[W2K] Bekijken van geregistreerde componenten*

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04 21:10
Ik wil dus een nieuwe .ocx registreren dmv regsvr32 en heb dus mijn oude ge-uninstalled dmv regsvr32 /u en dit is met succes gegaan. Hierna heb ik de nieuwe weer geregistreerd.

Nu kan ik de nieuwe functies uit dat .ocx niet gebruiken omdat ik bang bent dat ik hem in het verleden op meer plaatsen hebt geregistreerd (oa in de winnt map).

Is er een bepaalde manier om te kijken welke componenten er op je PC zijn geinstalleerd? Zodat ik alles kan verwijderen en 1-malig die nieuwste weer registeren?

Ik hoop dat ik mijn vraag duidelijk heb genoteerd!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

-> WOS

Professionele website nodig?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

En dan de vraag: welk OS heb je?

Kunnen we de titel afmaken :)

[ Voor 84% gewijzigd door F_J_K op 03-12-2003 19:56 . Reden: :X ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Polderdijk
F_J_K schreef op 03 december 2003 @ 19:56:
En dan de vraag: welk OS heb je?

Kunnen we de titel afmaken :)
:X Oeps, mijn excuses, het is Windows 2000 Server

En ik heb al zitten testen, en als ik dan die ene .ocx met succes hebt verwijderd, en ik kijk dmv ASP:

Set obj=Server.CreateObject("ImageX.CImageX.1")
If Err Then ObjectExists=False Else ObjectExists=True
Set Obj=Nothing
Dan is ObjectExist nog steeds True :(

• Polderdijk
Ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd om te verwijderen, daarna heb ik de server opnieuw opgestart, en nu is hij niet meer aanwezig!

Blijven ze nog in je geheugen staan ofzo?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Na een reboot? Neuh. (Als je het files ook van de HDD af hebt gegooid).

regsvr32 /u zou "eiguluk" genoeg moeten zijn (even aangenomen dat je de juiste bestanden hebt gederegistreerd :+ ). Als foute omweg kan je kijken waar allemaal verwijzingen terecht komen door een ocx te registreren en dan met regmon & filemon van sysinternals te kijken waar in register en op HDD wordt geschreven als je dat doet.

Maar er moet toch ook wel een tooltje zijn, al ken ik er geen: nooit nodig gehad (zat er niet iets bij visual studio?) AIDA32 geeft een opsomming van DLL's maar geen OCX. Google gaf www.aivosto.com/activexplorer.html wat misschien iets doet.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-04 18:28
In een IDE zoals bv. Visual Basic 6 of C++ kun je wel een overzicht opvragen van alle componenten die op je systeem geregistreerd zijn.

En ze staan ook wel opgesomd in je registry, met een CLSID en verwijzing naar de locatie op je schijf.

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Pagina: 1