Toon posts:

Laptop harddisk inbouwen in Conpaq Armada M700

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil m'n Hitachi Travelstar GNX harddisk gaan inbouwen in m'n compaq Armada M700.

Nu blijkt dat m'n oude harddisk ingebouwd zit in een bracket met een uitgang aan de zijkant. Deze zit vast gesoldeerd aan de IDE uitgang. Is het mogelijk om mijn nieuwe harddisk in te bouwen? Kan ik ergens een bracket kopen of moet ik de boel los solderen?

Ik zal een paar pics posten van de situatie.
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/sovanzomeren/HD.jpg
Links de nieuwe GNX rechts de oude Toshiba MK1011GAV met bracket constructie en zij uitgang.

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/sovanzomeren/HD1.jpg
Bracket zonder schroeven en zit dus nog steeds vast van wege de soldeer. Dat grijze vlak is van plastic en zit vastgeplakt aan de hd

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/sovanzomeren/HD2.jpg
Hier kun je goed zien hoe de IDE aansluiting gesoldeerd is. :(

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 20:41 ]

Verwijderd

wazige shit dit..
kep veel laptops onder ogen gehad maar dit heb ik nog niet eerder gezien.
wat is het merk van de hd die er in zit.?
en kan je een foto maken van dichtbij de aansluiting ?

en draai de schroefjes eens los van het lid aan de zijkant

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 20:34:
wazige shit dit..
kep veel laptops onder ogen gehad maar dit heb ik nog niet eerder gezien.
wat is het merk van de hd die er in zit.?
en kan je een foto maken van dichtbij de aansluiting ?

en draai de schroefjes eens los van het lid aan de zijkant
Een Toshiba MK1011GAV harddisk.
Zie de nieuwe foto :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 20:47 ]

Verwijderd

hmmm zo te zien is het dus een soort van flatcable dat er op zit dat lust naar de zijkant oftewel tis wel een normale hd alleen de boel ff anders.
zo te zien zou je het er wel af moeten kunnen halen.. en kep zo'n vermoeden dat het een dagje solderen word....
met een tin zuiger moet het wel kunnen alleen weet ik niet of het solderen schade aan kan brengen aan de nieuwe hd....
ik neem aan dat vanaf de aansluiting op de hd tot aan de aansluiting aan de zijkant geen extra hardware tusse zit? en dat het dus alleen maar een doorlus iets is...?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 21:07:
ik neem aan dat vanaf de aansluiting op de hd tot aan de aansluiting aan de zijkant geen extra hardware tusse zit? en dat het dus alleen maar een doorlus iets is...?
Dat hoop en denk ik ook maar weet het niet zeker. Dat grijze vlak zit erop. Dat krijg ik niet gemakkelijk los. Misschien beschadig ik wel iets bij het lostrekken.

Nu moet ik dus nog opzoek naar iemand met een tinzuiger in Amsterdam.

Compaq lijkt wel op Apple ook zo eigenwijs merk waarbij alles net effe anders moet. Echt irritant :(

Heeft iemand wel eens eerder een harddisk verwisseld op de Compaq manier dus met solderen en dat plastic wat vast zit?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 22:23 ]

Verwijderd

weet je zeker dat het er op gesoldeerd is? is het niet gewoon een connector wat er op zit?
kep zo'n klein vermoeden dat het gewoon een connector er op zit maar dat die gewoon goed vast zit,.
en dat je moet wrikken met een klein dun plat schroevendraaiertje

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 22:42:
weet je zeker dat het er op gesoldeerd is? is het niet gewoon een connector wat er op zit?
kep zo'n klein vermoeden dat het gewoon een connector er op zit maar dat die gewoon goed vast zit,.
en dat je moet wrikken met een klein dun plat schroevendraaiertje
Hmmm ik zal even kijken, maar op de foto lijkt het echt gesoldeerd.

15 min later

JAAAAAAAA gelukt!!!!!! Als je een vrouw was zou ik je zoenen _/-o_ _/-o_ bedankt bedankt bedankt.

Wat bleek ik keek naar de achterkant van een IDE stekker het klopt dat deze gesoldeerd is, maar het voordeel van zo'n stekker is dat ie er ook af kan (ik ben echt heeel blij). Hij zat goed vast dus dat was nog effe spannend. En dat gekke plastic plaatje was vast gelijmd met heel veel lijm. Waar is dat nou goed voor? Rare jongens bij Compaq. Maakt allemaal niets uit, de nieuwe harddisk zit erin en de Hitachi is sneller, groter en veeel stiller dan de Toshiba.

Super bedankt Xiphy!!! Zonder jou was die schijf terug gegaan naar de winkel.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 00:25 ]

Pagina: 1