[gnome-cvs] probleempje met gtk+

Pagina: 1
Acties:

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-02 15:41
Misschien dat hier iemand het toevallig weet:

Ik ben een poging aan het wagen om met jhbuild gnome uit de cvs-repository te compileren, echter krijg ik nu bij gtk+ een foutmelding:
gcc -g -O2 -g -Wall -o .libs/gtk-query-immodules-2.0 queryimmodules.o ./.libs/l ibgtk-x11-2.0.so -L/opt/gnomecvs/lib /home/martin/devel/gnome2/gtk+/gdk/.libs/li bgdk-x11-2.0.so -L/usr/X11R6/lib /opt/gnomecvs/lib/libatk-1.0.so ../gdk-pixbuf/. libs/libgdk_pixbuf-2.0.so ../gdk/.libs/libgdk-x11-2.0.so -lXrandr -lXinerama -lX ext /opt/gnomecvs/lib/libXft.so /opt/gnomecvs/lib/libXrender.so /opt/gnomecvs/li b/libfontconfig.so /usr/lib/libfreetype.so -lz /usr/lib/libexpat.so -lX11 /opt/g nomecvs/lib/libpangoxft-1.0.so /opt/gnomecvs/lib/libpangox-1.0.so /opt/gnomecvs/ lib/libpango-1.0.so /home/martin/devel/gnome2/gtk+/gdk-pixbuf/.libs/libgdk_pixbu f-2.0.so /opt/gnomecvs/lib/libgmodule-2.0.so -ldl /opt/gnomecvs/lib/libgobject-2 .0.so /opt/gnomecvs/lib/libglib-2.0.so -lm -Wl,--rpath -Wl,/opt/gnomecvs/lib
/home/martin/devel/gnome2/gtk+/gdk/.libs/libgdk-x11-2.0.so: undefined reference to `gdk_marshal_VOID__OBJECT'
/home/martin/devel/gnome2/gtk+/gdk/.libs/libgdk-x11-2.0.so: undefined reference to `gdk_marshal_VOID__BOOLEAN'
collect2: ld returned 1 exit status
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

Het betreft een fedora-core-1 installatie (ik heb internet al afgezocht en het ook in de gnomesupport forums gepost)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Even voor de zekerheid -- ik neem aan dat je anoncvs gebruikt? Zo ja, gebruik anoncvs3.gnome.org, niet de round-robin anoncvs.gnome.org. Een van de twee anoncvs servers is brak namelijk. (De niet-zweedse)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Martin Sturm
CyBeR schreef op 03 december 2003 @ 22:29:
Even voor de zekerheid -- ik neem aan dat je anoncvs gebruikt? Zo ja, gebruik anoncvs3.gnome.org, niet de round-robin anoncvs.gnome.org. Een van de twee anoncvs servers is brak namelijk. (De niet-zweedse)
Mja.. ik gebruik de round-robin versie geloof ik :P

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

zet je CVSROOT dan ff naar :pserver:anonymous@anoncvs3.gnome.org:/cvs/gnome en doe een nieuwe checkout. Mischien is het dan gefixed. Zo niet doe je er toch goed aan de zweedse cvs server te gebruiken ;)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Martin Sturm
CyBeR schreef op 04 december 2003 @ 00:32:
zet je CVSROOT dan ff naar :pserver:anonymous@anoncvs3.gnome.org:/cvs/gnome en doe een nieuwe checkout. Mischien is het dan gefixed. Zo niet doe je er toch goed aan de zweedse cvs server te gebruiken ;)
Gedaan, maar het maakt niets uit :P
Probleem bestaat nog steeds :'(
Ik denk trouwens dat het iets is met mijn bak, want verder lees je er nergens iets over, en het doet zich ook voor bij gtk+ 2.3.0 (tarballs). Maar hoe het komt :?

• Martin Sturm
Ik heb gisteren ff met een paar mensjes op irc.gimp.org/#bugs over m'n probleem gepraat... zij hadden ook niet echt een direct idee hoe het kwam, maar wisten wel te vertellen dat zij het wel onder fedora core 1 werkend hadden. Een van hen zei dat het waarschijnlijk kwam doordat er tegen een andere GTK+ (oudere) wordt gelinkt. Dat zou op te lossen moeten zijn door de environmentvars goed in te stellen, en dan met name PATH en LD_LIBRARY_CONFIG. Dit heb ik gedaan zoals hij adviseerde, maar ook dat bracht geen uitkomst....
Ik begin een beetje waanhopig te worden :S

Verwijderd

Die marshalls die jij noemt zijn defaults. Die horen direct in glib gedefined te worden, waarbij dan de gdk ding een define naar de glib marshaller is. Blijkbaar doet hij dat niet bij jou. Doe eens een grep op die marshal types in je gtk source en check of die bestanden wel gdk-marshal.h includen? Die hoort namelijk de define te bevatten... Als die er wel staat, wat is dan de inhoud van gdk-marshal.h?

• Martin Sturm
Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 14:45:
Die marshalls die jij noemt zijn defaults. Die horen direct in glib gedefined te worden, waarbij dan de gdk ding een define naar de glib marshaller is. Blijkbaar doet hij dat niet bij jou. Doe eens een grep op die marshal types in je gtk source en check of die bestanden wel gdk-marshal.h includen? Die hoort namelijk de define te bevatten... Als die er wel staat, wat is dan de inhoud van gdk-marshal.h?
Die dingen staan netjes in die include file enzo.. het probleem is denk ik dat ie een verkeerde include file gebruikt (van m'n gnome 2.4 installatie ofzo met gtk+ 2.2.4). Ik heb de CVS-versie van GTK namelijk al 80x opnieuw uitgecheckt en geupdate enzo, en bij andere mensjes op irc die hem ook deze week hebben uitgecheckt doet ie het wel...

Verwijderd

Ja, ze staan erin, maar hoe? ;). Als er een define staat naar een ander type die niet wordt opgepikt, dan heb je idd een probleem. D.m.v. hacks als "#error bla" kun je checken of 'ie de juiste include gebruikt.

• Martin Sturm
GTK+ is inmiddels gecompiled.. vraag niet hoe :P (misschien was het wel gewoon een bug in CVS)
Pagina: 1