Toon posts:

hangende pc

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mij pc blijft zo'n 10x per dag hangen, nixs doet het dan meer. Geen muis, geen ctrl-alt-del. Het hangen gebeurt vooral bij het maken van MP3's of branden van cd's, maar soms ook bij het surfen over internet. Ik heb Win 98 SE al een paar keer opnieuw geinstalleerd, geheugenbanken verwisseld maar nix hielp. Het betreft hier een P3 600, 256 meg RAM, Viper v770 Ultra. Kan iemand mij helpen??

Verwijderd

- Ovegeclocked?
- Slechte fans?
- Slechte drivers?
- Goedkope b-merk hardware?
- Straling van planeet Zap?

Kan ECHT van alles zijn.

Verwijderd

Topicstarter
PC is niet overgeclocked, ik heb alle nieuwste drivers van alle hardware geinstalleerd, fans zijn ook ok, en b-merk hardware zit er niet in (Hitachi GD-5000 DVD, Sony CRX-100e brander, Trust ISDN surfplank, Realtek netwerkkaart, en een Cinemaster DVD decoder, lijkt me toch wel ok) Planet ZAP heb ik nog niet gecheckt, maar zou het misschien een bug in WIN98 SE zijn?? Onder win2000 (tot nu toe) nergens last van alleen ik heb nog geen isnd drivers daarvoor en brandsoftare herkent mijn brander niet dus overgaan is (nog) geen oplossing...

Verwijderd

Hoe kun je nu weten of je fan op je proc. echt goed zit? Misschien is je koeler wel helemaal niet mooi vlak, als je een cheapo koelblok heb,net als ik. Misschien is dit een beetje overdreven, maar weet je wat ik altijd deed met veel lockups, reinstallen van windows werkte bijna altijd. Heb toch een ghostje dus zo gebeurd.

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Probeer eens in je BIOS de "default settings" te laden. Misschien zijn er bepaalde waitstates uitgeschakeld, of timings te snel ingesteld. Als je PC goed loopt nadat je "load default settings" in je bios hebt gekozen, kan je stap voor stap het zaakje verder optimaliseren tot dat 'ie weer vastloopt. Dan ga je gewoon weer een stap terug.

Byteripper.

Verwijderd

Topicstarter
PC reinstallen heb ik al 4 keer geprobeerd, tevergeefs :( Aan die default settings had ik nog niet gedacht, heb net net geprobeerd was dit was ook tevergeefs :( Denk toch dat het een Win98 SE buggie is... Hopen dat er snel drivers voor mijn ISDn surfplank uitkomen voor Win2000. BTW ALs ik wil branden onder Win2000 geeft zegt CDRWIN dat er geen ASPI devices gevonden kunnen worden...

Bekend probleem??

Thx

Verwijderd

kijk ff op www.betaos.com die hebben de aspi drivers geloof ik wel

Verwijderd

Topicstarter
thx, gelijk ff kijken, kan ik teminste stabiel branden :) :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm, de link naar de drivers is dood :(
heeft iemand ze misschien?

• xss
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-02 15:49

xss

Mail me maar als je ze hebben wil(die ASPI-drivers). Het is tegen m'n principes om iets naar een hot-mail account te sturen :P.

Laterz,

Dennet aka "Suzie Q"

Verwijderd

Had je ook problemen bij de installatie van win98SE? Dit is een belangrijke indicatie bij een geheugenprobleem. Zoja dan helpt even snel het geheugen wisselen niet.
Pagina: 1