Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
Nee, de router stuurt namelijk ALLES naar 192.168.0.1, en ik wil dus 'iets' instellen op 192.168.0.1 dat de mail die hij nu ontvangt voor domein x.nl wordt doorgestuurd naar de exchange 2003 server (192.168.0.150).
Ben ik zo duidelijker?
Nou weet ik _niets_ van exchange, maar is er in de help niets te vinden over "mail gateway" oid?
Heb je eigenlijk uberhaupt al eens in de help van Echange gekeken
Ja!Koffie schreef op 03 december 2003 @ 23:34:
Move PNS > NT
Heb je eigenlijk uberhaupt al eens in de help van Echange gekeken
Ik heb alleen geen flauw idee hoe je dit noemt dus daarom weet ik gewoon niet waar ik moet zoeken! Dus daarom stel ik hier de vraag
Nou ik heb aardig wat rond zitten zoeken maar ik ben er iig achter dat in exchange 2000 het geen IMC maar IMS heet (Internet Mail Service) maar ik heb nog steeds nergens kunnen vinden hoe ik mijn probleem moet oplossen!Archie_T schreef op 03 december 2003 @ 23:36:
Ik ga even van exchange 5.5 uit maar daar kan je het gewoon definieren op de IMC. Lijkt mij dat 2000 dat ook kan.
Je moet het configureren op je SMTP service;Polderdijk schreef op 04 december 2003 @ 13:13:
[...]
Nou ik heb aardig wat rond zitten zoeken maar ik ben er iig achter dat in exchange 2000 het geen IMC maar IMS heet (Internet Mail Service) maar ik heb nog steeds nergens kunnen vinden hoe ik mijn probleem moet oplossen!
Ik heb hier ff geen Exchange tot m'n beschikking (ben ik nu aan het installeren), anders zou ik je vertellen waar 't precies zit.
Edit: ik kan 't ff niet helemaal vinden.
[ Voor 6% gewijzigd door StevenK op 04-12-2003 14:57 ]
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.
Verwijderd
nou heb ik heel de msdn en help file van e2003 afgezocht en ik kan nergens vinden waar ik een server oid in kan vullen waar hij de mail vandaan haalt.
nou het volgende ik denk van dan zelf maar een domein, en krijg ik alleen de smtp en http server aan de praat pop3,nntp,??? kreeg ik niet draaiende die gaven een timeout bij het starten van de service. toen heb ik het opgegeven en wilde ik exchange server 2003 verwijderen kan dat weer niet zegt ie dat er gebruikers zijn die ingelogd zijn op de smtp server
kortom gewoon K*T
Waar zit deze instelling dan, ik kan het écht niet vindenStevenK schreef op 04 december 2003 @ 14:58:
Je kunt overigens wel op de SMTP configuratie aangeven dat alle niet-bekende e-mails naar een specifiek ip-adres doorgestuurd moeten worden.
Zover mijn kennis van Exchange geloof ik niet dat exchange van je ISP mail kan ophalen, hij kan het alleen 'afvangen', of zeg ik nu iets verkeerds?Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 15:06:
ik ben ook bezig geweest met exchange 2003 op w2k server, maar het lukte voor geen meterik wilde gewoon dat hij de mail ophaalde van de server van de isp, en het zo verspreide naar de goede gebruikers op het netwerk. wat dus voor geen meter gelukt is.
nou heb ik heel de msdn en help file van e2003 afgezocht en ik kan nergens vinden waar ik een server oid in kan vullen waar hij de mail vandaan haalt.
nou het volgende ik denk van dan zelf maar een domein, en krijg ik alleen de smtp en http server aan de praat pop3,nntp,??? kreeg ik niet draaiende die gaven een timeout bij het starten van de service. toen heb ik het opgegeven en wilde ik exchange server 2003 verwijderen kan dat weer niet zegt ie dat er gebruikers zijn die ingelogd zijn op de smtp serverik had nog niet eens accounts gemaakt
kortom gewoon K*T
Ik heb dus bij een hostingprovider een domein gekocht, hier heb ik de IP adres van het MX-records in de DNS-server gezet op het IP van mijn Chello verbinding thuis. Op de Router heb ik poort 25 doorgemapped naar het IP van de server en dan werkt het perfect. Alleen nog in je Reciptient Policy's instellen welke domeinen hij moet afhandelen en dan onder het tabblad Exchange adressen van elke user de juiste mailadressen van hem instellen!
Dan zou het moeten werken wat jij wilt...
Wat ik dan nog wilt is dat als hij mail krijgt geleverd van @telefonio.nl dat hij dit automatisch aan een ander IP-adres doorgeeft zodat díe server de mail voor dat domein kan afhandelen..
Eigenschappen van je SMTP protocol.Polderdijk schreef op 04 december 2003 @ 15:15:
[...]
Waar zit deze instelling dan, ik kan het écht niet vinden
POP3 ? Dan moet je daar een tool voor installeren; Exchange kan dat nietVerwijderd schreef op 04 december 2003 @ 15:06:
ik ben ook bezig geweest met exchange 2003 op w2k server, maar het lukte voor geen meterik wilde gewoon dat hij de mail ophaalde van de server van de isp,
Nog nooit van een open relay gehoord ?wilde ik exchange server 2003 verwijderen kan dat weer niet zegt ie dat er gebruikers zijn die ingelogd zijn op de smtp server
Verwijderd
ik heb de tutorial gevolgd en ik heb de nodige tools e.d. geinstalleerd, staat allemaal in de installatie handleiding. dus ik weet niet wat ik fout heb gedaanStevenK schreef op 04 december 2003 @ 16:15:
[...]
POP3 ? Dan moet je daar een tool voor installeren; Exchange kan dat niet
[...]
Nog nooit van een open relay gehoord ?
Ik heb dus in de recipient policy ingesteld dat hij nu van domein x.nl mail kan ontvangen. Nu heb ik onder de SMTP protocol onder het tabje message's de naam van die windows 2003 server ingesteld onder "Forward all mail with unresolved recipients to host:".
Nu krijg ik dus netjes de mail, en als ik van buitenaf naar dafolkdfj@x.nl mail krijg ik netjes de melding dat het mailadres niet bestaad. Echter als ik nu naar dasfdsfkoj@z.nl mail (een domein voor de exchange 2000) dan krijg ik hier GEEN bericht van dat de mailbox onbekend is!
Is hier nog een optie voor?
Dan kun je zeggen 'forward all mail' en daar vul je het adres van de andere server in.
Bij address space geef je het domein op en vink je aan 'allow messages to be relayed'.
Dat is volgens mij de oplossing.
100 punten! TS kan het allemaal nog eens nalezen in Setting Up SMTP Domains for Inbound and Relay E-Mail in Exchange 2000 Server and Exchange Server 2003StevenK schreef op 04 december 2003 @ 18:16:
Ander idee, ik kan 't nu ff niet testen, maar als je nu eens een SMTP connector toevoegt,
Dan kun je zeggen 'forward all mail' en daar vul je het adres van de andere server in.
Bij address space geef je het domein op en vink je aan 'allow messages to be relayed'.
Dat is volgens mij de oplossing.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==