Waar koop ik 8 zogenaamde tasschroeven?

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Topic title says all, maar ik zal het toch nog even toelichten.

Ik heb dit topic expres niet in CME geplaatst omdat niet iedereen weet wat er nou in een (iets uitgebreider) statief zal zitten: een schuifvoetje met daarin, juist, een tasschroef.

Het is de schroef die je dus onderin de camera draait om hem op het statief te zetten. Bij simpele statieven is dat een dikke schroefdraad met een plastic knop, maar bij mijn statief (Bilora Action Line) zit dus in het inschuifvoetje aan de onderkant een een mooie schroef, iets dikke schroefdraad maar een prachtige gladmetalen onderkant met een brede sleuf om het ding met een muntje oid vast te draaien.

Ik wil er 8 van aanschaffen om in een computerkast te verwerken. De schroeven die ik tot dusver heb gezien waren me niet mooi genoeg. :P Zgn. duimschroeven zijn niet makkelijk te bestellen. Ik heb dus vanavond aan de fotograaf gevraagd naar deze tasschroeven, en hij had er wel een paar, maar allemaal verschillende. Bestellen zou langer dan 2 weken gaan duren en bovendien een vermogen kosten, dan praat ik over €4,- per schroef ongeveer, en dat vond ik even iets te ver gaan. Hij raadde me aan om veel fotohandels af te gaan die nog oude meuk hebben, en dus waarschijnlijk ook deze bekende tasschroeven in pakjes van vier of meer. Dat lijkt me an sich niet gek maar ik heb geen flauw idee bij welke winkel ik ze gauw zou kunnen vinden. Bovendien is de kans op schroeven met een plastic schroefkop groot, en ik moet juist de plat metalen met een sleufje hebben. Specifiek, ja. ;)

Een mogelijke optie was ook om er bij Bilora naar te vragen, maar 8 is net weer zo'n aantal waarin ze ze je niet cadeau doen ;) en net weer te weinig om als order in te geven - twaalf zou ook mogen maar feit is dat die dingen alleen direct in statieven verwerkt worden of bij reparatie in de fabriek worden vervangen, dus los zijn ze waarschijnlijk niet te krijgen.

Wie o wie?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

Verschilt de schroefdraad niet? Schroeven van mijn kast zijn beduidend kleiner dan die van mijn statief.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 22:49

Twhomp

Stayin' Alive

Acid_Burn schreef op 03 december 2003 @ 23:36:
Verschilt de schroefdraad niet? Schroeven van mijn kast zijn beduidend kleiner dan die van mijn statief.
En de schroeven zijn ook dikker.

Maar ik neem aan dat ze zelf de draadeinde's gaat tappen.

Aan TS: Maar als je schroeven zoekt met een platte kop met sleuf, kan je dan niet naar een ijzerhandel gaan?

* Twhomp kent genoeg bedrijven maar heeele specifieke schroeven.

Moeten ze persé dik zijn qua draadeinde? Of alleen de kop?

edit: Kan je anders een simpel tekeningetje doen wat je precies zoekt? En daarop aangeeft wat wel en niet belangrijk is? Of zijn het puur cosmetische schroeven die een plaat plexi op zijn plek houden (gok ik zo?)

[ Voor 19% gewijzigd door Twhomp op 04-12-2003 00:15 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/a.ulrich/got/schroefie.gif

Zo'n idee heb ik. Ik ga me nu eerst storten op de rest van de kast, het schilderen van de platen enzo, die schroefjes ga ik in het weekend achteraan. Ik zal ff een linkje plaatsen naar mijn CiP topic zodat we het fotoforum niet volpraten met de mods aan mijn kast, dat wil ik niet op mn geweten hebben ;)

[rml][ CiP] Project 'Appelbak'[/rml]

Rinaldo: het zijn dus voornamelijk sierschroeven, en het draadtappen gebeurt in een stuk plexi en dan in een metaalplaatje. Dus de draad maakt niet zoveel uit.

Ik ga morgen bij de normale ijzerwarenhandel kijken, de fotowinkel hier had geen gelijkende dingen, maar alleen wat hij in de loop der jaren verzameld had.
Gaat dit echt off-topic naar metaalwaren toe dan wil ik wel in mn casemod topic verder gaan, want dan heeft dit natuurlijk nog weinig met fotografie-accessoires te maken ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs