HDD data en partities weg na een vasloper bij overclocken

Pagina: 1
Acties:

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02 22:37
Ik heb sinds afgelopen week een nieuw moederboard. Asus A7N8X deluxe, athlon xp 2600+. Werkte allemaal leuk met mijn oude hardeschijf (een Western Digital 80 gig 7200 rpm 8 mb)

Totdat ik gister een beetje ging spelen met de fsb snelheid. Ik had hem draaien om 220 mhz (11,5 * 220)
Windows starte gewoon op, maar liep vast bij aanmelden op msn. Nog een keer opnieuw opgestart. Windows liep weer vast. Alles weer terug gezet, weer opnieuw opstarten. Toen bootte hij niet meer van de hdd.

In andere computer gezet, geen partities meer te vinden. (hij ziet hem nog wel in de bios)

fdisk /mbr gedraaid, fixmbr vanuit windows xp gedraaid. Maakte allemaal niets uit. Allerlei data recover tools geprobeerd, vinden allemaal niets op mijn schijf, alleen maar errors.

Software van Western Digital ook gedownload, maar geeft error 007 en 225. En daar staat bij dat er teveel fouten zijn gevonden dat ik hem moest vervangen.

Ik wil dus heel graag mijn data terug hebben!!!
Dat kan toch niet in 1x allemaal weg zijn?

Iemand nog een idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?

Hiervoor nooit problemen gehad met deze hardeschijf. Kan zoiets ook door overclocken komen? Ik dacht eigenlijk dat mijn mobo de frequentie van de bus van de IDE schijven op dezelfde frequentie hield, ook bij overclocken.

• Ralpy
Jep, en eigenlijk ook alle programma's die daar aangeraden worden geprobeerd enzo

en die programma's heb ik ook geprobeerd, het ene programma geeft error 007 en andere 0225.
en voor allebei geeft WD als oplossing om de hdd te vervangen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ralpy op 03-12-2003 19:29 ]

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 09:02
http://support.wdc.com/techinfo/general/errorcodes.asp geeft inderdaad aan:
225 Too Many Errors Found Error count reached a threshold value. There are too many errors detected on this drive to be repaired. Replace the drive. Replace Drive
Heb je nog garantie? Denk het niet he? Anders.. Tsja. Je data is wel terug te halen, maar dat gaat je dan flink geld kosten..
[google=data recovery], kijk bij gesponsorde koppelingen.

• Ralpy
Is het neit zo dat ik de print van de hdd over kan vervangen van 1 van hetzelfde en dat ik de data er dan af kan halen?

bij elk progamma wat ik gebruik kan ie van geen 1 cluster iets lezen.

Want ik heb het gevoel dat hij nog wel goed rond draait en dat de lezer ook nog beweegt. Dus denk ik zelf dat het aan de electronica ligt.

Heeft iemand daar meer ervaring mee?

ohh, garantie heb ik trouwens nog wel (hij is nog lang geen jaar oud), maar dan krijg ik mijn data niet terug, alleen een nieuwe hardeschijf, of niet?

[ Voor 29% gewijzigd door Ralpy op 03-12-2003 22:38 ]

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-01 11:00
Als je hem terug stuurt krijg je alleen een nieuwe HD en je kan bij betalen om je data terug te laten halen...

"Hé Bob, drie bier!"

• Ralpy
Ik heb nu de print van een 60 gig WD geprobeerd, hij zag hem in de bios als 80 gig, dus dat werkt gewoon. Maar daarna nog geen verbeteringen.

De schijf draait gewoon rond, ik hoor de koppen ook op en neer gaan. De electronica erbuiten op is goed. Wat zou er dan anders nog kapot kunnen zijn?
Pagina: 1