Toon posts:

2x internet op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op mijn werk is mijn laptop met een UTP kabeltje verbonden met een Draytek router t.b.v. internet en file-/printersharing (internet bij XS4All ADSL). Fysiek zit er nog een hubje tussen vanwege collega's die hetzelfde willen met hun PC of laptop. Nu wil ik de laptop thuis meer gaan gebruiken en dus ook het internet op kunnen. Ik heb thuis @Home kabelinternet en een Sweex wireless router waarop 2 PC's - via UTP - verbonden zijn.

Zou het mogelijk zijn om met zo'n Sweex USB -> WLAN adapter op eenvoudige wijze thuis van het internet gebruik te maken? Ik wil dus niet allerlei instellingen veranderen als ik wissel tussen thuis- en werkomgeving.

Verwijderd

Dat kan in principe. Hangt er even vanaf of je op je werk/thuis op een domein inlogt. Netwerktechnisch is het zeker mogelijk, het makkelijkst is gewoon beide adapters op DHCP in te stellen.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Ikzelf heb een WLAN kaart en een normale UTP netwerkkaart in m'n laptop, en de instellingen worden apart gehouden van elkaar. D.w.z., als ik op de vaste kaart een vast IP instel, en ik steek de vaste kaart er weer na een maand in, dan krijgt ie weer dat vaste IP.

Verwijderd

ik heb dit dus ook, alleen hoef ik alleen de proxy te veranderen dat is 1 muis klik (hij onthoud het automagische) dus ik hoef niet steeds alles opnieuw in te typen :)
ik zou alles op automatische zetten moet werken denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
probleem is dus dat de laptop een ingebouwde netwerkkaart heeft (niet te verwijderen dus). Zo'n USB ->WLAN adapter is wel te verwijderen. Het zou dus zo moeten zijn dat wanneer de USB adapter erin zit, er dus wireless (via USB) verbinding gezocht moet worden, en wanneer ik de adapter verwijder, de UTP instellingen overgenomen moeten worden.

Verwijderd

is het niet mogelijk om met 2 verschillende accounts te werken. Waarbij de internetinstellingen anders staan?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Als de USB netwerkverbinding als "echte" netwerkverbinding wordt gezien, dan lijkt het me dat hij het als zodanig ook behandeld. In XP althans.
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 20:53:
is het niet mogelijk om met 2 verschillende accounts te werken. Waarbij de internetinstellingen anders staan?
Lijkt me erg onhandig.

[ Voor 48% gewijzigd door Arnout op 03-12-2003 20:56 ]

Pagina: 1