Hoe afdrukken van een volledige zwarte pagina? *

Pagina: 1
Acties:
  • 2.334 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56394

Topicstarter
Hoi ik wil een volledige zwarte pagina afdrukken hoe kan ik dat het beste doen met paint gaat het erg lastig.

Alvast bedankt

mod: kan je mijn topic titel veranderen er staat twee keer afdrukken.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 56394 op 03-12-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat kan in principe toch elk tekenprogramma? Volgens mij lukt zelfs Word.

Of het slim is is een tweede, bij inkt en bij laser. Wat is er mis met een zwart blaadje kopen? B)

Kleine titeledit :P

Edit:
blackd schreef op 03 december 2003 @ 20:03:
Denk aan je margins, daardoor lijkt het me tricky om een volledige pagina zwart af te drukken. De randen kan de printer fysiek soms niet bij. Hangt een beetje van je printer af.
Ahzo, daar gaat het verkeerd. Sja, andere printer kopen of A3 uitprinten en dan uitknippen :P
(Zie dan de eerdere topics over volledig blaadje printen zonder marges).

[ Voor 56% gewijzigd door F_J_K op 03-12-2003 20:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Denk aan je margins, daardoor lijkt het me tricky om een volledige pagina zwart af te drukken. De randen kan de printer fysiek soms niet bij. Hangt een beetje van je printer af.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
blackd schreef op 03 december 2003 @ 20:03:
het is een hp laserjet 6l. maar welk tekenprogramma kan dat het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je weet de merknaam, je weet het type. Je kan dus bij de fabrikant opzoeken of en zo ja hoe groot het afdrukbare gedeelte op een A4 is.

Kan echter zijn dat deze printer een hele A4 vol kan printen, voornamelijk inktjet printers kunnen vaak niet bij de randen van het papier, de kop gaat simpelweg niet verder.
maar welk tekenprogramma kan dat het beste
Laten we het eens omdraaien.
- Welk tekenprogramma heb je tot je beschikking?
en
- Welk tekenprogramma, naast paint, heb je nog meer geprobeerd? Of heb je bijv. MS Word al geprobeerd?

Volgens mij kan je onder elk deftig tekenprogramma wel een plaatje oprekken tot paginagrootte. Of anders in Word je uitleven met de werkbalk tekenen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
blackd schreef op 03 december 2003 @ 20:23:
[...]

Je weet de merknaam, je weet het type. Je kan dus bij de fabrikant opzoeken of en zo ja hoe groot het afdrukbare gedeelte op een A4 is.

Kan echter zijn dat deze printer een hele A4 vol kan printen, voornamelijk inktjet printers kunnen vaak niet bij de randen van het papier, de kop gaat simpelweg niet verder.

[...]

Laten we het eens omdraaien.
- Welk tekenprogramma heb je tot je beschikking?
en
- Welk tekenprogramma, naast paint, heb je nog meer geprobeerd? Of heb je bijv. MS Word al geprobeerd?

Volgens mij kan je onder elk deftig tekenprogramma wel een plaatje oprekken tot paginagrootte. Of anders in Word je uitleven met de werkbalk tekenen.
Ms word kan je daarmee een hele pagina mee inkleuren?
Heb ik nooit geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 14:22

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

heeft niks met je tekenprogramma te maken, zolang je maar je beeld volledig kan vullen (dus in geval van A4 een vlak van 297x210)
Je printer bepaald tot waar je kan printen (de marge, die bij enkele printers 0,00 mm is en bij sommige 5 mm en diverse printers zitten daar ergens tussen)

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord! - Publish-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

http://www.advance-studios.com/corne/black.gif whala :D even voor je gemaakt is net even groter als een A4tje dus moet lukken :) als je XP hebt kan je het met die vieuwer FULL A4 uit printen zo doe ik dat wel met mijn HPdeskjet 840C er blijft vaak maar aan 1 kant een halve milimeter wit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-05 16:45
Waarom zou je een volledig zwart a4 willen afdrukken?
Geld teveel ofzo?

Vooral doen op de hoogste resolutie/kwaliteit.
Kun je na het printen een natte dweil uit je printer schrapen...
EN natuurlijk gelijk een nieuwe inktpot kopen van 50 euro.

Het is goedkoper om een pak zwart papier bij de Bruna te kopen...

Mocht je toch een zwarte pagina willen printen met witte text erbij.
Doe dan het volgende:

Ga naar Bruna, en koop daar een pak zwart papier.
Koop daar ook gelijk een witte inkpot/toner voor je printer.
Klaar! :P :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47289

Anoniem: 56394 schreef op 03 december 2003 @ 20:37:
[...]

Ms word kan je daarmee een hele pagina mee inkleuren?
Heb ik nooit geweten.
ja, gewoon achtergrond kleur als zwart zetten... maar ik zou photoshop pakken als je een tekenprog wil gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ben toch benieuwd wat nou de reden is dat je een hele pagina zwart wilt printen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Misschien ter overvloed, maar een laserprinter vindt het absoluut niet leuk om een geheel zwarte pagina te printen. Hier kunnen ze niet tegen.
Wat hier de preceize reden van is weet ik niet, maar dit is me een keer verteld.

Dus wees gewaarschuwd :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Anoniem: 47289 schreef op 03 december 2003 @ 20:51:
[...]

ja, gewoon achtergrond kleur als zwart zetten... maar ik zou photoshop pakken als je een tekenprog wil gebruiken...
kijk ik heb dus al een plaatje voor de TS gemaakt hier boven dat moet werken... :)
Pagina: 1