Deze bak waard om mee te nemen ?

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 12:04
Oke, first off all, ik vind dat dit niet in het 'wat is dit nog waard topic' hoort, omdat t niet van mij is, en t me niet boeit of het wat waard is. Wil gewoon even weten, of ik er nog wat mee kan :)

Op m'n stage, staat zo'n server-bak, echt zo'n file-server. Ik vroeg dus zo aan die gast, ej, is dat ding nog in gebruik? (niet wetende dat t alleen file-server is). Die gast zo, neuh de baas zou 'em meenemen, maar als jij m wilt hebben, go ahead.

Dus ik in de pauze, naar die bak, effe open gemaakt, en wat zie ik ... 2 voedingen ( >:) ) En RAID-5. Ik dacht heeeej dat is wel vet! Maarja, er zit/kan dus geen mobo in! Tenzij ik ga zagen/dremelen enz !
Er zit wel 'n SCSI kaartje in (Volgens mij ?), iig, die HD kabels zitten erop aangesloten, en aan de achterkant van de kast zit dan zo'n aansluiting.
Nu vroeg ik me af, is dat dus voor m op een andere pc aan te sluiten?

Zou ik met deze bak eigenlijk wat kunnen doen? (in de muurkast dumpen of naar cz ofzo?) en er zonder teveel moeite 'n mobo in fixen ofzo?

Heb nog geen pics ervan, en 'n merk zag ik ook nergens staan...

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je zou eens kunnen kijken wat voor SCSI schijven erin zitten. Soms kom je heel aardige tegen. Of je hem aan kan sluiten hangt af van het soort SCSI connector. Dit soort fileservers hebben soms andere SCSI aansluitingen (68 pins) dan die je normaal tegenkomt op de consumenten kaarten (aan de achterkant althans)

Een mobo erin hangen is lastig want die voedingen hebben hoogstwaarschijnlijk geen ATX stekker dus dan moet je er nog een losse voeding bij zien te krijgen.
Als ie er koel uit ziet dan is het misschien nog de moeite waard, maar een hoop werk is het wel.

Senile! Senile Oekaki

• trogdor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2025
Wat dacht je er van om die bak eens mee te nemen en kijken of je die scsi kaart + schijven in je eigen computer kwijt kan.
Gratis raid5, das dik man.

• De_Bastaard
Mja er zitten geen schijven meer in :(
Boven de harde schrijven, zit een of ander apparaatje met allerlei knopjes aan de voorkant , waarvoor ze dienen weet ik (nog) niet.

Jammer dat dr geen schijven meer in zitten, mja die kan ik er altijd in hangen he >:)

En idd, er zit 'n heel smalle SCSI kabel in, 68 pins denk ik ja ;)

[ Voor 13% gewijzigd door De_Bastaard op 04-12-2003 07:50 ]

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-05 16:45

ArCadE

No banana available

Hm,

lijkt meer op een losse scsi toren als uitbreiding voor extra schijven. Leuk om aan je bestaande scsi systeem te koppelen. Maar ja, als er geen schijven meer inziten en je hebt thuis niet al scsi draaien, dan kan je hem beter weggooien. Heb je niet meer info over wat erop staat, dan kunnen we het met zekerheid achterhalen. :*)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Leuk voor een case mod? :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• De_Bastaard
Er hangt zo'n lange SCSI Kabel in , met als ik t goed heb , 5 connectoren er op :?

Ik zal de volgende keer als ik daar ben de digicam meenemen, hehe.
Pagina: 1