Dvd opnemen op video

Pagina: 1
Acties:

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Mijn zusje wil graag morgen the lion king kijken met wat vriendinnen. Ik heb hem gekocht op dvd. Maar zij wil hem graag boven kijken. Mijn dvd speler staat beneden en ik heb weinig zin om alles boven neer te zetten (heb net alle kabels mooi wegegwerkt).

Nu kwam ik op het idee om de dvd film op video op te nemen zodat ze hem wel boven kan kijken. (ik neem aan dat datmag, want een kopie voor thuis mag altijd).

Ik heb mijn dvd speler (revoy 3200 DX, divxplayer) aangesloten op mijn videorecorder en vanaf de videorecorder weer op de tv, zodat ik kan zien waar de films is. Nu krijg ik telkens rare strepen etc door het beeld heen. Dat duid op de macrovision beveiliging neem ik aan. Ik heb hier (http://mpegplayer.hi-jack...-450_2.7.4_PAL_MV_removed) nieuwe firmware in mijn dvd speler gezet, zodat deze macrovision vrij is. Maar toch krijg ik nog strepen en dat het beeld lichter en dan weer donkerder wordt.

Mijn vraag is hoe moet ik dit oplossen? Wanneer een dvd speler macrovision vrij is moet je toch gewoon kunnen opnemen?

edit:

Ik lees net ergens dat mijn dvd/divx speler standaard al macrovision vrij is

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 03-12-2003 21:17 ]

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-03 10:39

Bergie

Lekker belangrijk...

Blijkbaar staat je macrovision toch nog aan. Of je hebt hem nu per ongeluk aangezet als hij al macrovision vrij was. Dat lichter en donker worden van je beeld is de macrovision beveiliging die zijn werk doet.

Wat je anders nog kan doen, tenminste als je een dvdbrander hebt. is de dvd rippen naar HD en vervolgens even snel met dvd2one oid passend maken en op dvd+/-r(w) fikken. Bij het rippen wordt de macrovision er vaak standaard al uitgehaald geloof ik.

Yamaha MT-09

• Binnetie
Ja ik heb een brander. Dus dan kan ik dan ook doen.
Maar hoe werkt dat precies? Ik kan natuurlijk ook met dvd2avi proberen een frameserver te maken en dan kijken of ik hem met pinnacle studio 8 kan openen zodat ik hem analoog naar videoband omzet...

[ Voor 43% gewijzigd door Binnetie op 03-12-2003 22:47 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Geen tijd om alles naar boven te slepen, maar wel de tijd nemen om de zooi helemaal om te zetten :?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Binnetie
Geen tijd hebben is wat anders dan geen zin hebben. Ik heb trouwens een foutje gemaakt het was niet de lion king maar ice age wat ze graag wildde kijken. De films is maar 3,5 gb groot...

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:20

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
met wat voor aansluiting heb je hem op de Video aangesloten? en wat voor video is het? ik kan namelijk met mn Yamada DVX-6000 probleemloos opnemen op mijn Philips VR 705 Video, mits hij via gewoon cinch aangesloten is.

Home Assistant Configuratie V&A

• Binnetie
Eerst had ik ik de videorecorder aan de scart aangesloten van de dvd speler en van de videorecorder weer terug naar tv. Dit geeft problemen. Toen heb ik de video aangesloten via de cinch aansluitingen van de Revoy en de tv op de gewone scart aansluiting. Dit geeft ook problemen.

Aangezien er heel veel klonen van de Kiss zijn (mijn revoy heeft namelijk nu kiss firmware) kan er niet iemand mij een link geven van de firmware die hij gebruikt die macrovision vrij is. Zodat ik zeker weet dat het eraf is. Want ik heb een macrovisionvrije firmware versie gedownload (dat stond in de beschrijving) maar die geeft ook problemen
Pagina: 1