Toon posts:

[Radeon] Connect3D 9600 wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een tijdje geleden een Connect3D 9600 128MB aangeschaft. Uit de verpakking gehaald, netjes in het AGP slot, "klik", en kaart netjes vastgeschroeft.
Nu start ik de pc op, fans draaien, hd's spinnen op..... maar geen beeld. Monitor blijft in standby.

Het eerste wat je doet, is direct vloeken! Vervolgens je gezond verstand gebruiken.

Het eerste wat ik direct gedaan heb:
-kaart terug goed ingeklikt. Eens stroomkabel loskoppelen, Clear CMOS, kabel er terug in en terug opstarten: NO GO

Daarna panikeer je toch even > time for GOT search!

- Proberen te booten met de rest alles losgekoppeld. Het kan de voeding zijn die te licht is. Want de Radeon verbruikt meer stroom dan de GF4MX.
Resultaat: noppes

- BIOS instellingen veranderen naar veiligere instellingen:
AGP8x > AGP4x: no go
AGP Voltage 1.5V > 1.6V > 1.7V: no go
AGP spread spectrum disabled/ enabled : no go

- BIOS geupdated naar de laatste versie: v.20: no go

- Heatsinkje eraf gehaald en koelpasta gecontroleerd: nog altijd geen verbetering :(

Mijn systeem:
-AMD Athlon XP2600+
-768MB PC3200 Twinmoss
-Abit NF7-s v2.0
-400W PSU
-160GB Maxtor DM9+ en 40GB Seagate 7200.7

Iemand een idee wat de oorzaak zou zijn en hoe ik het moet oplossen?

UPDATE 23/02/2004

Kaart is terug uit RMA, volgens de winkel zou deze perfect werken, ze hebben ze getest met benchmarks en al!

Kaartje terug thuis getest op een ander systeem, wederom dezelfde symptonen: pc start op, hd's spinnen op, fans draaien. Maar monitor blijft in standby en ik hoor geen beepje bij het opstarten.

Huidig systeem:
Soltek Q3401A --250W PSU
Intel P4C 2.6
1GB Infineon PC3200 RAM
Maxtor 160GB 7200rpm/8MB cache

Een Aopen Geforce5900XT is nu in aantocht, voorlopig geen Radeon meer voor mij :(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 11:40 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 09:01

Mojo

The Power Within

Lijkt er toch op dat de kaart kapot is. Probeer hem eerst in een ander systeem. Doet hij het daar nog steeds niet, RMA die hap.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:57
Kan het zijn dat de kaart zn beeld alleen door geeft via DVI? Misschien? :?

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen heb ik deze kaart uit RMA. Steeds dezelfde probs. Sta ik nu met deze kaart, kan er niets mee doen.

Volgens Funcomputer werkt deze kaart echter perfect, ginder hebben ze zelfs benchmarks erop losgelaten.

Nu heb ik ook een ander systeem, een Soltek Q3401A barebone. Zelfs hierin werkt de kaart niet. En op deze barebone moet het toch perfect werken, reviews: Soltek EQ3401 barebone review hier testen ze deze met een GF5600, op verschillende sites kan deze perfect een R9800XT trekken.

Dus heb ik me een Aopen FX5900XT besteld.

Blijkbaar zijn er nog personen die deze problemen hebben met de Radeon kaarten, hopelijk komt er een oplossing hiervoor.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 11:36 ]