Toon posts:

Goedkope videokaart met goede tv-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goede avond,

ik ga binnekort m'n oude pc (p2 350, 256 MB SD100, 440BX) naast m'n tv zetten om er divx-jes mee af te spelen. Alleen zit er nu een TNT2 kaart in zonder tv-out. Ik had inmiddels in de search gevonden dat de GF2/3/4 geen DOS tv-out hebben dus die vallen al af. Waar ik dan aan zat te denken is een Radeon 7000. Ik weet van mijn Radeon 9100 die ik in m'n huidige pc heb dat deze in DOS tv-out heeft en een tv-resolutie van 1024*768 op het scherm kan toveren. Mijn vraag aan jullie is:

-Heeft die R7000 voldoende kwaliteit tv-out voor dvix en eventueel DVD?
-Kan hij werken in DOS?
-Heeft hij een Resolutie van 1024*768? (niet noodzakelijk, wel gewenst)
Of zijn er misschien nog andere alternatieven? Ik wil er niet meer dan 50 euro aan uitgeven.

En natuurlijk bij voorbaat bedankt voor de moeite ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 22:27 ]

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:43
Al getest of je met je pc divx kan afspelen? Ik dacht dat je voor divx op zijn minst een 600 mhz proc nodig had?

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ik ook al in een paar topics tegen gekomen. 500 MHz K6-2 konden nog inder goed Divx afspelen dan een P2 350 MHz. Ook mijn eigen ervaring zegt dat het wel goed mogelijk is. Bij mijn Athlon 2000+ gaat het geluid ooit achterlopen en het beeld schokken en dat ben ik met die P2 bij de enige film die ik heb gekeken (Fast and Furious) niet tegengekomen. En dan nog als het niet vloeiend gaat, dan koop ik wel een keertje een ECS bord met Duron ofzo. Dat is het probleem niet.

Verwijderd

Mijn geforce 4 mx 440 laat wel gewoon in dos mode alles op mijn tv zien hoor, de bios settings kan ik ook gewoon veranderen met mijn tv als monitor.

Verwijderd

Kweenie wat jij bedoeld met DOS tv out? da je onder dos tv out hebt? lijkt mij niet echt intresant.

En veder is je tv nooit 1024x768, eerder 352x... (weet niet ui mn hoofd)

Je computer zal wel alles afspelen denk, als je maar geen overbodige zooi gaat installeren.
Als je er nog aan denkt om een tv kaartje erin te dieuwen om tv op te nemen zou ik voor min p3 800mhz gaan met 256mb.
Ik heb zelf een p3 600mhz om op te nemen maar dat werkt ietsjes te langsaam.

voor een goede video out zou je naar matrox kaartjes moeten kijken denk ik...
En zowieso 2e hands, en divx is nooit dvd kwaliteit (als je ze download) dus een beetje mislukte tv out zal ook niet zoveel boeien.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 17:15 ]

Verwijderd

De tvout van de geforces ben ik zelf niet kapot van, ik zweer bij Ati of Matrox. Misschien gewoon de goedkoopste Ati kaart pakken die je kan vinden. Ik heb zelf een 8500 in me desktop, perfect en een mobility 9000 in de laptop, ook perfect.

In ieder geval een stuk beter dan mn GF2MX en de 5200 :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb hier ook een TI4200 en die laat in DOS dus helemaal niks zien. Ik had in topics gelezen over dat die geen DOS driver ofzo heeft. Of begrijp ik het nu verkeerd :? Mijn tv (sony 7 jaar oud, Trinitron 37 cm) gaat tot 1024*768 met de videokaart die ik nu heb dus daar wil ik graag van gebruik maken. :*)

DOS betekent dus dual monitor, ik dacht dat het gewoon betekende dat je beeld in DOS hebt :+ :D

Dual Monitor is zeker niet de bedoeling. De enige monitor die ik aansluit is de tv!

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 17:24 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:12
DOS staat voor Dual Output Screen.
Dus 2 schermen tegelijk hebben. Dual monitor support gaat meestal wel, Dual Monitor en TV output minder vaak.

Ik weet wel dat je dan bij die PC echt alle overbodige services uit moet zetten. Anders gaat het in een film toch na verloop van tijd schokken. Ook het geluid wil dan niet meer synchroon lopen. Dit op een P3 450MHz.

TV beeld is 640x480 ofzo. Niet zo heel groot.
Je kunt ook zorgen dat als je PC opstart hij al de media speler opent en je dus alleen het bestandje/CD hoeft te kiezen. Dan heb je die dual monitor niet nodig. :)

let the past be the past.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 12:04

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 17:17:
Mijn tv (sony 7 jaar oud, Trinitron 37 cm) gaat tot 1024*768 met de videokaart die ik nu heb dus daar wil ik graag van gebruik maken. :*)
Doet ie niet :P
Dat zijn gewoon de ATI drivers die een beeld tot 1024*768 omzetten naar de maximaal 575 zichtbare beeldlijnen op een PAL-TV.

[ Voor 3% gewijzigd door The Bad Seed op 04-12-2003 17:28 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:09
De kwaliteit van het beeld op de tv hangt volgens mij bijna helemaal af van het merk en type tv-chip dat de bakkers van dat specifieke vga-chipset hebben gebruikt. Het kan dus per merk verschillen. Sommige NVidia kaarten hebben wel een geintegreerde tv-chip... NV17 ofzo.

Verwijderd

TheTimer schreef op 04 december 2003 @ 17:33:
De kwaliteit van het beeld op de tv hangt volgens mij bijna helemaal af van het merk en type tv-chip dat de bakkers van dat specifieke vga-chipset hebben gebruikt. Het kan dus per merk verschillen. Sommige NVidia kaarten hebben wel een geintegreerde tv-chip... NV17 ofzo.
Klopt ja, maar met name in de ietwat oudere nvidia kaarten zat er ook een bug in de scheidingsfilters ofzo geloof ik.

Bij de meeste zaken hier in Arnhem mag je het trouwens wel proberen, mits je het allemaal netjes openmaakt en weer terugdoet, en wanneer het niet bevalt terugbrengen.

Mijn persoonlijke voorkeur blijft echter uitgaan naar de Ati, ook vanwege de drivers. Die zijn gewoon zwaar ideaal :)

Verwijderd

ik zou in je nieuwe pc een kaart met tv out kopen
en daarbij een profigold kabel naar je tv erbij halen, klaar :p
zo heb ik mijn zaakje geregeld,werkt perfect.
behalve als jij boven zit en de tv beneden :9
kan je die oude pc mooi als d/l pc of al server houden :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het zo begrijp heeft een GF4 MX440 wel een goede tv-out? Het belangrijkste is echter dat ik ook gewoon in dos op m'n tv kan kijken. Matrox is geen optie omdat ik niet 2de hands wil en nieuw te duur zijn.

Maar mijn tv heeft dus niet echt een resolutie van 1024, maar een veel lagere? ik kan hem overigens instellen tot 1900 nogwat, maar dan geeft ie niet het hele beeld in één keer weer maar slechts een stukje.

GF4 MX of Radeon 7000? Als het precies hetzelfde gaat als bij mijn Raceon 9100, en bij Mijn TI4200 dan ga ik zeker voor de Radeon.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:43
Ik weet dat het werkt op mijn radeon 9500pro , wat wel niet werkt is 2pc schermen en tv out allemaal iets anders. Hij kan dus 2 verschillende schermen apart aansturen en op een derde scherm een "kloon" laten zien.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 22:43
En P2-350 is echt niet genoeg voor alle divx-films, hoor.
En waarom wil je nou eigenlijk steeds tv kunnen kijken in DOS?
(voor zowel MsDos als dual screen kan ik geen goede redenen bedenken waarom je dat wil op een pc naast je tv.)
Pagina: 1