Toon posts:

Welke kast heeft 120mm fan achterin?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb over dit onderwerp al veel gezocht hier. Ik kon echter niet "echt" iets vinden wat me vraag beantwoord. Het enige wat overeen kwam was een topic uit april 2002. Ik denk dat er in de tussentijd wel wat onwikkelingen zijn gebeurt. :P Ik heb wel een boel andere informatie opgeduikeld over big towers enzo.. maar deze hebben, die ik heb gezien, alleen 1 of 2 80mm fans achterin.

Ik ben opzoek naar een mid-big tower met een 120mm fan mogelijkheid achterin. In dezekast wil ik me waterkoeling, gekocht bij Aqua-computers.de, zo kunnen inbouwen. De pomp, de Hydor L20, moet er dus in kunnen. Het rad wil ik aan de buitenkant van dat 120mm gat zetten en de fan aan de binnekant hieraan vast.

Het enige wat ik zelf al ben tegengekomen, zijn 2 kasten van Antec, 1 niet te krijgen in NL, en de Antec Sonata. Hier een review van die kast. http://www.cluboverclocke...tec/AntecSonata/index.htm
Deze kast is, denk ik, net iets aan de krappe kant, maar WEL een mogelijkheid.

Dus weten jullie nog een kast die aan mijn eisen voldoet? Ik wil dus niet nog de dremel of iets anders in de kast zetten om het passend te maken. Kopen en draaien dus. Me Budget is in de orde van 100 tot 150 euro afhangende van de luxe. Het liefst een MB-tray, HD-rack gedraaid, makkelijke deurtjes etc.. erbij.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 02:03 . Reden: duidelijker gemaakt ]

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:06

makje

Professioneel prutser

Kijk hier eens: http://www6.tomshardware.com/howto/20030804/index.html

In ieder geval de Antec Sonata, de Chenbro Xpider, TTGI TT-561, TTGI TT-461T1 en de Yeong Yang YY-5601 hebben plaats voor 120mm fans...

edit:
ik weet niet of deze kasten in Nederland verkrijgbaar zijn, dat mag je zelf uitzoeken :)

[ Voor 20% gewijzigd door makje op 03-12-2003 22:12 ]

9800x3d

Verwijderd

makje schreef op 03 december 2003 @ 22:12:
edit:
ik weet niet of deze kasten in Nederland verkrijgbaar zijn, dat mag je zelf uitzoeken :)
Ja dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/pw/mandje.gif Antec Sonata Piano Black Quiet Midtower 380W TruePower
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/g/pw/mandje.gif Chenbro Xpider midi tower Blauw

Verwijderd

3R systems hebben ook kasten met 120mm fans achterin, kasten zijn ondermeer te krijgen bij www.perfect-systems.nl en zijn niet zo prijzig.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Zelfs de Aopen A600a heeft een 120mm fan achterin, dus zo lastig is het niet ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Zo'n Chenbro is wel een leuke case. Laatst gekocht bij Salland. Kost €60 ongeveer en heeft houder voor 120 mm fan.

Verwijderd

Topicstarter
weten jullie ook of er de genoemde cases redelijk genoeg ruimte is om een waterpompje van Hydor (L20) er in kwijt te kunnen? Daar gaat het natuurlijk ook om.

Van een plaatje vind ik het moeilijk zo schatten. Me gevoel zegt dat het wel kan, maar dan wel krap. Wat voor ervaring hebben jullie?

Verwijderd

Ik heb een 3R Systems Landrover Server Case (Zwart)

Deze heeft standaard een 120 mm fan aan de achterkant..

Deze kast is niet erg hoog, maar wel langer dan een standaard kast, waterkoeling moet wel passen

Is een zeer degelijke kast voor niet al te veel geld btw kan ook in 19" rek

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 08:33 ]

Verwijderd

ff een opmerking over die Chenbro Xpider... Een vriend van me heeft die kast ook. Én hij heeft waterkoeling. Het probleem is alleen dat hij zn spulletjes niet normaal in die kast kwijt kan. Hij heeft een bayres, 2 5.25" bays gevuld met andere apparatuur, en 2 harde schijven die hij erin heeft hangen. Nu zit hij dus met het probleem dat hij geen ruimte vinden kan voor zn pomp. Die komt gewoon te dicht bij zn moederbord etc. in de buurt. Dus ff een tip: Neem de Xpider niet, tenzij je een beetje modden kan.

• dionysos1605
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 06:16
Ik heb zelf de 101 van 3r systems, deze heeft ook een 120mm fan aan de achterkant. Heb er een asetek waterchill kt12 inzitten, past prima, heb ook de radiator aan de achterkant (buitenkant) gemonteerd. Alleen 2 gaten moeten boren aan de achterkant voor de in- en outlet van de radiator (hier ontkom je niet aan als je de radiator aan de achterkant en buitenkant wil bevestigen). Ook een stukje van de sidepanel moeten wegzagen (achterkant) om hem passend te maken.
De Chenbro Xpider is inderdaad minder geschikt. Deze heeft aan de achterkant een 'knop' om de zijkant eraf te halen, hierdoor kun je er aan de achterkant zeer moeilijk een radiator plaatsen
iig ontkom je niet aan een beetje casemodden! ;)

Never underestimate the predictability of stupidity

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ten eerste bedankt voor alle reacties.

Ik heb nu de volgende kasten waar 120mm fan achterin kan:
*101 van 3r systems; zou kunnen passen 200x430x480 (WxHxD)
*3R Systems Landrover; is ruim(lang) 218x426x536 (WxHxD)
*Chenbro Xpider; is NIET ruim genoeg.
*Aopen A600a; zou kunnen passen
*Antec Sonata; zou kunnen passen en heeft wat leuke 'luxe' 207x425x464 (WxHxD); voeding is ook leuk!
*YY-5601; zou kunnen passen; geen verkoop adres.
*TTGI TT-561; wordt krap denk ik
*TTGI TT-461T1; wordt krap denk ik

Ik zit nog te twijfelen tussen de Antec Sonata en de 101 van 3r system.
Heeft iemand misschien ervaring met het plaatsen van een WC pompje in deze cases?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 20:30 ]

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 22:40
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 20:17:
Okay, ten eerste bedankt voor alle reacties.

Ik heb nu de volgende kasten waar 120mm fan achterin kan:
*101 van 3r systems; zou kunnen passen 200x430x480 (WxHxD)
*3R Systems Landrover; is ruim(lang) 218x426x536 (WxHxD)
*Chenbro Xpider; is NIET ruim genoeg.
*Aopen A600a; zou kunnen passen
*Antec Sonata; zou kunnen passen en heeft wat leuke 'luxe' 207x425x464 (WxHxD); voeding is ook leuk!
*YY-5601; zou kunnen passen; geen verkoop adres.
*TTGI TT-561; wordt krap denk ik
*TTGI TT-461T1; wordt krap denk ik

Ik zit nog te twijfelen tussen de Antec Sonata en de 101 van 3r system.
Heeft iemand misschien ervaring met het plaatsen van een WC pompje in deze cases?
Ik zal voor de antec gaan deze is gewoon zeer mooi en beetje modden en je pompje past perfect :)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:06

makje

Professioneel prutser

Doe niet zo moeilijk over het plaatsen van 1 pompje. Als je hem inline zet dan valt het wel in te passen, ook al is het met alle midi-kasten wel wat krap. Het grootste probleem is als je allemaal lange pci kaarten in je pc hebt zitten, verder moet het wel lukken...

Ik heb zelf een Aopen H600A. Met het pompje inline paste het vrij goed en makkelijk. Helaas lekte mijn pompje steeds een beetje en moest ik hem dus in een reservoir doen. Dat werd wel lastig om een reservoir te vinden wat groot genoeg was om het pompje in te stopppen en klein genoeg om fatsoenlijk in de kast te passen zonder dat alle slangen met te kleine bochten moeten...

Het belangrijkste waar jij nu naar moet kijken of er genoeg ruimte voorin de kast is. Bijv. die Antec Sonata heeft daar de plek voor harde schijven en volgens mij kun je daar je pompje niet meer kwijt (weet niet zeker, maar op het plaatje lijkt dat zo...) Voor de 3r kasten lijkt hetzelfde het geval.

Verder is het gewoon proberen en zelf een beetje inventief zijn :)

edit:
wil je echt zeker zijn dat je genoeg ruimte in je kast hebt dan moet je een bigtower nemen

[ Voor 7% gewijzigd door makje op 04-12-2003 20:46 ]

9800x3d

Verwijderd

Ik wil dus niet nog de dremel of iets anders in de kast zetten om het passend te maken. Kopen en draaien dus.
Geen casemodding topic dus.

Move CME > OH
Pagina: 1