Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Input] Extra button panel

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Freakaz0id
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-05 22:14
Mijn plan was dus om een knoppen paneel te maken, waarmee ik bijvoorbeeld macrotjes kan uitvoeren tijdens games (Radio besturing bij Americas Army bijvoorbeeld). :7

Het kassie moet er ongeveer zo uit komen te zien:
Afbeeldingslocatie: http://217.121.69.174:126/Misc/glow.jpg

Vereisten:
- Hij mag niet te duur zijn.
- Het liefste moet ie via een COM poort werken.
- Het moet kunnen in windows.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken :?

Verwijderd

Voor de COM poort: [rml][ How-to] Winamp poort control[/rml]
Voor de parallelle poort: De Parallelle poort FAQ

De knoppen zijn gewoon bij bijvoorbeeld conrad te bestellen. In bovenstaande topics vind je denk ik wel genoeg informatie om dat op je pc aan te sluiten.

• Freakaz0id
Ik heb even vluchtig gekeken, maar volgens mij geeft die winamp maar 4 knopjes.
En om tijdens et gamen nou het aantal klikjes bij te moeten houden, mwah, vind ik persoonlijk n beetje vervelend.

Parralel zou kunnen, maar dat zou ook betekenen dat ik er nog een 2e LPT kaart bij moet gaan kopen (Ik heb nu al 3 LPT poorten in gebruik)

[ Voor 27% gewijzigd door Freakaz0id op 03-12-2003 22:34 ]

Verwijderd

Freakaz0id schreef op 03 december 2003 @ 22:33:
Ik heb even vluchtig gekeken, maar volgens mij geeft die winamp maar 4 knopjes.
En om tijdens et gamen nou het aantal klikjes bij te moeten houden, mwah, vind ik persoonlijk n beetje vervelend.
Misschien moet je even ietsje langer kijken. Dan zie je namelijk dat je op één seriele poort al eenvoudig 15 knoppen aan kunt sluiten. Zo nodig kunnen dat er nog veel meer zijn, maar 15 lijkt me al genoeg.

• Freakaz0id
Ik zal mijn quest daar voortzetten als dat van je mag.

Gooi deze danmaar op slot. obselite topic ofzo.:)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik had met een com control voor winamp best veel knopjes:

Afbeeldingslocatie: http://members.tripodnet.nl/sebastiarama/kastje2.jpg

Verwijderd

Freakaz0id schreef op 03 december 2003 @ 22:54:
Ik zal mijn quest daar voortzetten als dat van je mag.

Gooi deze danmaar op slot. obselite topic ofzo.:)
Dat topic gaat vooral over winamp, maargoed :) Je kunt grotendeels het bestaande schema gebruiken:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/15button_serieel_bcd_keypad.gif

Kun je zelf programmeren? De kans is klein dat je hier kant-en-klare software voor vind :) Met deze manier kun je iig 15 knoppen aansluiten en vrij eenvoudig de software maken.

• Freakaz0id
Kijk, das teh shit. :D

Bedankt voor het verwijzen, ik ben er bij de forum search straal voorbij gehobbeld denk ik.

Maare, kun je daar met simpele druk knopjes met 1 druk op 1 knop een commando laten schakelen? Ik bedoel zonder shift-achtige tafferelen, want dat werkt minder handig als ik druk aan het fraggen ben. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Freakaz0id op 03-12-2003 23:00 ]

Verwijderd

Freakaz0id schreef op 03 december 2003 @ 22:57:
Maare, kun je daar met simpele druk knopjes met 1 druk op 1 knop een commando laten schakelen? Ik bedoel zonder shift-achtige tafferelen, want dat werkt minder handig als ik druk aan het fraggen ben. :)
Geen shift nodig voor dit schema.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-11 19:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Freakaz0id schreef op 03 december 2003 @ 22:57:
Kijk, das teh shit. :D

Bedankt voor het verwijzen, ik ben er bij de forum search straal voorbij gehobbeld denk ik.

Als jij er de software voor maakt...

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Je kan ook gewoon lekker simpel een usb num-pad kopen, dan kan je daar je knoppen op programmeren met bijvoorbeeld games... :P

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 22:56:
[...]
Dat topic gaat vooral over winamp, maargoed :) Je kunt grotendeels het bestaande schema gebruiken:

[afbeelding]

Kun je zelf programmeren? De kans is klein dat je hier kant-en-klare software voor vind :) Met deze manier kun je iig 15 knoppen aansluiten en vrij eenvoudig de software maken.
allemaal mooi en aardig, maar ik gok dat je voor een spel toch meerdere commando's tegelijk moet kunnen doen, dat kan hierbij niet.

Verwijderd

OverSoft schreef op 03 december 2003 @ 23:04:
allemaal mooi en aardig, maar ik gok dat je voor een spel toch meerdere commando's tegelijk moet kunnen doen, dat kan hierbij niet.
Maar als je afgaat op het voorbeeld wat de TS in zijn openingspost geeft kun je aannemen dat het geven van meerdere commando's tegelijk niet wenselijk is ;) Wil je het ook nog tegelijk én eenvoudig hebben is de parallelle poort een goede keuze.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 23:07 ]

• Freakaz0id
Redneck® schreef op 03 december 2003 @ 23:03:
Je kan ook gewoon lekker simpel een usb num-pad kopen, dan kan je daar je knoppen op programmeren met bijvoorbeeld games... :P
Leuke gedachte, helaas werkt dat niet.
Ik heb zon ding hier nu liggen, maar die doet niets meer dan de bestaande numpad precies clonen. dus tenzij iemand een manier weet om die appart te mappen, kan ik die niet gebruiken. :(

Dat was inderdaad erg gemakkelijk geweest..

Meerdere commandos tegelijk zal expres mischien niet voorkomen, maar stel dat er bijvoorbeeld een map of een boek op valt. ben je wel mooi de sjaak.

[ Voor 14% gewijzigd door Freakaz0id op 03-12-2003 23:10 ]

Verwijderd

Freakaz0id schreef op 03 december 2003 @ 23:09:
Meerdere commandos tegelijk zal expres mischien niet voorkomen, maar stel dat er bijvoorbeeld een map of een boek op valt. ben je wel mooi de sjaak.
8)7 Stel dat er net een vliegtuig...

Er gaat niets kapot als er meerdere knoppen tegelijk ingedrukt worden, er wordt hoogstens het verkeerde commando verzonden.

• Freakaz0id
Ohw, nou, dan ist toch goed? :P
Tis geen echte joypad actie wat ik ervan verwacht, dus het moet dan goed kunnen.

Ik zal eens kijken of ik er een paar VB proggers op kan zetten.

Enne, als er n vliegtuig op valt issie wel kapot. O-)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er zijn ook toetsenborden waar je macros meer kan opnemen

ruk daar gewoon de elektronica uit

Iperf

Verwijderd

Of je sloopt een spelcontroller met veel knoppen.

Ook zijn er printplaten te koop waarmee je een aantal knoppen kunt aansluiten en programmeren.
(Xkeys, Hagstrom, Epic)

Kost wel wat geld natuurlijk. :/

Kijk hier eens:
http://users.skynet.be/plipke/PF50HC/LPTswitch/
http://users.skynet.be/plipke/PF50HC/LPTswitch/index2.html (zonder intro)

40 knoppen in een matrix op je LPT.

• Freakaz0id
Goeie morge zeg. 40 knoppen. 8)7
Tegek man, bedankt.

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Tja en hoe denk je die woorden te gaan doen dan?

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 09:29
misschien is het makkelijker om gewoon je game-poort te gebruiken, dan heb je wel maar 8 knoppen ofzow maar dan hoef je geen ingewikkelde dingen te doen. (software schrijven and stuff)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 02:23:
Of je sloopt een spelcontroller met veel knoppen.

Ook zijn er printplaten te koop waarmee je een aantal knoppen kunt aansluiten en programmeren.
(Xkeys, Hagstrom, Epic)

Kost wel wat geld natuurlijk. :/

Kijk hier eens:
http://users.skynet.be/plipke/PF50HC/LPTswitch/
http://users.skynet.be/plipke/PF50HC/LPTswitch/index2.html (zonder intro)

40 knoppen in een matrix op je LPT.
Umm in dat schema kun je toch in plaats van 8 diodes ook gewoon 1 gebruiken en dan de knoppen achter die diode allemaal aan elkaar binden?

O en Freak, je weet dat ik best wat voor je wil etsen en solderen dus roep maar als je wat van me nodig hebt.

• Freakaz0id
whocarez schreef op 05 december 2003 @ 08:52:
Tja en hoe denk je die woorden te gaan doen dan?
Ik ben de gelukkige eigenaar van een mooie CNC graveer machine.
Voorbeeldje? goed:
Afbeeldingslocatie: http://217.121.69.174:126/Misc/CJplate.jpg

Enne bliksem, wij moeten eens even babbelen. 8)

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:29

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 23:25:
Umm in dat schema kun je toch in plaats van 8 diodes ook gewoon 1 gebruiken en dan de knoppen achter die diode allemaal aan elkaar binden?
Die diodes zijn allemaal gescheiden omdat anders kortsluiting ontstaat.

edit: nouja, geen kortsluiting, maar die 9, 8, 6 en 1 mogen niet met elkaar verbonden worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Kr3Kr op 06-12-2003 00:31 ]

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 23:25:[...]

O en Freak, je weet dat ik best wat voor je wil etsen en solderen dus roep maar als je wat van me nodig hebt.
De knoppen zijn gerangschikt in een matrix (5x8) en daarin is het mogelijk dat je zgn. "ghost-keys" krijgt.
DWZ dat als je drie toetsen tegelijk indrukt die binnen de matrix drie punten van een rechthoek zijn dat dan ook de knop op de vierde punt van de rechthoek als ingedrukt wordt gezien door de software.

http://www.dribin.org/dave/keyboard/one_html/

Door in serie met iedere knop een diode te plaatsen voorkom je dat effect.
Dit is vooral relevant als je veel knoppen tegelijk in wilt drukken.

De diodes zijn er dus niet om de LPT te beschermen tegen verkeerde stromen maar om te voorkomen dat er via een omweg stroom stroomt waar die niet zou moeten stromen binnen de matrix.
Pagina: 1