Toon posts:

DC++ active mode met een USR Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey all,

DC++ is een mooi programma maar ik wil het graag in active mode draaien. Hiervoor moet je dus TCP en UDP forwarden (port 412???). Nu zit ik dus achter een router met als model USR 8000-02. In het controlpanel heb ik bij special applications port 412 enabled maar nu doet active mode het nog steeds niet. Als ik DMZ aan zet doet hij het wel omdat alle poorten dan open staan. Iemand ervaring met dit type router en het Control panel? Iedere hulpzame reactie is welkom uiteraard.

Groet,

Niels

• VonAalscht
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 14:34

VonAalscht

Raaaar

Heb je wel 'n poort nummer ingevuld bij DC++. Je moet een poort opgeven, en dan de TCP en UDP poort van het betreffende nummer openzetten (ik heb poort 412 TCP en UDP open gezet, maar bij mij werkt het ook niet :/ )

ik probeer het ook aan de gang te krijgen, vandaar geen nieuw topic ;)
(al probeer ik het op mijn Alcatel SpeedTouch510)

[ Voor 12% gewijzigd door VonAalscht op 18-12-2003 20:15 ]

Verwijderd

Huurmoordenaars schreef op 18 december 2003 @ 19:56:
Heb je wel 'n poort nummer ingevuld bij DC++. Je moet een poort opgeven, en dan de TCP en UDP poort van het betreffende nummer openzetten (ik heb poort 412 TCP en UDP open gezet, maar bij mij werkt het ook niet :/ )

ik probeer het ook aan de gang te krijgen, vandaar geen nieuw topic ;)
(al probeer ik het op mijn Alcatel SpeedTouch510)
Update ook effe je firmware, staat ergens gepost in speedtouch510 doet vreemd, was probleem met eMule en veel verbindingen. Al had je je probleem niet omschreven kon dt wat zijn....

Verwijderd

Bij bijna elke direct connect moet je een poort kiezen(anders gaat ie willekeurig een poort keizen). Kies die poort en forward hem voor TCP en UDP naar je lokale IP. Vul dan bij active blokje bij dc++ settings je internet ip in. Dan zou het moeten werken. Heb je ook een programma gevoelige softwarematige Firewall lopen, dan moet je die ook even instellen. Als je wel kan uploaden, maar niet kan downloaden dan is de firewall/router de boosdoener. Als je ook niet kan uploaden dan heb je het verkeerde internet/WAN ip ingevult.(www.whatismyip.com)

• VonAalscht

VonAalscht

Raaaar

Wat ook belangrijk is om te vermelden: het openzetten van poort 412 of 1412 (TCP of/en UDP) werkt niet (althans, bij mij).
Ik heb het werkende gekregen door een poortnummer boven de 5000 te nemen, toen werkte het wel :D Is er een minimum poortnummer (getal) dat je op moet geven dan ?

(ik kreeg DC++ niet goed op active mode)

Verwijderd

Wat als je elke 2 weken een andere IP van je provider krijgt?

• VonAalscht

VonAalscht

Raaaar

Vrees dat er niets anders op zit dan om de twee weken je IP (handmatig) in te stellen, aangezien DC++ dit niet automatisch kan/doet :/
Pagina: 1