Toon posts:

Maximale overclock creative GF4 420 passieve koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Geforce 4 MX 420 die standaard loopt op GPU 250/ RAM 333
Nu heb ik laatst coolbits gedownload om de clocksnelheid van de grafische kaart te kunnen verhogen.
Dus nu loopt hij stabiel op 275/ 366 ( 10 % meer)
Maar nog steeds schokt hij in sommige spellen (NFS Hot pursuit 2) terwijl ik die op een P3 800 met een ti4800 goed heb zien lopen.

Mijn specs:
Asus P4B mainboard
Celeron 2 GHz@2.66 GHz
768 MB sdram (3 maal kingston pc133 256 MB)
Western Digital 80 GB 7200 RPM 8 MB cache
Wisselbestand uit.

Mijn vraag: Ligt dit aan de grafische kaart of misschien het RAM of zo. En als het aan de grafische kaart ligt: Tot hoe ver kan ik hem overclocken in deze configuratie. Hij is namelijk passief gekoeld en het is maar een heel klein koelblokje!

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jij wil een MX420 (wat de sloomste is) met een Ti4800 vergelijken? knap. Low-end is geen high-end.

Het ligt echt aan de videokaart dus, vooral de MX420 is heel erg afgeknepen qua mogelijkheden.

edit: wisselbestand uit :? Dat is wel het stomste wat je kan doen in een Windows besturingssysteem. Zet het dan desnoods wat laag, maar niet uit :X

[ Voor 28% gewijzigd door Vinnie op 03-12-2003 20:34 ]

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
@ Vinnie

Dus het ligt zeker weten niet aan mijn RAM (SD RAM) of dat mijn wisselbestand is uitgeschakeld? Maar tot hoever kan ik die kaart dan overclocken?

@ Wimzzz
Maar dat was mijn vraag niet,
Hoe ver kan ik dan nog gaan?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 20:35 ]

Verwijderd

een gf4mx is een opgefokte geforce 2.
een ti4800 is een heel stuk sneller.
dat is het verschil...... ookal klok jij je gf4mx over zal het weinig effect hebben denk ik.....

anyway veel succes :)

deel 1 van je vraag is beantwoord.

deel 2, je kan je kaart best nog wat verder overklokken, je merkt vanzelf wanneer je te hoog gaat. (artifacts enz.) (alleen heeft het geen zin voor nfs)

(probeer het wisselbestand eens aan te zetten. wat is de waarde van je agp aparature size?)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 20:39 ]

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 20:33:
Dus het ligt zeker weten niet aan mijn RAM (SD RAM) of dat mijn wisselbestand is uitgeschakeld? Maar tot hoever kan ik die kaart dan overclocken?
SDR SDRAM is niet echt geweldig op een Pentium4 platform, deze werken gewoon lekker op een brede geheugenbus.... wat SDR dus niet bepaald heeft. RDRAM is daarom erg populair geweest voor de P4.

Hoever je kan overclocken verschilt echt per exemplaar/systeem.

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-02 20:43
Vinnie schreef op 03 december 2003 @ 20:32:
Jij wil een MX420 (wat de sloomste is) met een Ti4800 vergelijken? knap. Low-end is geen high-end.

Het ligt echt aan de videokaart dus, vooral de MX420 is heel erg afgeknepen qua mogelijkheden.

edit: wisselbestand uit :? Dat is wel het stomste wat je kan doen in een Windows besturingssysteem. Zet het dan desnoods wat laag, maar niet uit :X
nou.... Je sd-ram en je mooie celeron processor hebben inderdaad ook invloed op je games,maar het best zou ik als ik jou was eens gaan rondkijken voor een leuke geforce 4 ti 4200.
Zijn er al voor 100 euro of zo ;) .

daar schiet je wel mee op :) .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Arjan A
  • Laatst online: 02:29

Arjan A

Cenosillicafoob

Hoever je kan gaan verschilt per kaart.
Ook speelt mee of je je PC al hebt ge-overclockt.

Je moet zelf stap voor stap omhoogklokken, totdat je gekke dingen ziet in games of benchmarking tools.
Dan ga je weer iets omlaag. Je kan het geheugen en de processor overclocken. Als je 'gekke dingen' ziet, probeer dan na te gaan welk van de twee niet meer verder kan.

Met koeling kan je ook een eind komen, je kan het geheugen ook koelen met oude koelblokjes (eventueel verzaagd).
Probeer de passieve koeling op de processor te vervangen door een actieven; daar heb je meer aan als je wil overclocken.

Veel succes.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil best wel een Ti versie kopen, maar mijn proc is ook overgeclockt, is wel goedkoper dan een hele nieuwe proc. En de prestatie van dat ding is wel vergelijkbaar met een P4 2400 MHz (sissoft sandra).

Kan ik eenzelfde resultaat niet bereiken met het overclocken en op welke snelheid dan? En maakt het veel uit dat ie passief gekoeld is?

En waarom is het dom om het wisselbestand uit te hebben?

Verwijderd

geheugen is ook niet echt snel...
maar je videokaart is egt veel langzamer dan die 4800!!!
wat voor geheugen of proc bij je mx 420 doet, nooit zal je even goed spellen kunnen draaien als die een 800mhz+die 4800
waarom haal je geen ati?? :? ati heeft betere prijs/kwaliteitverhouding
koop bv een ati 9200 pro 128mb voor 71€?? of een 9600 pro 128mb voor 140€??
vooral die laatste is veel beter dan ti 4200...
4200 van abit met 128mb is 249€ en de 64mb is 105€
128mb is heel wat duurder dan 9600 po en redelijk langzamer...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 20:46 ]

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 20:40:
Ik wil best wel een Ti versie kopen, maar mijn proc is ook overgeclockt, is wel goedkoper dan een hele nieuwe proc. En de prestatie van dat ding is wel vergelijkbaar met een P4 2400 MHz (sissoft sandra).
Performance kun je nooit echt uitlezen uit een syntetische benchmark...
Kan ik eenzelfde resultaat niet bereiken met het overclocken en op welke snelheid dan? En maakt het veel uit dat ie passief gekoeld is?
En MX420 met OC kan echt nooit zo snel worden als een Ti4800 zonder OC's.
Anders had ik ook allang mijn Ti4200 OC'ed, hoefde ik geen FX5900 of R9800Pro te kopen :+
En waarom is het dom om het wisselbestand uit te hebben?
Dan kan Windows nooit wat op de hdd zetten als het geheugen niet voldoet of dat Windows iets persee wil doen voor een of andere rede.
En wtf maakt die paar MB meer uit :? vooral op zo'n grote schijf.

Verwijderd

Alles bij elkaar heb je gewoon een traag systeem.. Een dikke vga kaart helpt wel wat, maar zodra het cpu afhankelijk word nekt je cpu je weer. En een Celeron 2.66 is nu niet bepaald snel. Vergelijkbaar aan een 2100+/2200+ ongeveer denk ik :? En dan nog je SD-RAM..helpt ook niet echt..

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Een celeron op 2.6ghz met SDR ram is nooit sneller dan een Pentium4 op 2.4ghz, maak jezelf dat alsjeblieft niet wijs.

Feit: je systeem is traag, zowel geheugen, CPU en videokaart. Vooral je videokaart zal ervoor zorgen dat gamen niet meer goed gaat; en zelfs met overklokken blijft het niks.

Haal je gewoon een goedkope Radeon9xxx of geforce4ti en het zal meteen een stuk sneller gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik mijn kaart dan op gpu 300/ ram 400 kunnen laten lopen met het standaard koelblokje zonder ventilator?

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 20:46:
Zou ik mijn kaart dan op gpu 300/ ram 400 kunnen laten lopen met het standaard koelblokje zonder ventilator?
Er is maar 1 manier om dat uit te vinden: door het te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm, ik ga idd gewoon een Ti 4800 kopen. Als ik jullie allemaal zo hoor, dan heeft overclocken idd geen nut. Ik heb een mooie gezien van Asus. Met fan!!! ipv dat K*T kleine koelblokje van mij. Bedankt!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 20:53:
Hmmmmm, ik ga idd gewoon een Ti 4800 kopen. Als ik jullie allemaal zo hoor, dan heeft overclocken idd geen nut. Ik heb een mooie gezien van Asus. Met fan!!! ipv dat K*T kleine koelblokje van mij. Bedankt!
Ti4800 is trouwens niets meer dan een Ti4400 met 8xAGP of dat soort ongein, probeer dan aan een echte Ti4600 te komen.
En controleer de specificaties van de kaarten goed!. Snelheid GPU/mem ed dus.

Graag gedaan :)

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Of een 9600 pro deze presteert ook redelijk, niet zo goed als een gf4 ti4600, maar als je graag AA en anis opzet dan presteert die toch beter als de gf4.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

EN de 9600 is DirectX 9.0 compatible, die G4 'maar' DX 8.1 :)

Use the Search Luke...

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
Vinnie schreef op 03 december 2003 @ 20:54:
[...]

Ti4800 is trouwens niets meer dan een Ti4400 met 8xAGP of dat soort ongein, probeer dan aan een echte Ti4600 te komen.
En controleer de specificaties van de kaarten goed!. Snelheid GPU/mem ed dus.
Ti4800 is de 8xAGP versie van de Ti4600 hoor.. ;)

de Ti4800SE is de 8xAGP versie van de Ti4400.

[ Voor 4% gewijzigd door NewbieNeo op 04-12-2003 01:02 ]

Pagina: 1