Wat vind jij van dit subforum? (feedback WOS)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Beste WOS'ers! :)

Windows Operated Systems is een van de meest bezochte sub-forums op GoT, en met al die bezoekers, zijn de moderators van dit forum dagelijks hard bezig om alles in goede banen te leiden.

Nu zijn jullie - de bezoekers - uiteraard het belangrijkste onderdeel van Windows Operated Systems, en daarom horen we graag wat jij er van vindt :)

Oftewel, geef hier je kritieken, meningen en complimenten over Windows Operated Systems, over jezelf, over je collega forum bezoekers, en uiteraard over ons - de moderators.

Punten waar wij bijvoorbeeld aan dachten zijn:
  • Wat vindt je van de moderators (en de moderatie ;) ) in WOS ?
  • Wat vindt je van de WOS Policy?
  • Hoe ervaar je de vragen die in dit forum voorbij komen?
  • Wat zou je graag veranderd zien in WOS ?
Maar in principe mag het hier over van alles gaan - als het maar ontopic is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pluimpje voor het forum en de mods. Niks op aan te merken.

Waar ik me wel aan stoor zijn topics van mensen die zich niet aan de FAQ houden (niks uitzoeken, geen info etc). Misschien is dat iets om over na te denken hoe dat te voorkomen (lijkt me erg moeilijk).

edit:
Misschien handig: als je de search gebruikt, wordt er dan ook in de FAQ's gezocht? Ik ben namelijk nog nooit op die manier een FAQ vermelding tegengekomen. Als dat niet zo is, misschien een idee?

Deze opmerkingen zijn meer van toepassing op het hele forum dan alleen WOS btw.

[ Voor 49% gewijzigd door Mike Jarod op 03-12-2003 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

mister wos-howto

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Zeer ondergewaardeerd helaas....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-09 18:55

mutsje

Certified Prutser

Het forum is op zich goed, ook het tot stand komen van een speciale howto & guides section heeft denk ik al veel gebruikers op wos de juiste richting op gestuurd.

Waar ik me persoonlijk nogal aan stoor zijn onvolledige starters posts en dan pas bij de 20e reply tot de conclusie komen dat ze ooit iets hebben veranderd waardoor het niet mogelijk is wat ze willen bijvoorbeeld.
[voorbeeld]
user maakt post dat hij het niet voor elkaar krijgt om registry settings te mergen op clients, pas na lange tijd komt het er schoorvoetent uit dat dit disabled is
[/voorbeeld]

Wat ook storend is zijn threads om Server operating systems als desktops te gebruiken en dan threads posten dat een video driver ofzo niet werkt. Een duidelijkere scheiding tussen Client OS en Server OS zou zeer fijn zijn.

Wat erg positief is , is dat de moderators altijd diplomatiek blijven ondanks dat ze waarschijnlijk in 60% van de gesloten topics iets hebben als kerel ga zoeken en kom dan weer(om het maar netjes uit te drukken).

Verder hoop ik dat er meer mensen Howto's gaan schrijven zodat er een hoop dagelijkse items die bekend zijn bij beheerders en de meer ervaren gebruiker gedeeld worden onder de gebruikers op GOT, mocht het ervan komen dat er meer howto's gemaakt worden zullen deze wel gescreaned moeten worden om problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik post niet veel in WOS, maar ik lees hier erg veel en eigenlijk vind ik alles wel goed gaan: de mods zjn vriendelijk en duidelijk en de FAQ is ook erg goed.

Waar ik me wel aan erger zijn, zoals mutsje al aangeeft, mensen die Windows Server 2003 als desktop systeem gebruiken en dan een topic openen, omdat ze het vreemd vinden dat niet alle knoppen op hun Multimedia Deluxe keyboard werken. Wat mij betreft mogen dat soort topics op slot, maar aan de andere kan je ze ook gewoon links laten liggen. :)

De howto's vind ik overigens fantastisch. Ik ben zelf namelijk bezig om thuis een Windows Server te installeren en de howto's zijn daarbij erg handig. Hulde aan mutsje e.a. ! _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

Ik ben van mening dat die how-to's erg nuttig zijn idd.
Het is alleen jammer dat de meeste nu nog van mutsje zijn, maar die zijn dan ook een vak apart en veelal over de server kant van windows.
Wat idd leuk zou zijn als wat meer mensen het initiatief namen om een how-to te maken, die wat meer op de normale thuisgebruiker is gericht voor de desktop windows.
G33rt had laatst al een mooie toegevoegd aan de lijst, dat is een goed begin, maar meer is altijd welkom :)

Ook kan ik het er over eens zijn dat er hier heel veel topics gestart worden van weinig inzet aan de kant van de TS. Dit is mede te danken aan het feit dat de meeste topics hier geopend worden door nieuwe users en dus niet goed de richtlijnen van het forum kennen.

Nu probeer ik dat op de volgende manier vaak aan te pakken:
Ik probeen zo'n user te helpen zijn probleem op te lossen en tegelijk op de richtlijnen en de faq's te wijzen. Zie het als een soort van beginners kansen om te overleven op GoT ;)
Ik denk nml. dat als je een user wèl helpt met zijn probleem, dat hij dan ook sneller wilt aannemen dat hij het een en ander dient door te lezen.

Doe je vooral bij nieuwe users topics direct bot op slot met verwijzingen naar faq's en policy's en je geeft ze daarbij ook niet direct een oplossing voor hun probleem, dan voelen ze zich vaak op hun pik getrapt en dat soort users eindigen dan meestal direct als de rel-users met alle gevolgen van dien.

De eerste stappen van een nieuwe user zijn dus erg belangrijk voor de vorming en het laten aan passen aan GoT.

Ik moet ook zeggen dat het 'afhandelen' van de nieuwe users door de vaste users de laatste tijd ook stukken beter gaat in WOS.
Toen ik net begon als moderator werden er nog vaak genoeg users met simpele vragen in de zeik gezet door de vaste users.
Nadeel daarvan was dat de minder vaste users dit gedrag gingen overnemen en er dus aardig wat OW's zijn uitgedeeld.
Ik denk dat de vaste users doorhadden dat het beleid wat milder werd en zich niet meer met de mindere topics gingen bemoeien. De topicreport wordt sindsdien ook veel vaker en beter gebruikt en daar ben ik erg blij om :) (sommige na wat aandringen, maar het is toch gelukt ;) )

Resultaat is iig dat ik de laatste 2 maanden oid geen 1 OW meer heb uitgedeeld in WOS. Dat betekend dus dat alles eigenlijk prima volgens de richtlijnen verloopt. :)

Al met al ben ik dus zeer tevreden over de gang van zaken vanuit het moderator punt :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Het klopt inderdaad sinds Topic Report ingevoerd is, dat ik daar veelvuldig gebruik van maak.
Ik kan het inderdaad soms niet laten bij sommige gotters een flamepost erop te rossen (met ja een PM als resultaat :+ ), omdat ze gewoon imho geen moeitte gedaan hebben etc.

TR was inderdaad een hele verbetering. Ook voor het laten moven van topics naar een ander forum als ze per ongeluk verkeerd gepost zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-10 16:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Mijn algemene indruk WOS (ook beetje sa :+)
Top!
Er is eigenlijk niet veel op aan te merken.
Mods doen hun werk goed. En zijn goed bereikbaar.
Policy en faqs _o_ Word er alleen maar beter op.
Topics zijn over het algemeen goed, hoewel het helaas toch voorkomt dat er een topicstart niet goed word gestart.
Is helaas iets dat in meer sub-forums gebeurt. Is verder weinig aan te doen, dan gewoon de TS's er op te wijzen dat ze anders te werk moeten gaan. En hopen dat ze volgende x beter hun best doen.

Ik zou zo zeggen, ga zo door mods!
En uiteraard ook de users die een positief bijdrage leveren aan wos gebeuren. ;)

Enige wat er mij inschiet atm, is de kleur van faqs.
Zou mooi zijn als wit vervangen werd door een ietwat zachter kleur.
Het is een persoonlijk iets, maar wit achtergrond leest niet echt prettig.

*Topic report is idd een goed feature gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Laatst online: 15-09 09:28

we_are_borg

You will Comply

De howto's zijn _/-\o_ graag zie ik daar uitbreidingen in, nu zie je alleen maar dat er 1 pakket wordt behandeld maar niet om iets samen te laten werken tussen Windows>*nix of Windows>Novell. De FAQ kan wat uitgebreider je ziet toch af en toe wat vragen terug komen wat dan beantwoord kan worden in een howto of FAQ.

De moderatie gaat op zich goed alleen heb ik wel eens, die topic heeft best kans, gebeurd niet vaak maar toch even mee nemen.

De mods doen de uiterste best om alles in goede banen te leiden. Bij sluiting topic geven jullie genoeg informatie mee om volgende keer volgens de regels te doen.

De Howto's, FAQ en Policy zijn helder en duidelijk geschreven, alleen ervaar ik zelf dat de Index in het geval van een forum beter boven aan gelinkt kan zijn (met zo anker)zodat je sneller kan zoeken. Voorkom in een Howto, FAQ of policy wel het linken naar andere Howto, FAQ of policy.

Bijvoorbeeld;
Welkom op Windows Operated Systems. Dit deel van GoT is bedoeld voor alle vragen en opmerkingen over elke Windows versie. Wel gelden hier de regels van de GoT FAQ en onze policy. Deze FAQ is zeer uitgebreid. De onderdelen Warez en Abandonware zijn voor Windows Operated Systems (WOS) zeer nuttig.

Copy dit gewoon in plaats van linken naar een ander stuk op GoT of laat het in een nieuw venster verschijnen. Dit gebeurd ook naar links buiten het forum en is vrij hinderlijk als je de weg niet meer terug weet te vinden waar je de informatie zag.

Al met al een paar puntjes kunnen verbetert worden in mijn ogen, maar die punten vallen in het niets wat betrefd gemak en informatie die je kan vergaren in WOS.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan niet klagen over dit forum.
Ik vindt dat de moderators het hier heel goed doen :+

Zelf vind ik dat jullie het forum gewoon zo moeten houden hoe het nu is. Ik heb geen commentaar _/-\o_

Ga zo door!!!!! _/-\o_ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed forum hoor. Staat veel info. En er word niet moeilijk gedaan als je een vraag steld die andere heel simpel vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prachtig forum vind ik dit,goeie mods die erg snel zijn met alles. Het is hier echt heel erg interactief. Ik ben eigenlijk een vaste bezoeker van het forum van Guru3d maar daar is het lang niet zo interactief als hier, binnen een paar minuten heb je al 1 of meerdere reacties/suggesties op je vragen en dat is echt heel relaxed. Het enige wat ik jammer vind is dat het misschien een beetje onoverzichtelijk is afentoe maar goed dat komt natuurlijk ook omdat het hierzo ongeloofelijk actief is..thumbs up 4 the mods ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Leuke reacties mensen, maar let wel op dat we hier graag willen weten wat iedereen van Windows Operated Systems vindt. Niet over heel GoT dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, dit gaat dus alleen over WoS:
ik vind het niveau heel vaak veel te laag. Iemand krijgt het niet voor mekaar een netwerkdrive te mappen, zoekt niet, verdomt het meer te melden dan dat hij XP gebruikt en dat het ooit kon. twee minuten later "oh ja, map network drive" ... en dat soort topics zijn helaas meer regel aan het worden dan uitzondering. Net als de "help (spelletje) loopt niet fijn onder windows 2003" of nog veel erger "Longhorn loopt af en toe vast. HELP HELP HELP" en soortgelijke zut. Dat soort no brainer posts geven misshcien het modale niveau van Jan de Windowsgebruiker aan, maar die heeft hier in principe pas iets te zoeken als ie de search ontdekt heeft.

Ik vind wel dat WoS één van de beste zo niet de beste FAQs heeft, en dat ALS je de search gebruikt je je probleem vrijwel altijd opgelost krijgt zonder ook maar één letter te posten. Dat is wel weer heel fijn, maar maakt voor genoemde punten extra irritant: gebruik van w2k3 als desktop OS wordt expliciet genoemd als BIC en toch worden de posts niet getrashed.

Samenvattend: een wat meer Koffie-inspired mod beleid is wellicht een verbetering (althans, in mijn ogen) en ik denk dat de FAQ vragen van een wat hoger niveau uit NT en PNS die over windows gaan wellicht ook een plaatsje verdienen in de WoS FAQs. De moderators zijn voor zover ik er op let uitzonderlijk lief (PNS en NT als vergelijk is misschien wel wat vertekenend... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over het algemeen is het prima. aan te laag niveau kan je natuurlijk niks doen, maar op zich geen problemen mee... (inderdaad gewoonlijk niet meer reageren, anders wordt het toch te bot :)).

Wel vind ik dat er vaker topics van WOS naar sa verplaatst moeten worden (zoals bijv. [rml][ XP] Virtual drive is weg na reboot met alcohol software[/rml])

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 14:20:
gebruik van w2k3 als desktop OS wordt expliciet genoemd als BIC
Ten eerste heb ik geen idee wat je met BIC bedoelt (ws not done). En daarmee kom ik tot de grootste tekortkoming van WOS (en eigenijk ook GoT) Je hebt totaal niet de mogelijkheid om in de FAQ's te zoeken. Als dit wel mogelijk zou zijn dan zouden er een stuk minder laag-niveau-meuk gepost worden.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikejarod schreef op 03 december 2003 @ 20:53:
Misschien handig: als je de search gebruikt, wordt er dan ook in de FAQ's gezocht? Ik ben namelijk nog nooit op die manier een FAQ vermelding tegengekomen. Als dat niet zo is, misschien een idee?

Deze opmerkingen zijn meer van toepassing op het hele forum dan alleen WOS btw.
Ja, de sticky's worden ook gewoon meegenomen in de search. Misschien is een hogere vermelding van sticky's soms handig, maar ook nu zijn ze iig te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Het volgende keer had ik al een keer voorgesteld in BUG:

Bij het zoeken de sticky's (onze faq's dus) altijd bovenaan tonen als ze voldoen aan de zoekopdracht.

Dit schijnt alleen erg moeilijk tot niet te implementeren zijn. Maar mocht dit vanuit meerdere subfora een wens zijn, dan zal er zeker een keer serieus naar gekeken kunnen worden :)

Lastige is vaak alleen dat de sticky alleen de index is van de faq en dat de faq zelf een weggezakt topic is dat op slot staat. Deze zouden dan een aparte status moeten kunnen krijgen om zo'n systeem te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
momania, ik ben langzaampjes bezig met een nieuwe how-to, het duurt alleen even door wat tijdtekort, maar dat terzijde

• Wat vindt je van de moderators (en de moderatie ) in WOS ?

moderatie is prima, ik weet dat ik bepaalde zaken gewoon aan mezelf te danken heb (flamen is niet lief), en dat ik me aan de policy had moeten houden. de moderators werken hier altijd netjes volgens hun eigen policy, en geven ook duidelijk aan waarom ze een topic dichtdoen (maar dat kan uiteraard ook zijn omdat ik al een poosje in #wos rondhobbel natuurlijk)

Prima, duidelijk. Ik heb slechts 1 opmerking en dat is 'M$, Windhoos, e.d.' veranderen naar 'Not-done zaken' oid, voor de duidelijkheid.

Ik kan er niets veel zinnigs over zeggen, aangezien ik meer bij de buren hang, sorry. Van wat ik zie en waar ik reageer vind ik de topicstarts her en der wat karig, men mag best een vraag stellen als men zich heeft ingezet, maar de inzet moet wat meer naar voren komen.

Merely's nickname :P verder niets eigenlijk ;)

verder wilde ik nog zeggen dat SG 1337er is dan Netwerken (:P), en dat de SG-crew als geheel het goed doet imho. het gaat weer lekker de laatste tijd, weinig echte 'help' topics, en in #wos word het ook ietsiepietsie voller (al is teveel ook niet goed) :)

[ Voor 14% gewijzigd door G33rt op 04-12-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
elevator schreef op 03 december 2003 @ 20:43:
Punten waar wij bijvoorbeeld aan dachten zijn:
• Wat vindt je van de moderators (en de moderatie ;) ) in WOS ?
De moderators doen goed werk. Ik zie een rustige en vriendelijke aanpak bij nieuwe users. Ook ik ben er van overtuigd dat een user best wil leren, als je hem die mogelijkheid maar geeft. Deze mogelijkheid wordt ruimschoots geboden in Windows Operated Systems. En ik denk dat dat ook de juiste plaats is hiervoor. Juist wat momania zegt, veel nieuwe users komen volgens mij in WOS terecht.

Wat betreft de FAQ's e.d. je kunt wel hopen dat een user er in kijkt, maar een gedeelte van de users zal dat toch nooit doen. Daarom is er ook continue moderatie nodig. Eigenlijk wil je op elk moment van de dag wel een moderator beschikbaar hebben. Ik denk dat dat best goed gaat hier.
Daar is niet zoveel over te zeggen. Er zijn een paar dingen anders dan bij de normale gang van zaken op GoT. Bijv. policy mbt beta OS'en, trolls als M$ etc. Echter vind ik dat meer logisch nadenken en common sense, maar net als de hele FAQ wil een groep mensen dat toch op papier hebben. En daar is opzich ook niets mis mee.

Ik weet niet of het door onduidelijkheid in de WOS Policy komt, maar ik zie IMHO nog te vaak dat users hun IE, OE of Office vraag in WOS komen stellen. "Ja het is toch van Microsoft?" of "Het draait toch onder Windows?" zijn dan vaak genoemde opmerkingen wanneer je zegt dat dit in SA moet, ipv WOS.
Ik weet niet of het beter kan dan het nu al is, maar misschien is dit nog een verbeterpuntje. Aan de andere kant, hetzelfde als met de WOS FAQ, de policy zal ook niet door iedereen gelezen worden.
Redelijk divers. Van simpele FAQ vragen tot ingewikkeldere problemen. Essentieel is daarbij de inzet die de user zelf toont aan zijn mede forumleden, imho. Ik kan best begrijpen dat een user, wanneer hij een virus heeft, niet direct kan onderzoeken via welke hosts dat bijv via email is binnengekomen, maar ik verwacht op z'n minst een virusscanner en een naam van het ding. Dat soort dingen zijn vrij basaal en ik denk dat je dit soort dingen best mag eisen op een forum als Gathering of Tweakers. Dat een user, die een probleem heeft met het register of de permissies op NTFS, niet gelijk auditing of naar tools als regmon/filemon grijpt, dat begrijp ik. Maar een beschrijving over zijn situatie moet er toch wel zijn. Dat soort basale dingen mis ik nog te vaak.

Ik heb echter geen zicht op de 'verbetering' in de zin van 'hoe leert een nieuwe gebruiker', wat is de aanpassing van zijn gedrag n.a.v. een slotje. Leert hij van de tips die in zijn sluitbericht staan. Dit soort dingen kunnen beter door de moderators ingeschat worden, daar ga ik als user ook niet over. Maar ik denk dat dit wel een goed beeld zou geven hoe jullie moderatie aanslaat. Want sturing, daar modereren jullie op. Werkt dit ook zoals jullie willen?
Ik zou graag zien dat er een grotere vaste kern WOS'ers komt posten. Dat is al sinds mijn modperiode een streven geweest. En ik vind dat dit nog te klein is.

De recente gigantische uitbreiding qua HOWTO's is een goede impuls voor het creeren van deze kleine WOS community.

Maar ik denk dat deze HOWTO's niet genoeg naar voren komen. Ze staan daar wel mooi in zo'n sticky topic bovenaan dit forum, maar echt opvallend is dat IMHO niet. En ook een beetje onduidelijk, rangschik het op onderwerp (dus niet een lange lijst). Maar denk er eens over na om een HOWTO bijvoorbeeld een week als sticky topic bovenaan dit forum te zetten, zodat het users opvalt dat er een nieuwe howto is. Zet naast de howto's de datum van aanmaken neer, zodat users snel kunnen zien of er een nieuwe howto is.
Blazer schreef op 03 december 2003 @ 21:27:
Waar ik me wel aan erger zijn, zoals mutsje al aangeeft, mensen die Windows Server 2003 als desktop systeem gebruiken en dan een topic openen, omdat ze het vreemd vinden dat niet alle knoppen op hun Multimedia Deluxe keyboard werken. Wat mij betreft mogen dat soort topics op slot, maar aan de andere kan je ze ook gewoon links laten liggen. :)
Ik erger me daar ook aan. Maar je moet je afvragen, zoals je terecht al enigszins opmerkt, of een slotje dan wel juist is. Is jouw persoonlijke frustratie, of je frustratie als mod zijnde, genoeg om een slotje te 'gerechtvaardigen'. Ik denk van niet. Als iemand daarover een vraag heeft, moet hij die gewoon kunnen stellen. Echter zal ik wel afraden om 2003 op de desktop te draaien, maar dat is gewoon een advies cq mening, en daar kun je het mee eens zijn of niet.
momania schreef op 03 december 2003 @ 21:35:
Resultaat is iig dat ik de laatste 2 maanden oid geen 1 OW meer heb uitgedeeld in WOS. Dat betekend dus dat alles eigenlijk prima volgens de richtlijnen verloopt. :)
Wat ik vroeger gemerkt heb, is dat dit een continue wisselwerking is, paar maanden druk, paar maanden rustig. Dan zie je ineens tig topics over RPC (waarvoor hulde voor de inzet om deze troep op te ruimen, petje af), dan deel je 2 maanden geen OW uit.

Ik wil geen hoop doen wegvagen, maar hou altijd in het achterhoofd dat door omstandigheden e.e.a. altijd om kan slaan, zeker als je het verleden bekijkt. In het verleden behaalde resultaten zijn geen garanties voor de toekomst, en dat werkt 2 kanten op: 1) ga er niet zomaar vanuit dat het de komende tijd rustig blijft en 2) zeker weten dat het over 2 maanden weer druk wordt doe ik ook niet. het is altijd koffiedik kijken wat dat betreft.
OK, dit gaat dus alleen over WoS:
ik vind het niveau heel vaak veel te laag.
Ieder z'n eigen niveau. maar wat is niveau. Hier is lang en breed over gediscussieerd, en ik wil het eigenlijk niet laten eindigen met een dooddoener, maar gewoon mijn eigen verhaal vertellen.

Toen ik begon als moderator van dit forum, wist ik lang nog niet zoveel. In die periode, maar zeker ook daarvoor, leerde ik steeds meer en steeds meer. Er komt een punt waarop je een forum ontgroeid. Het soort vragen blijft precies hetzelfde, maar voor jou zijn ze allemaal appeltje eitje. Ik loop daar nu zo'n beetje tegenaan. Je ziet me dus lang niet meer zoveel reageren als vroeger. Af en toe nog een reactie in een hopelijk niet-zo-standaard topic :+
Je moet je een beetje afvragen of jij wel tot de doelgroep van WOS behoort, of je misschien beter in PNS terecht kan. Zo groei je door, zegmaar.

En ik denk dat een klein gedeelte van de vragen toch wel interessant is voor de wat gevorderde gebruiker. Bijvoorbeeld de wat geavanceerdere topics over 2003 server (niet op de desktop :+), of debugging waarom een programma niet werkt.

Over het punt 'Koffie inspired mod' kan ik kort zijn: niet doen. Dan jaag je users, NIEUWE users, alleen maar tegen je in het harnas. Dat wil je niet, dan raak je users kwijt. En ik denk ook vaste users.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Topicstarter
Ik vind de howto's een hele mooie toevoeging aan het forum, en iedereen die tijd hier in wil steken (voornamelijk mutsje :) ) waardeer ik enorm :)

Wat misschien een idee zou zijn, is om de HowTo's voortaan niet meer te sluiten - hiermee zou in de howto een discussie kunnen plaatsvinden, wat de HowTo's misschien nog wat meer interactief maakt en op die manier ook een belangrijkere plek in de discussie in kan nemen.

Over het puntje weinig initiatief of te weinig informatie bij een topic start, zal ik even toelichten hoe ik daar op dit moment mee omga. Als het een nieuwe user is dan blijft het topic eigenlijk bijna altijd open, met daarin een post waarin ik uitleg wat we eigenlijk verwachten van een post op GoT. Is het een gebruiker die al langere tijd op GoT rond loopt, of al meerdere keren gevraagd is zijn stijl aan te passen - dan is de kans een stuk groter dat het topic daadwerkelijk dicht gaat.

Ik kan het gelukkig op dit punt ook met momania eens zijn - het onderlinge user bashen zie ik gelukkig nauwelijks meer gebeuren, en dat vindt ik erg positief.
ik vind het niveau heel vaak veel te laag. Iemand krijgt het niet voor mekaar een netwerkdrive te mappen, zoekt niet, verdomt het meer te melden dan dat hij XP gebruikt en dat het ooit kon. twee minuten later "oh ja, map network drive" ... en dat soort topics zijn helaas meer regel aan het worden dan uitzondering.
Uiteraard zitten er topics tussen die niet van bijster hoog niveau zijn - toch denk ik dat dit niet het overgrote deel is van de topics die in WOS staan. Heb jij het idee dat het lage niveau meer regelmaat is dan uitzondering ?
G33rt schreef op 04 december 2003 @ 23:14:
Prima, duidelijk. Ik heb slechts 1 opmerking en dat is 'M$, Windhoos, e.d.' veranderen naar 'Not-done zaken' oid, voor de duidelijkheid.
Hier snap ik niet zo heel goed wat je bedoelt - zou je dit toe kunnen lichten?
blackd schreef op 05 december 2003 @ 16:28:
Want sturing, daar modereren jullie op. Werkt dit ook zoals jullie willen?
Ik heb zelf op dit moment het idee dat het voor het overgrote gedeelte redelijk goed werkt. Een bijsturing in een topic levert vaak genoeg alsnog de gewenste informatie op - wat vaak ook de voorwaarde is van het open blijven van het topic.

Uiteraard blijf je met het punt zitten dat ongeveer 1/3 van alle topics in WOS, geopend worden door mensen die hier hun eerste stapje zetten - mensen die gewoon (nog) niet weten hoe het er op GoT toe gaat. Ik kan me voorstellen dat je hierdoor als gebruiker het idee hebt dat het niet echt verbetert - maar ik heb wel het idee dat de bijsturing positief opgepakt wordt.
Ik zou graag zien dat er een grotere vaste kern WOS'ers komt posten. Dat is al sinds mijn modperiode een streven geweest. En ik vind dat dit nog te klein is.
Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn - maar zoals jij ook weet is dit ook het moeilijkste om te verbeteren. Dat betekent echter niet dat we het niet blijven proberen :)

Over het botter reageren - ik ben daar in het algemeen absoluut niet voor. Je moet je afvragen met welk doel een gebruiker naar GoT toekomt om zijn vraag te stellen. Als je een gebruiker als een vijand ziet, die je streng in het gareel moet houden om te zorgen dat het niet mis gaat - is bot sluiten misschien een oplossing.

Ik zie onze mede WOS'ers echter als mensen die graag (samen) willen werken aan een oplossing voor hun probleem of graag een mening willen hebben over hun plan, probleem of vraagstuk. Uiteraard zijn hier uitzonderingen op - maar dat moet denk ik niet de insteek zijn - zeker niet bij gebruikers die nog niet zo lang op GoT rond lopen.

Tot zover iedereen alvast bedankt voor de feedback - we vinden dit belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

over de howto's openlaten. Dit gaat voor maar ook nadelen opleveren. Denk aan eindelose en zinlose discussies. Onwaarheden die gepost worden en als een user dat gaat proberen dan is de functie van een Howto te niet gedaan. Ik probeer de howto's op een zo laag mogelijk niveau in te schieten (vandaar de vele plaatjes), dit is niet flamend bedoelt maar dusdanig dat iedereen ermee kan werken. Mijn instelling bij een howto maken is als je er geen verstand van hebt en ik leg je een howto voor installeer je het , het werkt en je leert gelijkertijd. Hopelijk is dit een hint richting toekomstige Howto bouwers hou het niveau laag en bedenk zelfs het vermelden van de meeste simpele dingen kan voor velen al een stap voorwaards zijn omdat ze nog maar net met computeren begonnen zijn of al van dusdanig kaliber dat ze de meeste simpele basis ingredienten over het hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
elevator schreef op 05 december 2003 @ 20:26:
[...]

Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn - maar zoals jij ook weet is dit ook het moeilijkste om te verbeteren. Dat betekent echter niet dat we het niet blijven proberen :)
Ik zou het erg knap vinden als het lukt om een redelijke vaste kern WOSsers bij elkaar zien te krijgen.
Ikzelf blader wel eens door WOS maar kan eigenlijk niet zeggen dat de topics me aantrekken om te lezen.
Ik draai Windows, Windows 2000, dit gaat altijd zonder problemen, wat ik er mee wil lukt me altijd zonder problemen/hulp, terwijl je in dit forum mensen ziet met de raarste problemen.
Samen met SA redelijk veel aandacht aan virussen, terwijl bij mij virussen synoniem staat aan n00berigheid. Ik kan er ook niet vrolijk van worden als ik enorm opvallende stickies zie met dat je Norton Personal Firewall® moet installeren omdat je anders een Blaster virus krijgt.

Dit heeft denk ik alles te maken wat hiervoor al werd gezecht: In dit forum zijn relatief veel nieuwe gebruikers (waar overigens goed mee om wordt gegaan \o/). Ik denk niet dat het mogelijk zou zijn een leuk forum voor deze gebruikers te maken en een harde kern die al snel boven het tips&trucks niveau zou gaan zitten.

Maargoed, wellicht valt WOS gewoon buiten min interresse gebied dus is het helemaal niet relevant wat mijn opinie hierover is.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
elevator schreef op 05 december 2003 @ 20:26:
Wat misschien een idee zou zijn, is om de HowTo's voortaan niet meer te sluiten - hiermee zou in de howto een discussie kunnen plaatsvinden, wat de HowTo's misschien nog wat meer interactief maakt en op die manier ook een belangrijkere plek in de discussie in kan nemen.
Je moet dan oppassen dat je niet een groot helpdesk topic krijgt, waar iedereen z'n relatief simpele vraagjes gaat plaatsen als een stap niet gaat lukken. Dat is in ieder geval een visioen dat me te binnen schiet. Liefst zou ik een discussie zien ontstaan over het hoe en waarom van bepaalde keuzes of andere manieren om iets aan te pakken. Keuzes die gemaakt worden om bijvoorbeeld een bepaald resultaat te bereiken (denk aan iets met mailing lists in Exchange, hoe dat het beste kan). Dus niet zozeer 'help, het lukt niet bij mij'. Maar zo zie ik het, en het hoeft natuurlijk niet zo extreem slecht uit te pakken als ik als eerste vrees.
elevator:
[aanpak bij weinig initiatief of te weinig informatie]
Vind ik een prima aanpak. Vooral zo doorgaan. Maar pas op dat je niet een user te lang aan het handje houdt. Das geen verwijt, maar een waarschuwing. Dus niet dat ik voorbeelden weet dat dit gebeurd is, maar op een bepaald moment moet je even streng zijn (en daar heb ik wel voorbeelden van gezien, prima verder) en zeggen dat als men niet wilt leren, dan moet men maar voelen.
Ik weet dat het lastig is, anders hadden we het nu al, nietwaar :+

Even een ingeving. Ik heb vroeger wel eens een discussie vanuit de crew, met ik geloof medewerking van elevator gestart. Niet zozeer een topic over probleemoplossing, maar echt een discussietopic.
Vinden de posters (en de moderators) het zinvol om dit soort acties nog eens te doen?
Ik doel op deze discussie: [rml][ discussie] Wat voegt Windows .NET toe aan Windows 2k?[/rml]
Vroegah, toen ik nog mod was, was het idee dit vaker te doen. Is dit idee er nog steeds, is het zinvol om dat weer op te pakken? Ik denk dan aan bijvoorbeeld topics over bepaalde keuzes op desktop of servergebied op bijvoorbeeld beveiliging, gebruikersvriendelijkheid (denk aan het onderwerp van dit topic Windows is veel te ingewikkeld), of bepaalde discussies over de implementatie van een bepaald probleem.
DataBeest schreef op 05 december 2003 @ 21:05:
Ikzelf blader wel eens door WOS maar kan eigenlijk niet zeggen dat de topics me aantrekken om te lezen.
Vraag je je wel eens af, waarom dat zo is?

Als ik naar mezelf kijk, dan vind ik sommige topics niet interessant omdat de vorm me niet aanspreekt: teveel !!!, MsN TaAl, schreeuwerigheid, je kent het wel. Bij anderen is het de inhoud: het is een te simpel probleem. Maar bij veel topics zie ik juist de uitdaging om het probleem op te lossen.
Ik draai Windows, Windows 2000, dit gaat altijd zonder problemen, wat ik er mee wil lukt me altijd zonder problemen/hulp, terwijl je in dit forum mensen ziet met de raarste problemen.
Ik vind het dan juist een uitdaging om bepaalde problemen op te lossen. Zeker als de topicstarter er zelf niet uitkomt. Het is ook een soort van training. Een beetje je 'troubleshootend' vermogen trainen, al klinkt dat wat vreemd.

Hoe zien jullie dat?

[ Voor 19% gewijzigd door blackd op 05-12-2003 21:40 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Hier snap ik niet zo heel goed wat je bedoelt - zou je dit toe kunnen lichten?
ik bedoel dat 'M$, Windhoos...' het punt van dat stuk uit de policy niet kernachtig genoeg omschrijft imho. 'Not done' daar neerzetten, en iedereen weet wat er mee bedoeld wordt :)

ahw, kan je niet weer in #wos komen ele? tis zo rustig zonder jou ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

mijn grootste uitdaging op dit forum ligt in het feit om mensen te helpen die geen of weinig kennis hebben en er ondertussen zelf ook rijker in kennis van te worden. Je kunt geen domme vragen stellen is altijd mijn opinie geweest en dit zal altijd zo blijven hoewel ik wel een zeker niveau van input verwacht van een Topic Starter. Dus niet een topic als "Help hij doet het niet" nee meer "rpd over http" ik heb ... al geprobeerd zonder resultaat kunnen jullie mij verder helpen. Door drukte kom ik momenteel niet aan het schrijven van howto's toe maar dit gaat volgend jaar weer veranderen. Ik wil zelfs nog enkele howto's uitgaan breiden om ze van beginners tot aan eind niveau te bedienen.

Je grootste kennis is toch wat je leert en opsteekt op forums en in de praktijk tijdens het proberen. Maar algemeen vind ik als mensen posten zet er bij wat je al geprobeerd hebt anders wordt zelfs ik knorrig en moeten de modjes mij weer pm's sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
blackd schreef op 05 december 2003 @ 21:35:
[...]

Vraag je je wel eens af, waarom dat zo is?

Als ik naar mezelf kijk, dan vind ik sommige topics niet interessant omdat de vorm me niet aanspreekt: teveel !!!, MsN TaAl, schreeuwerigheid, je kent het wel. Bij anderen is het de inhoud: het is een te simpel probleem. Maar bij veel topics zie ik juist de uitdaging om het probleem op te lossen.
Logische vraag. :)
De uitdaging om het probleem op te lossen, om helpdesker te spelen. Hmja, ik ken die uitdaging, maar in een veel beperktere vorm als bij jouw.
In mijn vrije tijd houd ik er niet van om erachter te komen wat iemands probleem nou werkelijk is omdat het niet weet waar hij het over heeft of niet in staat is zijn gedachten fatsoenlijk onder woorden te brengen, wat veel voorkomt. Of spelen als een searchbotje. En dan ook nog hartstikke vriendelijk blijven omdat je aan het meehelpen bent om gebruikers op te voeden.
In het verleden heb ik op GoT ook heel veel behulpzame helpdesk-achtige posts gedaan, maar op ten duur gaat het bij mij vervelen als je er zelf niet veel meer van leert of toch met andere dingen bezig bent.

Overigens nu niet denken dat ik de master ben die alles weet ofzo.
Maargoed, nogmaals: Interresses verschillen natuurlijk ook.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Het open laten van de howto's lijkt mij ook idd geen goed plan.
Wat eventueel wel een mogenlijkheid zou zijn is een centraal topic om over de howto's te praten.
Alleen zal dat erg lastig zijn om daar een discussie topic van te maken en te houden. Het zal waarschijnlijk maar al te vaak gebeuren dat daar idd de simpele vraagjes naar voren komen ipv over de bepaalde keuzes etc van een howto te praten.

Het nog beter opstellen van de policy kunnen we ook idd nog een keer naar kijken.
Alleen vraag ik me af tot hoe ver je moet gaan. Nu staat alles er vrij duidelijk in vind ik. Het zal gewoon moeilijk worden om _iedereen_ er in te laten kijken.
Je zou in de topic titel de aandacht kunnen trekken, maar dan geef je zelf al het voorbeeld van een verkeerde topictitel.

Goed lopende discussie topics over verschillende aspecten van Windows zouden zeker kunnen bijdragen aan een vastere WOS club. Misschien zijn sommige nu wat terughoudend met het openen van dat soort topics, maar ik zie ze iig graag.
Misschien kunnen we als moderators wat vaker een opzet geven in de vorm van een discussie punt. Alleen vind ik het zelf lastig om punten te verzinnen, of het zijn al van die uitgemolken discussies. Dus heb je ideeën, laat het weten :)

Iets wat ook ooit bij mij een gedachte is geweest is het volgende:

Een continue up to date sticky met input van iedereen.
Qua inhoud kan dat echt van alles zijn. Nieuws feitjes rond windows, topics die wat langer de aandacht verdienen, noem maar op. Alles wat iig interesant genoeg is om het voor een korte tijd apart te vermelden.
Zie het dus al een soort van eigen MED.
Enige nadeel eraan is dat we altijd de wens hadden om zo min mogelijk sticky's te hebben, maar als het kan bijdragen aan een beter WOS, dan valt het te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Na een tip van blackd om de forumbeschrijving aan te passen op de index is dat reeds door onze held Kees uitgevoerd.

Tekst was: "Alleen voor Windows"

Is nu: "Voor al je problemen met Windows of met onderdelen daarvan. Voor software problemen als Outlook, Internet Explorer, etc mag je in Software Algemeen je vragen stellen"

Dit is iets wat vele van jullie misschien uit hebben staan, maar bij de nieuwe users staat dit standaard nog aan en kan het dus al een zet zijn in de goede richting qua plaatsing van een post. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Ik denk dat WOS met de komst van Windows 2000 en Windows 2003 server wat vager is geworden. Vaag hoe zul je dan denken. Installeer bijvoorbeeld eens Exchange2000 of 2003. Deze integreert in Active Directory en wordt dus gedeeltelijk onderdeel van Windows OS ansich imho. Misschien kunnen dat soort topics (ik heb het hier dan over Server Side MS software dat in AD nest) niet zonder meer naar SA gemoved worden. Dit is een lastige vind ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

*schop*

Achter de schermen hebben we nog even verder gedacht over de 'nieuws sticky'

De bedoeling is dus een sticky met nieuws items die jullie kunnen aandragen.
Dit kan dus van alles zijn, zolang het maar enigzinds te koppelen valt met WOS.
Ook kunnen wij (de mods) er WOS gerelateerde tijdelijke mededelingen in kwijt.

In die sticky komt er dan een mogelijkheid om nieuws te submitten, waarna het in een queue ter goedkeuring komt en later in de sticky kan verschijnen

De titel van de sticky moet dan ook iig een datum van laatste update bevatten, zodat dat ook duidelijk in beeld is.

En er zal iets verzonnen moeten worden qua richtlijn wanneer een nieuws item 'verlopen' is.

Vraag aan jullie (als nu nog kleine club wos meubelement):
wat vinden jullie hier van en zouden jullie ook (als het door gaat) het goede voorbeeld willen/kunnen geven door dingen te submitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
ik zie zelf liever wat diepgaandere discussies (hoeven niet eens problemen te zijn) over onderwerpen dan nieuwsonderwerpen in een sticky, als ik mn mening moet geven. ik weet dat deze post kortaf is, maar ik kan het niet erg goed onderbouwen, ik zou dat zelf als vele malen intressanter ervaren :)

vraag me dan echter weer niet waar die discussies over zouden moeten gaan, dat weet ik ook niet. nogal krom, maar tis nou eenmaal zo. al is een sticky ook een leuk idee, maar het heeft imho niet al te veel met een forum te maken. al blijft het een leuk idee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Discussie topics staan ook op de agenda, dus daar wordt aan gewerkt ;)

Maar wie weet ontstaan er juist uit die nieuws items wel interesante discussie topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Als er gediscussieerd kan worden over aangedragen nieuws is het wel een extreem goed idee :) alleen vraag ik me af hoe dat uitgewerkt wordt... komt er een stikcy met een iframe naar een nieuwspagina met nieuwsjes ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

G33rt schreef op 10 december 2003 @ 22:55:
Als er gediscussieerd kan worden over aangedragen nieuws is het wel een extreem goed idee :) alleen vraag ik me af hoe dat uitgewerkt wordt... komt er een stikcy met een iframe naar een nieuwspagina met nieuwsjes ofzo?
Ok, even verder in detail dan (zoals we het nu in gedachte hebben)

In de sticky willen we idd een iframe met de nieuws items.
Mooie daarvan is dat we ook php kunnen gebruiken om een submit optie te maken en automatisch de items (na goedkeuring) tevoorschijn kunnen laten komen.

Hoe we dat kunnen koppelen met een discussie topic, zal iig via een link kunnen.
Maar als jullie betere ideeen hebben horen we dat ook graag natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Nope, zoiets had ik net ook al bedacht :D

koppelen aan een discussie topic kan gewoon door de eerste die het nodig vind een topic te openen een topic te laten openen toch? of gewoon standaard een thread [Discussie] $nieuwsditendat maken oid. Maar ik denk dat dat zich in de praktijk het beste zal wijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Idd, dat is mogelijk.
Verder qua inhoud hoop ik dat jullie en andere users creatief genoeg zijn om leuke items aan te leveren.

En dan hopen dat het uitgroeit tot iets dat vele users vaak willen 'checken' om te zien of er nog wat leuks tussen staat en daar over mee discusieren :)
Als dat lukt dan draagt het goed bij aan de verbetering van het community gevoel binnen WOS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
als je het community gevoel wilt versterken zo ik er ook aan denken #wos ietsje meer te promoten (al is te veel ook niet goed).

Komt er een soort systeem van nieuwsposters zoals op de FP of moeten er 'affe' stukjes worden gesubmit waarna de mods op een knopje drukken? of is dat nog niet bekend en staat het open voor discussie en ideen?

[ Voor 3% gewijzigd door G33rt op 10-12-2003 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Idee is idd stukjes die 'af' zijn.

Na controle en eventuele edits moeten ze dus zo door kunnen naar de sticky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
momania schreef op 10 december 2003 @ 23:10:
Idee is idd stukjes die 'af' zijn.

Na controle en eventuele edits moeten ze dus zo door kunnen naar de sticky
ze komen er toch automatisch in als het een iframe met php script word? of mis ik iets? :+

wat wordt er gevonden van het irc channel ietsje meer te promoten? (het is nu ook gezellig uiteraard, maar er zitten een stuk of 15 diehards ongeveer gok ik :))

hoi momania :+

[ Voor 5% gewijzigd door G33rt op 10-12-2003 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

G33rt schreef op 10 december 2003 @ 23:12:
[...]

ze komen er toch automatisch in als het een iframe met php script word? of mis ik iets? :+
Nee, er komt dan nog wel een controle queue achter, waar wij (mods) eerst de submits goedkeuren.
Anders komt er misschien ook een hoop onzin in. ;)
wat wordt er gevonden van het irc channel ietsje meer te promoten? (het is nu ook gezellig uiteraard, maar er zitten een stuk of 15 diehards ongeveer gok ik :))
Tja, even kijken hoe we dat kunnen doen. Wil het wel doen, maar wil even de prio bij WOS leggen en niet bij #wos.
Maar hier geld ook weer: als je ideeen hebt: kom maar op :Y)
hoi momania :+
:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Ah, dan interpreteerde ik het fout (ik dacht als in: jullie zeggen OK en tikken het over in een sticky), maar we bedoelden dus gewoon allebei hetzelfde :)

Om een community gevoel te versterken kan je zeker een irc channel gebruiken om mensen te laten 'plakken' - zo ben ik hier ook blijven hangen.

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/bye.gif

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

* mutsje snapt niet helemaal waar dit heen gaat voor nieuws is tweakers.net er toch al?

explain?

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

mutsje schreef op 11 december 2003 @ 08:36:
* mutsje snapt niet helemaal waar dit heen gaat voor nieuws is tweakers.net er toch al?

explain?
Daarvoor is T.net er ook ja.
Maar je moet het zo zien:
Niet iedere GoT'er komt veel op T.net en andersom.
Ik zelf kijk bv maar een par keer per week op de FP.

Daarbij hoeft het ook niet altijd 'nieuws' te zijn, alle mededelingen rond WOS zijn welkom. Meldingen van security leaks oid, die zie je bv niet tot weinig op de FP terwijl dat voor WOS wel een nieuwswaarde zou hebben.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Daar heb je wel gelijk in maar dan kan men beter adviseren aan mensen die WOS bezoeken lid te worden van de MS security mailing list, dan wordt je per mail op de hoogte gehouden van de nieuwste patches en leaks. Voor de rest zie ik eigenlijk niet echt een meerwaarde in een nieuwsvenster in WOS. Maar ik denk dat het wel een kans verdient en dan kijken of het een leven beschoren is. Wat is persoonlijk meer mis een een Windows Server forum waar server related vragen gesteld kunnen worden van hoog tot laag niveau en geen workstation related questions.

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik vind WOS een heel goede subforum. Voor al mijn problemen met windows etc...

Ik ben blij dat het stuk van de RPC faq is bij geplaatst (komt door mij :+ :P ) Verder is alles duidelijk uitgelegd, en spreken 9/10 keer duidelijk de waarheid..

Dus hulde _o_

offtopic:
de mods zijn ook liev :> :9

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 11-12-2003 14:02 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

mutsje schreef op 11 december 2003 @ 13:42:
Daar heb je wel gelijk in maar dan kan men beter adviseren aan mensen die WOS bezoeken lid te worden van de MS security mailing list, dan wordt je per mail op de hoogte gehouden van de nieuwste patches en leaks. Voor de rest zie ik eigenlijk niet echt een meerwaarde in een nieuwsvenster in WOS. Maar ik denk dat het wel een kans verdient en dan kijken of het een leven beschoren is.
Ik denk ook wel dat het een kans verdiend. En wie weet komen er ineens een hoop creatieve users bij die met leuke weetjes e.d. komen.
Wat is persoonlijk meer mis een een Windows Server forum waar server related vragen gesteld kunnen worden van hoog tot laag niveau en geen workstation related questions.
Mja, als je al een server subforum wilt maken, dan is het niet verstandig om dat alleen MS related te doen.
Dan zou je toch een apart MS Windows server subforum krijgen en dat komt misschien te veel over als een gesponsorde subforum.
Daarbij heb je voor de wat geavanceerde server related zaken eigenlijk PNS al.
Ook zou dat dan betekenen dat WOS alleen voor desktops wordt en dat nodigd misschien weer te veel uit voor juist alleen maar n00b vragen.

En echt alles mbt tot servers bij elkaar gooien is ook niet echt handig, want dat betekend dat alle open source e.d. er dan ook bij komt en dat is inhoudelijk weer erg lastig te modden.

Al met al een zeer lastig punt dus ;)

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

* mutsje dacht eigenlijk weer meer aan een MS only forum :|

Maar weetjes en watjes kan dat niet beter in de FAQ opgenomen worden.. zoals ik al een tijdje met sommige weetjes loop te hameren dat dit opgenomen moet worden in de faq.... In principe is een FAQ wel veel gestelde vragen maar je kunt het ook omtoveren tot een soort mini known error forum zoals ik met een aantal ict'ers datacrash forum opgezet heb.

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

mutsje schreef op 11 december 2003 @ 15:09:
* mutsje dacht eigenlijk weer meer aan een MS only forum :|
:P
Maar weetjes en watjes kan dat niet beter in de FAQ opgenomen worden.. zoals ik al een tijdje met sommige weetjes loop te hameren dat dit opgenomen moet worden in de faq.... In principe is een FAQ wel veel gestelde vragen maar je kunt het ook omtoveren tot een soort mini known error forum zoals ik met een aantal ict'ers datacrash forum opgezet heb.
Tuurlijk, weetjes kunnen in de faq, maar ik doel op items met nieuwswaarde voor WOS die maar van tijdelijke aard zijn eik. Die hoeven nml niet in een faq.

En ja idd, de FAQ moet nogal wat bijgewerkt worden, maar daar gaat enorm veel tijd inzitten. Ik moet ook nog steeds de howto's indelen op categorien, zodat daar ook een beetje vorm in komt.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

* mutsje maakt al ruim 3 weken geen howto's meer dus jullie hebben alle tijd hihi

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09 06:50

Bestla

Kvinne

Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 14:37:
over het algemeen is het prima. aan te laag niveau kan je natuurlijk niks doen, maar op zich geen problemen mee... (inderdaad gewoonlijk niet meer reageren, anders wordt het toch te bot :)).

Wel vind ik dat er vaker topics van WOS naar sa verplaatst moeten worden (zoals bijv. [rml][ XP] Virtual drive is weg na reboot met alcohol software[/rml])
Wat is er mis met een laag niveau?Niet dat ik achterlijk ben. Ik ben autodidact qua pc's Met bot reageren los je nix op. Die persoon heeft ook maar van horen zeggen dat er zoiet als GoT bestaat. En Natuurlijk post je eerst zonder de FAQ te lezen. Ik ga ook niet bij elk ding de gebruiksaanwijzing lezen, daar kom ik zelf door schade en schande ook wel achter.
Ik heb echt nog nooit de GoT FAQ gelezen :X en toch weet ik mij hier redelijk te handhaven met een paar OW-tjes in het verleden.

ff wat anders, Als je een laag niveau TS-ser hebt met een vraag dan krijg ik de behoefte om de TS op de FAQ enzo te wijzen. Ik typ dan wat er van de TS verlangt wordt en wis dat eigenlijk meteen weer omdat ik dan op een MOD ga lijken.
Eigenlijk tegenstrijdig , willen helpen en toch iemand op zijn vingers tikken.
WOS is druk, wat een nieuwe namen zie je hier voorbij komen. Ik heb menig modje hier voorbij zien komen. Black D nog meegemaakt hier. Schijnbaar overwerkt is hij geen mod meer. Kom die 'D' toch weer beter uit de verf qua kleur :)
Verder heb ik een beestachtige dorst en pak een bieahtjuh op GoT/WOS _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Bestla op 11-12-2003 17:06 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Het niveau is vaak laag omdat mensen gewoon een vraag erin schoppen weinig erbij zetten en de meer geharde en ervaren gebruikers maar moeten gissen wat nou het probleem is. Ik persoonlijk vind dat hier strakker op gemod mag worden, alleen bij nieuwkomers niet die worden tegenwoordig keurig op hun vingers getikt en op de policy en faq gewezen.

Soms ook zie je hier topics van vraag maar raak voor een knaak voorbij komen die dan meestal doordat er veel Topic Reports op komen ook net zo snel weer gesloten worden.

• G33rt
er komen inderdaad veel 'schiet maar raak voor een knaak' topic in zowel wos als sa. misschien is het idee voor de moderators om het concept regular weer in heroverweging te nemen en enkele wos/sa regulars aan te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

*kick*
Pagina: 1