Toon posts:

welke koptelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een koptelefoon kopen. Ik zie bij koptelefoons vaak gesloten en half open staan. Ik wil de koptelefoon vooral voor lan's gebruiken en als ik thuis achter de computer zit. Welke kan ik dan het beste aanschaven, gesloten of half open? Ik zit te twijfelen tussen de sennheiser hd 200 of hd 500.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand??

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat de post nu wel goed gaat en niet meer terug in de tijd gaat.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Met Sennheiser zit je altijd goed. Maar eigenlijk is het net zoals met speakers: Gewoon zelf gaan luisteren welke je het beste bevalt.

Alleen wat ik zelf heel belangrijk vind: Zorg dat de "kussens" (dingen op/om je oren) niet van leer zijn; als je dan 2 of 3 uur met zo'n ding op achter je PC zit gaat het zweten en krijg je er last van. Ik heb zelf (net sinds 2 dagen :)) de Sennheiser HD 580 - die heeft stoffen kussens - en na gisteravond 6 uur non-stop stevig oorgegamed te hebben had ik nog steeds nergens last van...

Maar goed, hij was ook wat duurder dan de gemiddelde andere "gamers"-koptelefoon, maar ja...

Geef mij maar een Warsteiner.

• AInside
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

AInside

Animal Inside

Met Sennheiser zit je idd wat geluidskwaliteit betreft zéér goed..

/me heeft een oude Sennheise Expressionline HD 390

Deze heeft schuim rond je oren, maar laat hierdoor wel geluid door naar buiten... Het is wel waar dat het met leer rond je oren gaat irriteren. Ik zag laatst bij MediaMarkt in R'dam een Sennheiser van 170 piek en die had echt super geluidskwaliteit en zat ook zeer comfortabel :P

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ben ook errug tevreden over mijn sennheiser, hoewel het wel een draadloze is, perfect geluid, beter dan de meeste hoofdtelefoons met draadje. Het is een HDR5-4. Heeft toendertijd geloof ik 499,- gekost bij Huls in Doetinchem... Welliswaar teringduur, maar is toch een aanschaf van eens in de 10 jaar...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Ik hep een Vivanco, dat is er eentje met microfoontje (headset) voor Battlecom, Zorg er voor dat in ieder geval de kusstens om/op je oren goed sluiten... in de winkels mag je vast wel allemaal testen...

• Dr. RiPsaw
  • Niet online
Draadloze koptelefoons zijn over het algemeen nooit beter dan die met snoer, omdat je veel meer ruis oppikt in je signaal, en daar is geen discussie over mogelijk, want een signaal in de ether afschermen van ruis kan gewoon niet.
Het kan zijn dat de koptelefoon weinig vervorming geeft, maar dat het signaal niet onvervormd door komt.
Sennheiser heeft verder hele goeie koptelefoons. Ik heb zelf een Sennheiser EH2270 (Evolution serie), is erg goed, geeft een mooie, heldere en transparante klank. Is wel even wennen.
Ik raad je aan ook even te kijken naar een merk als BioDynamics.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-08 17:20
Ik heb een AKG K501, kostte me 2-3 jaar geleden zo'n 350,-
Dit is een halfopen model met stoffen oorschelpen. Nog steeds heeeel erg tevreden over.

• Grrrrrene
  • Niet online
Draadloze koptelefoons zijn over het algemeen nooit beter dan die met snoer, omdat je veel meer ruis oppikt in je signaal, en daar is geen discussie over mogelijk, want een signaal in de ether afschermen van ruis kan gewoon niet.
Het kan zijn dat de koptelefoon weinig vervorming geeft, maar dat het signaal niet onvervormd door komt.
Deels heb je gelijk, maar wordt geluid via de ether naar hoofdtelefoons tegenwoordig niet digitaal doorgezonden? Kan toch makkelijk en zonder ruis. Ik bedoel dus niet dat mijn koptelefoon dat doet, maar dat hij gewoon niet ruist (ok, op >50meter van het zendertje wel, vooral met gebouwen ertussen).

Wat zijn sommige koptelefoons trouwens duur van hen zeg! 2000,- :? voor een koptelefoon, moet je toch minstens 10.000,- aan stereo apparatuur tegenover zetten om zo'n uitgave te verantwoorden :9

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

ik zou voor half-open gaan.

Open/gesloten houd in hoeveel geluid van buitenaf je nog kunt horen. Als je een compleet gesloten koptelefoon neemt, kan je de mensen om je heen niet meer verstaan etc, wat best vervelend kan zijn op een LAN. Ik heb me er iig redelijk aan geergerd de afgelopen 48 uur :P.

Verwijderd

Op zondag 10 december 2000 18:58 schreef ^JaapvR^ het volgende:
Als je een compleet gesloten koptelefoon neemt, kan je de mensen om je heen niet meer verstaan etc, wat best vervelend kan zijn op een LAN. Ik heb me er iig redelijk aan geergerd de afgelopen 48 uur :P.
Ik erger me op lans juist altijd aan het lawaai en ben dan blij dat ik een gesloten koptelefoon heb...
Pagina: 1