te doen... Hij heeft toen in de 'centrale' het signaal wat sterker gezet en sindsdien heb ik idd helemaal geen problemen meer. Wellicht (waarschijnlijk?) is dit bij jou ook het geval.
De monteur is vandaag dus hier geweest en heeft de kabels bij de modem doorgemeten en er 1 vervangen want die was brak, dus dat was de boosdoener, vreemd eigenlijk dat een kabel kapot kan gaan als je er niks mee doet behalve een electronisch signaaltje overheen zenden.

Daarna had ik mijn oude signaal waardes weer terug en al met al duurde het maar 15min oid. Ik haalde vreemd genoeg toen ook snelheden van ruim boven de 900kb/s voor een uurtje ongeveer, maar dat zal wel weinig met de kabels te maken hebben.

Volgens mij hoefde ik ook niks te betalen maar echt helemaal zeker ben ik daarover niet :o Aangezien hij de hele buurt is langsgeweest voor mensen die ook problemen met hun CAI hadden.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
als er een monteur langskomt hoef je eigenlijk nooit te betalen TENZIJ je 'grof nalatig' bent. (dus als het wel heel erg jouw fout is; bijvoorbeeld een coax kabel van 20 meter tussen de aop en de modem)

daarnaast zal de monteur er dan ook wel wat over zeggen.

conclusie: je krijgt geen rekening.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Pagina: 1