[Ervaring] FX-51 vs P4EE

Pagina: 1
Acties:

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-07 18:35
Ik heb sinds recent enkel updates gedaan aan mijn systeem, maar ik ben nu eigenlijk op zoek naar een heel goed processor. Persoonlijk zou mn keuze uit gaan naar de FX-51 doordat ik er al heel veel goede dingen over gehoord hebt, super snel (sneller als de P4's), maar nog geen verschil of benchmarks op het net gevonden waarbij de FX-51 en de P4 EE met elkaar vergeleken worden!

Nu is mijn vraag wie er al ervaring mee heeft of me op de 1 of andere manier verder kan helpen! Ik weet dat de FX-51 heel wat pleurotjes kost, maar dat is het me waard, maar wil even horen wat de P4 gebruikers (EE-versie) ervan denken. Ik weet dat deze processor nog heel nieuw is en het nog moeilijk is om ervaringen van mensen te vragen, maar als je niets vraagt kan je ook geen antwoord krijgen natuurlijk!

Ikzelf heb waterkoeling dus is het nog altijd ietsje makkelijk om heb te koelen doordat beide processoren redelijk warm worden en hij toch altijd mooi stabiel blijft!!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

de P4EE is volgens mij nog niet leverbaar.zoveel mensen zal je niet vinden met ervaring

• nvidia
ja dat vreesde ikzelf ook, maar jullie mogen altijd jullie verwachten posten!! Ik denk toch dat de FX-51 sneller zal zijn ookal is het moeilijk om me te baseren op iets ...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Hier een uitgebreide review: http://www.aceshardware.com/read.jsp?id=60000253

Wat gaming betreft hier een beknopt overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/51fx_vs_p4ee.gif

Veel performance zo'n FX51 :) maar met € 800~900,- imo veel te duur; je hebt al een P4 3.0 'C' voor één derde van dat bedrag! En een 64 3200+ voor de helft. En dat zijn geen stumpers.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• nvidia
ja is waar, maar als je ziet hoeveel sneller hij is, dan is de conclusie snel gemaakt, maar de prijs is wel navenant, dat wil ik gerust grof toegeven!! Maar weet je ook iets over de multimedia benchmarks waarbij je office gebruikt, grafische programma's, .... Omdat ik grafisch aangelegd ben, webbuilding, gaming is allemaal aan mij besteed en wil daarom een goede processor, maar denk wel dak nog even ga wachten tot de prijs nog iets naar beneden is hoor wat je moet onmiddelijk al een nieuw mobo hebben en daar had ik aan de GA-8NVXP gedacht, niet goedkoop, rond de 300 à 400 pleuro dus das al snel 1200 eurotjes en daarvoor heb je al een mooi systeem in de Aldi :9

• Abbadon
En vergeet niet dat je er registered PC3200 bij in moet prikken, da's wel verkrijgbaar maar tamelijk prijzig in vergelijking met unbuffered PC3200 (zo'n 160,- per 512MB DIMM, maar dan heb je wel Corsair 2-3-2 spul).

• nvidia
ik heb momenteel OCZ 2*256 DDR PC4000, zal ook wel gaan zeker :P

Verwijderd

ligt eraan of het registered is of niet, zo niet dan niet.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Dat is niet het probleem, bij de Athlon 64 Moet je Registered geheugen hebben, echter als het goed is met de Athlon 64 FX met 939 pinnetjes komt daar verandering in.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• Abbadon
nvidia schreef op 03 december 2003 @ 21:23:
ik heb momenteel OCZ 2*256 DDR PC4000, zal ook wel gaan zeker :P
Nee, dat gaat helaas _niet_ B)

• nvidia
ben je zeker dat dat nie gaat?? Welk geheugen (registered) is dan het beste geheugen voor de FX-51?

• Abbadon
Ja dat weet ik 100% zeker. En elke registered PC3200 DIMM is goed genoeg. Alleen zijn er (nog) maar een paar merken die dit spul voeren, het is zelfs nog geen eens officieel JEDEC gespecificeerd. Als ik zou moeten kiezen zette ik er het in m'n vorige post genoemde Corsair spul op :)

• nvidia
dus het is niet mogelijk op mijn PC4000 erin te stoppen, das jammer, want het overclockt heel makkelijk, weet je waarschijnlijk wel en het is immers supersnel!! Maar stel, moest ik er mijn geheugen instappen zou da een probleem geven?? Gevolgen voor mobo en processor?? Hoe kan je eigenlijk registered geheugen herkennen??

[ Voor 9% gewijzigd door nvidia op 04-12-2003 14:09 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
nvidia schreef op 04 december 2003 @ 14:07:
dus het is niet mogelijk op mijn PC4000 erin te stoppen, das jammer, want het overclockt heel makkelijk, weet je waarschijnlijk wel en het is immers supersnel!! Maar stel, moest ik er mijn geheugen instappen zou da een probleem geven?? Gevolgen voor mobo en processor??
Ja, het werkt gewoon niet. Punt uit. Helaas...

{signature}

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:35
We moeten wel opletten dat als we strax 64 BIT games en Software krijgen zoals ( Ut 2004 ) Dat de FX 51 dan helemaal die EE plat gaat slaan. Zelf w8t ik zeker tot de S 939 versie.

[ Voor 13% gewijzigd door Astennu op 04-12-2003 14:15 ]

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• nvidia
ja ik ook, tot alvast ook de nieuwe moederborden uitkomen want heb gehoord dat er toch een ruime prestatiewinst in zal zitten, gigabyte en asus en abit lijken me al goede moederborden te hebben voor de FX-51!!

Pagina: 1