Toon posts:

TV-Out via nview alleen zwart-wit

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Zondag heb ik op de HCC maar eens een leuk kabeltje gekocht om mijn TV aan mn PC te hangen, zodat ik films vanuit mn bed kan kijken zonder eerst mijn monitor door de hele kamer te slepen.
Na een hoop gedoe met TV Tool kreeg ik em eindelijk, in kleur, aan de praat. Maar TV Tool vind ik een programma van nix en het moet ook gwn via nview van nvidia kunnen. (Heb de nieuwste drivers geinstalleerd).

Het probleem is nu dat ik het beeld alleen in zwart-wit krijg. Ik krijg er met geen mogelijkheid kleur uit. Het meot aan nview liggen (neem aan dat het een simpele instelling is die ik niet kan vinden), want via TV Tool heb ik wel kleur (Dit heb ik pas verkregen na een hoop prutswerk. Eerst kreeg ik hier ook alleen zwart-wit).

De kabel gaat van mn tvout van mn ti4200 naar de TV. Hij is verbonden met een scartkabel. Ik heb ook al in De grote tv-out FAQ en via de search gezocht, maar kon daar geen relevante oplossing vinden. In nview staat mn TV ingesteld op B/PAL of zoiets :/

Kan iemand me aan kleur helpen?

bvd.

JanWillem

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
waarschijnlijk stata het output formaat op ntsc. effe bij de gavanceerde eigenschappen kijken of je die op pal kan krijgen. moet kunnen, heb het ook al vaak zat gehad en veranderd.

eigenschappen voor beeldscherm/instellingen/geavanceerd/geforce ti4200/(aan linker kant) device selection

dara ken je alles veranderen.

btw, staat dit ook nie bij de FAQ?

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie nergens devive selection staan, maar ik neem aan dat je Display onder Display mode bedoelt? Zoals ik al zei staat ie op B/PAL.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

brute51 schreef op 03 december 2003 @ 19:14:
waarschijnlijk stata het output formaat op ntsc. (...)
btw, staat dit ook nie bij de FAQ?
Nou valt volgens mij in de topicstart te lezen dat 'ie PAL-B gebruikt, dus geen NTSC, en dat de FAQ-info niet hielp :)

Volgens mij moet je PAL-G hebben. Weet alleen niet of dat uitmaakt. Ik weet wel dat, als tvtool wel kleurtjes geeft, je hardware verder in orde is, daar hoef je niet meer naar te kijken.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Juist... En ik zie trouwens ook nergens staan in nview hoe ik dat B/PAL moet wijzigen in iets anders... Ik heb ook al even met kleurcorrectie gespeeld, maar zonder resultaat.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 19:19

job

Misschien handig om ons te vertellen hoe je je pc aan je tv hebt gekoppeld.
Je kan namelijk niet zomaar ongestraft allerlei soorten kabels aanelkaar aansluiten.

Ik gok dat je een svideo kabel hebt aangesloten op een scartblok.
en dat dat je probleem is.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 03-12-2003 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
De kabel gaat van mn tvout van mn ti4200 naar de TV. Hij is verbonden met een scartkabel.
8)7
Wanneer een simpel stukje software dit "probleem" op kan ligt het volgens mij niet aan de kabel/aansluitingen B)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 19:28 ]

• job

job

leuk JanWillem, maar ik vroeg je wat voor kabel.....
ik kan me geen videokaart herinneren met een scartaansluiting achterop 8)7
dus wat voor kabel steek je achter in je pc, svhs of composiet (tulp)....

En ja dat kan wel aan je kabel liggen.
als je een svhs kabel gebruikt wordt daar een ander signaal over gestuurt dan als je een tulp kabel gebruikt.
Het leuke van tvtool is dat hij een "tulp signaal" kan forceren over een svhs kabel.
Met nview kan je dit helaas niet forceren.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 03-12-2003 19:34 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 19:23:
Juist... En ik zie trouwens ook nergens staan in nview hoe ik dat B/PAL moet wijzigen in iets anders... Ik heb ook al even met kleurcorrectie gespeeld, maar zonder resultaat.
Aannemende dat je driver vergelijkbaar is met die van mij:

Display Properties > Settings > Advanced > GForce-kaart-tab > Device Selection.

TV selecteren, dan met knop "Formaat wijzigen" de PAL-instelling aanpassen.

HTH! Dit had Brute51 ook al gepost |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Rataplan op 03-12-2003 19:35 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Er zitten 3 uiteinden aan. Twee van die tulip dingen voor geluid volgens mij en dan die 3e gaat in mn TVout.
Dit is em:
Afbeeldingslocatie: http://www.cablesnmor.com/images/rca2svideo.jpg

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

je tv ondersteunt geen YC signaal.... TVTool...
edit:
TvTool vind ik een topproggie btw... :P

[ Voor 53% gewijzigd door under-world op 03-12-2003 19:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
under-world schreef op 03 december 2003 @ 19:35:
je tv ondersteunt geen YC signaal.... TVTool...
edit:
TvTool vind ik een topproggie btw... :P
Hoe bedoel je? Dat het met nview niet kan en met TVtool wel? En hoezo is dat dan? |:(
Ik had overigens net heel even kleur (jaja, heb hem naar g/pal kunnen wijzigen), maar zodra ik een film opzette was het weer gedaan met de pret.

• job

job

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 19:34:
Er zitten 3 uiteinden aan. Twee van die tulip dingen voor geluid volgens mij en dan die 3e gaat in mn TVout.
Dit is em:
[afbeelding]
net wat ik zei dus.
je gebruikt voor het beeld een s-video kabel.
dat is dus je probleem.

lees deze faq om je probleem op te lossen: http://tvtool.info/english/cablefaq3_e.htm
en lees alsjeblieft de hele faq, je zult maar net een geforce hebben met een chronotel chip.

de grap is dus dat als je tvtool hebt, dat je dus een tulp signaal over een svhs kan sturen. dat doe je door dit te selecteren:
Afbeeldingslocatie: http://tvtool.info/help/images/outputs.gif
als je dat in tvtool selecteert terwijl je een svhs kabel hebt "forceert" hij het "tulp signaal" over de svhs. met nview is mij dat nog niet gelukt en is volgens mij ook niet mogelijk.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 03-12-2003 19:49 ]

• under-world

under-world

ooh-la dots

Omdat een S-Video videosignaal (Y/C) een ander signaal is dan een composiet videosignaal. Sommige oudere TV's willen wel eens problemen geven (lees zwart wit weergeven) omdat ze de aparte chrominantie die meegestuurd wordt door de kaart (Y) er alleen uitpikken en niet het volledige signaal weergeven.
edit:
check even de link van Damster en de search op S-Video zwart wit... s6!

[ Voor 14% gewijzigd door under-world op 03-12-2003 19:45 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

damster schreef op 03 december 2003 @ 19:42:
[...]

net wat ik zei dus.
je gebruikt voor het beeld een svhs kabel.
dat is dus je probleem.

lees deze faq om je probleem op te lossen: http://tvtool.info/english/cablefaq3_e.htm
Zo'n ding heet een svideo-kabel ;) en als 'ie kleur heeft behalve bij films zit het toch echt niet in de kabel, lijkt mij. Als de film stopt, heb je dan weer kleur?

• job

job

achja, svideo kabel dan.
het signaal wat er over gaat heet svhs.
niet zo mierenneuken. :)

[ Voor 13% gewijzigd door job op 03-12-2003 19:46 ]

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 17:55

flexje

got-father

Ik zou de FAQ maar eens goed doorlezen! -> FAQ: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/482538

[ Voor 4% gewijzigd door flexje op 03-12-2003 19:47 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• under-world

under-world

ooh-la dots

SVHS is weer een apart signaal met meer beeldlijnen dan VHS, dus iets totaal anders. Laten we het niet ingewikkelder maken dan het al is, het lijkt toch al zo op elkaar... :+

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

damster schreef op 03 december 2003 @ 19:46:
achja, svideo kabel dan.
het signaal wat er over gaat heet svhs.
niet zo mierenneuken. :)
Het signaal heet ook svideo. Svhs is een VHS-variant. Afaik, hoor. Het wordt wel /ontzettend/ vaak doorelkaar gehaald :) (edit:juistem, under-world, zo zat het 8))

@under-world: JanWillem's tv is het probleem niet, want hij kan zonder tv-tool kleur op het scherm krijgen. Volgens mij is de vraag momenteel nog alleen hoe hij kan zorgen dat dat zo blijft als een player overlay inschakelt.

Dus @ JanWillem: kan je het gebruik van overlay eens uitzetten? Moet in je player, bij "filters" of "codecs" of iets dergelijks.

[ Voor 6% gewijzigd door Rataplan op 03-12-2003 19:53 ]

• job

job

under-world schreef op 03 december 2003 @ 19:48:
SVHS is weer een apart signaal met meer beeldlijnen dan VHS, dus iets totaal anders. Laten we het niet ingewikkelder maken dan het al is, het lijkt toch al zo op elkaar... :+
hmm, dan staat het dus verkeerd in de tvtool faq.
je zou denken dat iemand die zo'n prog maakt er wel verstand van heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door job op 03-12-2003 19:53 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Damn! Quote is geen edit :(

[ Voor 142% gewijzigd door Rataplan op 03-12-2003 19:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
@damster: Ik heb in TV Tool idd de optie Comp. aangevinkt, want bij de ander krijg ik een zwart-wit beeld.
@under-world: En als je een TV hebt die pas een half jaartje oud is? |:(

Ik heb niet zo`n gele aansluiting op mijn videokaart, dus dat kan ik vergeten. Alleen snap ik niet waarom mn TV dit dan niet zou kunnen ondersteunen, want je zegt dat ik een svideo kabel gebruik en dat mn TV dat niet goed verwerkt. Waarom zit er dan een SVHS2 kanaal op mn TV? Of heeft dat er weer niets mee te maken :?

Overigens. Ben er net achter dat die kleur wel door TVTool werd veroorzaakt. Kennelijk blijf ik kleur behouden als ik Tvtool afsluit totdat ik een andere applicatie start ofzo...

• job

job

Hmm, wel raar dat die recente tv van jouw ook dit probleem heeft.

en ook op dat svhs2 kanaal is het nog zwart-wit?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 19:52:
@damster: Ik heb in TV Tool idd de optie Comp. aangevinkt, want bij de ander krijg ik een zwart-wit beeld.
Net onder de instelling van PAL-B of PAL-G of NTSC of whatever (die zowel brute51 als ik al eerder gaven), staat er in mijn nVidia device-tabblad een optie "Formaat video-uitvoer", alwaar je ipv. "automatisch" ook "Samengestelde video-uit" kan selecteren. Heb jij die ook...?
edit:
clickable:

Afbeeldingslocatie: http://www.rataplan.net/files/got/nview_settings.gif

...proberen! Resultaat posten! :)

[ Voor 39% gewijzigd door Rataplan op 03-12-2003 20:04 . Reden: relevanter stukje gekwoot :D ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is juist het vreemde :P Ik heb op mn TV 2 scartingangen. Op de ene is de decoder van de schotel aangesloten, op de andere zit de PC. De decoder zit dan op EXT1 en de pc op EXT2. Op SVHS2 wordt nix uitgezonden...Verder heb ik aan de achterkant vd TV ook geen aansluitingen meer. Aan de voorkant zit een 'video' ingang (zo`n gele die ik op mn videokaart moest hebben).

Ik snap er weinig meer van 8)7

Verwijderd

Topicstarter
@Rataplan: Kan het niet direct vinden, maar heb voor de duidelijkheid ff een screenshot gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.jwbierman.nl/stuff/tvout.jpg
Bij "Select TV format" kan ik dat B/PAL en G/PAL enzo instellen. Zou verder niet precies weten welke optie je bedoelt...
Misschien dat je het hier aan kan geven? :P

• under-world

under-world

ooh-la dots

damster schreef op 03 december 2003 @ 19:51: hmm, dan staat het dus verkeerd in de tvtool faq.
je zou denken dat iemand die zo'n prog maakt er wel verstand van heeft.
Die gasten van Tv-tool weten wel waar ze mee bezig zijn. IK heb nog eens gekeken en ze reppen over een S-VHS Kabel. Dat klopt ook de aansluiting is S-VHS en de kabel wordt ook zo genoemd. Het signaal wat erover gaat is echter gewoon VHS, in dit geval PAL Y/C. Een S-VHS signaal is echter iets heel anders. Een SVHS videorecorder neemt bijvoorbeeld op beter kwaliteit op dan een VHS recorder > Meer beeldlijnen. Door die irri naamgevingen wordt het er allemaal niet begrijpelijker op ik ken het probleem. :+

Het zit hier volgens mij bij TS in het feit dat het signaal een composiet signaal moet zijn ipv een Y/C signaal en dat over een Y/C kabel. Tv-Tool forceert dit en Nview niet. Wat TS ook kan doen is gewoon een verloopje halen om naar composiet te gaan vanuit de krt of een scart met alleen composietaansluitingen (SCART met 6x Cinch)

edit:
S-video is wel zo misleidend eigenlijk... Het blijft gewoon VHS over een Y/C (of SVHS) kabel. (Chrominantie nomaals los meegestuurd)

[ Voor 9% gewijzigd door under-world op 03-12-2003 20:09 ]

• job

job

Rataplan schreef op 03 december 2003 @ 19:58:
selecteren. Heb jij die ook...?
edit:
clickable:

[afbeelding]

...proberen! Resultaat posten! :)
Hee, welke drivers heb jij?
ik heb die optie niet..
under-world schreef op 03 december 2003 @ 20:05:
Het zit hier volgens mij bij TS in het feit dat het signaal een composiet signaal moet zijn ipv een Y/C signaal en dat over een Y/C kabel. Tv-Tool forceert dit en Nview niet. Wat TS ook kan doen is gewoon een verloopje halen om naar composiet te gaan vanuit de krt of een scart met alleen composietaansluitingen (SCART met 6x Cinch)
Bedankt voor de info :) , heb ik weer wat geleerd vandaag.

Inderdaad dat is het probleem.
Heb ik ook al uit zitten leggen.
Een andere kabel moet het probleem oplossen.

[ Voor 49% gewijzigd door job op 03-12-2003 20:08 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Tjah, dan wreekt zich dat ik een volstrekt ander kaartje heb 7(8)7

Wat zit er onder Select TV format verstopt? En wat onder Device Adjustments?

• JM83
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 13:06
hey... als ik het goed begrijp heb je met bureaublad wel gewoon kleur en als je videobestand afspeelt krijg je zwart-wit? probeer eens te kloten met je overlay settings in het NVidia menu... misschien dat dit werkt, heeft bij mij wel een oplossing gegeven voor een ander TV-out probleem...

Verwijderd

Topicstarter
meuktracker: nVidia Detonator XP 53.03
Die heb ik :)

Onder TV format kan ik Signal format instellen. Dus B/PAL, G/PAL en zo staan er nog 100 dingen.
Dit zit onder Device Adjustments:
Afbeeldingslocatie: http://www.jwbierman.nl/stuff/tvout2.jpg

Nee, ik heb overal zwart-wit nu. Die kleur van strax werd veroorzaakt door TVtool die ik al had afgesloten, maar toch nog kleur gaf. Zodra ik een film startte wrd het weer zwart-wit en toen ik hem afsloot bleef alles zwart-wit.

• under-world

under-world

ooh-la dots

Waarom dus nu zwart wit ?

There can be several reasons. Maybe you have selected the PAL standard but your TV can handle NTSC only. In this case you will get a b/w picture. Also the color carrier frequency maybe not adjusted correctly. TVTool and TVCC offer the possibility to adjust this frequency.

Nee

But mostly this problem occurs when your graphics card has a S-VHS output and your TV has a VHS input only. Unfortunately only very few cards still have a S-VHS and a VHS output like the good old Velocity 4400. On graphics cards with Conexant chip (BT868/9) this problem is solved quickly. These cards can output a VHS signal on the S-VHS connector, too. All you need is a piece of software (like TVTool) which offers the option to configure the output correctly and a small adapter which has a VHS connector on one side and a S-VHS on the other. This adapter, which is nothing more than a shielded cable with two connectors, is part of the shipment in most cases.
Ja... dus Damster's link naar TvToolFaq biedt toch de oplossing :+ Of een andere kabel

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

damster schreef op 03 december 2003 @ 20:06:
Hee, welke drivers heb jij?
ik heb die optie niet..

(...)

Een andere kabel moet het probleem oplossen.
Tegenspraak :P Als je die optie wel hebt kan je het signaal dus gewoon net als bij TVtool naar composite forcen. Het zijn wel archaische drivers, 40.72 dacht ik. Like really ancient shit :)

Als die jou de optie niet bieden zou ik bijna denken dat een ander kabeltje de makkelijkste oplossing is. Maar zeker niet de enige!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nu snap ik t echt niet meer...
Volgens die tvtoolfaq hebben nog maar een VHS en S-VHS poort, maar dan zou toch 99% van de mensen dit probleem moeten hebben :? En als ik een andere kabel moet nemen, welke moet ik dan hebben? Volstaat een verloopstukje naar iets anders niet? Of is het met (welke versie dan ook) van nview mogelijk om naar comp te forcen :?

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Voor zover ik het nog begrijp is je kaart in staat om composiet-over-s-video uit te voeren. Met TVtool is het mogelijk, dus het is mogelijk. Sim-pel ;)

Dat je drivers het niet toestaan is lastig. Als andere drivers geen soelaas bieden mag iemand anders uitleggen welke kabel je exact nodig hebt, hoewel je met under-world's laatste verhaal een eind in de goede richting zou moeten komen.

• job

job

Rataplan schreef op 03 december 2003 @ 20:23:
[...]

Tegenspraak :P Als je die optie wel hebt kan je het signaal dus gewoon net als bij TVtool naar composite forcen. Het zijn wel archaische drivers, 40.72 dacht ik. Like really ancient shit :)

Als die jou de optie niet bieden zou ik bijna denken dat een ander kabeltje de makkelijkste oplossing is. Maar zeker niet de enige!
Hoezo tegenspraak...
Ik zeg toch dat ik die optie niet heb.
dus kan ook niet het signaal forceren.
zit toch echt geen tegenspraak in :)

ik gebruik tegenwoordig een tulp kabel.
Ik kreeg het met nview niet aan de praat, en tvtool vond ik alles behalve ideaal.

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-08 19:42
Dit is een doodeenvoudig composiet/ y/c probleem. Laten we voor het gemak even spreken van composiet (gele tulpje) of S-VHS (PS2 achtige aansluiting).

1) Een S-VHS signaal op een niet S-VHS TV weergeven geeft zwart-wit beeld
2) De meeste grafische kaarten hebben alleen een S-VHS uitgang.
3) De meeste grafsiche kaarten hebben een verloopje (kabeltje) van S-VHS naar composiet)
4) Over een S-VHS kabel kan gewoon composiet signaal.

Op mijn eigen (philps) TV die ik thuis heb staan, heb ik 2 scarts. Scart 1 is alleen VHS. Als ik dit kanaal kies krijg ik "EXT-1". Scart 2 is VHS of S-VHS, hierbij kies is respectievelijk kanaal "EXT-2" of "EXT-2 Y/C".

Op mijn montage TV (Deawoo) heb ik 1 scart, deze kan VHS of S-VHS. Ik kies hierbij kanaal "VHS" of "S-VHS".

Als ik moet gokken, dan is de televisie van jouw gelijk aan de "philps" situatie van hierboven. Of jouw TV wel of niet om kan gaan met het S-VHS signaal heeft niets met de leeftijd te maken, dit is een optie die je wel of niet hebt. (er worden ook nog steeds TV's verkocht zonder teletekst).

Als je geen "S-VHS kanaal" kan vinden op je TV, moet je in nview de optie proberen te vinden die damster al aanhaalde. waardoor je ook weer kleur krijgt..

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

damster schreef op 03 december 2003 @ 20:32:
Hoezo tegenspraak...
Ik zeg toch dat ik die optie niet heb.
dus kan ook niet het signaal forceren.
zit toch echt geen tegenspraak in :)
Ik bedoelde dat je het hele topic al loopt te beweren dat dit probleem met een andere kabel opgelost moet worden; en volgens mij kan het met de bestaande kabel ook prima worden opgelost. Alleen heb je software nodig die de gevraagde signaalkeuze ondersteunt. En dat is wmb het probleem, want
tvtool vond ik alles behalve ideaal.
...dit is wel sort of een universele mening. Ze zouden die troep moeten opensourcen, ik heb het zelf na dertig seconden in de bin gepleurd want wat is *dat* programma brak. Brrr.

• under-world

under-world

ooh-la dots

Rataplan schreef op 03 december 2003 @ 20:37: Ze zouden die troep moeten opensourcen, ik heb het zelf na dertig seconden in de bin gepleurd want wat is *dat* programma brak. Brrr.
Dit is geen "sort of universal mening" want na veel testen met (oa Nview (zonder opties :+ ) TVC2000 (ook redelijk okay) en Tvtool heb ik voor mijn professionele omgeving besloten een licentie aan te schaffen op TV-Tool. Tijdens VJ-shows van soms wel 8 a 10 uur heeft het proggie mij nog nooit in de steek gelaten namelijk en je kan er VERUIT het meeste instellen... Onderbouw even je mening want ik vraag me af of ik dit serieus moet nemen. Welke versie draai je BTW ? :+

[ Voor 14% gewijzigd door under-world op 03-12-2003 20:47 ]

• job

job

Rataplan schreef op 03 december 2003 @ 20:37:
[...]
Ik bedoelde dat je het hele topic al loopt te beweren dat dit probleem met een andere kabel opgelost moet worden; en volgens mij kan het met de bestaande kabel ook prima worden opgelost.
Aah, zo bedoel je.
tja, volgens mij is de enige oplossing toch echt een andere kabel.
Aangezien de TS in de topicstarter aangeeft dat tvtool voor hem geen oplossing is.
En ik zou echt geen manier weten hoe je het forceren met nview kan oplossen zonder gebruik van tvtool.
Hij vind het een programma van niets.
(die mening heb ik ook, het programma is veels en veels te buggy).
Dus wat mij betreft lost een ander kabel (icm een scartblok) zijn probleem op.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 03-12-2003 20:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Snap het nog niet helemaal, maar het begint te komen :)

Ik heb slechts 2 aansluitingen op mn videokaart: De ingang waar mn monitor ingaat en de tvout. Dit stekkertje past er dus in:
Afbeeldingslocatie: http://www.cablesnmor.com/images/rca2svideo.jpg
Volgens mij ben ik dus niet geholpen met een andere kabel... Of heb ik dan een andere kabel nodig met dezelfde aansluiting waar een ander signaal doorheen gaat :?

Ik heb idd een Philips TV (met teletekst :P) Op mijn TV zit het kanaal SVHS2, dus ik neem aan dat mijn TV voldoende ondersteunt. Het beeld zit nu echter op het kanaal EXT2 (EXT1 is dus de decoder voor de schotel).

Kennelijk werkt het dus niet als er een Y/C signaal door de kabel gaat, maar wel als er geforceerd comp. doorheen gaat, zoals TVTool doet?
Is er dan een versie van nview die dit forceert? En is er niet gewoon een ander progje dat hetzelfde doet als TVtool, alleen dan wel goed? :9

In mijn ogen is dus alle hardware in orde en ligt het probleem in de software. Waarom heeft dan niet iedereen dit probleem? |:(

• SkyFlyer
Probeer SVHS2 eens als je op VHS2 zwart wit hebt. Dit is nl logisch. Wanneer je een goede S-video (Y/C) verbinding hebt, geeft VHS2 zwart wit en SVHS2 kleur...

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik wel weten hoe ik em op SVHS2 krijg... :X

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

under-world schreef op 03 december 2003 @ 20:43:
[...]
Dit is geen "sort of universal mening" want na veel testen met (oa Nview (zonder opties :+ ) TVC2000 (ook redelijk okay) en Tvtool heb ik voor mijn professionele omgeving besloten een licentie aan te schaffen op TV-Tool. Tijdens VJ-shows van soms wel 8 a 10 uur heeft het proggie mij nog nooit in de steek gelaten namelijk en je kan er VERUIT het meeste instellen... Onderbouw even je mening want ik vraag me af of ik dit serieus moet nemen. Welke versie draai je BTW ? :+
Ik draai het niet. Ik heb de beruchte %windir%\system32\rundll32.exe nvcpl.dll,NvCycleDisplayDevice-shortcut in mijn quicklaunch-balkje staan, en dat voldoet fantastisch. Ik hoor van andere mensen dat ze het userinterface van TVtool niet lekker vinden (zie, nu weer, de startpost) en ik vind dat zelf een understatement, maar over de technische mogelijkheden hoor je me niet klagen. Ik zeg ook niet voor niks dat het ge-open-sourced zou moeten worden, dan had ik al een werkend proggel aan de ts kunnen geven :+

Ik heb het trouwens wel eens zien crashen bij een vriend van me (die behoorlijk goed pc's kan configgen, aan hem zal het niet liggen), dus 100% stabiel was het ook niet, maar dat kan met nieuwere versies opgelost zijn. Vecht trouwens maar verder met damster, die vindt het wel buggy :D

En nou we het toch over de duivel hebben: damster: ik blijf het raar vinden dat een probleem dat softwarematig opgelost *kan* worden, met hardware opgelost wordt. Maar idd, als tvtool en nview allebei afvallen houden we vrij weinig andere opties over. Maar - en ik blijf dit benadrukken: nodig is het niet.

• SkyFlyer
Bij mij zit er onder het klepje het knopje... Zou er uit moeten zien als een rechthoekje met een horizontaal pijltje

• SkyFlyer
Welke type TV heb je eigenlijk? (kunnen we dat eerst nakijken, anders blijven we bezig... ;) )

• under-world

under-world

ooh-la dots

Rataplan schreef op 03 december 2003 @ 21:02: Ik draai het niet. Ik heb de beruchte %windir%\system32\rundll32.exe nvcpl.dll,NvCycleDisplayDevice-shortcut in mijn quicklaunch-balkje staan, en dat voldoet fantastisch. Ik hoor van andere mensen dat ze het userinterface van TVtool niet lekker vinden (zie, nu weer, de startpost) en ik vind dat zelf een understatement, maar over de technische mogelijkheden hoor je me niet klagen. Ik zeg ook niet voor niks dat het ge-open-sourced zou moeten worden, dan had ik al een werkend proggel aan de ts kunnen geven :+
Ik heb het trouwens wel eens zien crashen bij een vriend van me (die behoorlijk goed pc's kan configgen, aan hem zal het niet liggen), dus 100% stabiel was het ook niet, maar dat kan met nieuwere versies opgelost zijn. Vecht trouwens maar verder met damster, die vindt het wel buggy :D En nou we het toch over de duivel hebben: damster: ik blijf het raar vinden dat een probleem dat softwarematig opgelost *kan* worden, met hardware opgelost wordt. Maar idd, als tvtool en nview allebei afvallen houden we vrij weinig andere opties over. Maar - en ik blijf dit benadrukken: nodig is het niet.
De interface is idd een beetje wennen maar toch vrij klassiek en niet al te veel opsmuk. Wat dat betreft vind ik het wel meevallen, maar voor ieder doel en iedere gebruiker andere software natuurlijk. Als ik alleen af en toe een filmpje zou kijken op de TV en het werkt via Nview zou ik ook geen TV-tool gebruiken.
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 20:51:
Snap het nog niet helemaal, maar het begint te komen :)

Ik heb slechts 2 aansluitingen op mn videokaart: De ingang waar mn monitor ingaat en de tvout. Dit stekkertje past er dus in:
[afbeelding]
Volgens mij ben ik dus niet geholpen met een andere kabel... Of heb ik dan een andere kabel nodig met dezelfde aansluiting waar een ander signaal doorheen gaat :?

Ik heb idd een Philips TV (met teletekst :P) Op mijn TV zit het kanaal SVHS2, dus ik neem aan dat mijn TV voldoende ondersteunt. Het beeld zit nu echter op het kanaal EXT2 (EXT1 is dus de decoder voor de schotel).

Kennelijk werkt het dus niet als er een Y/C signaal door de kabel gaat, maar wel als er geforceerd comp. doorheen gaat, zoals TVTool doet?
Is er dan een versie van nview die dit forceert? En is er niet gewoon een ander progje dat hetzelfde doet als TVtool, alleen dan wel goed? :9
:+
Kijk, jij hebt daar op de HCC een kabeltje voor waarschijnlijk heel weinig gekocht. Het kabeltje is namelijk geen standaard kabeltje. De meeste mensen gebruiken geen Y/C > Scart voor een VHS signaal. Dit kabeltje met name bedoeld is om een SVHS Signaal of Y/C signaal naar bijvoorbeeld een TV of Video te sturen met scart (al dan niet SVHS) Vandaar dat precies jij (waarom altijd ik? :+ ) dit probleem hebt. Maar ach ja, je hebt weer wat geleerd en wij zijn ook weer even van de straat. 8)

• SkyFlyer
under-world schreef op 03 december 2003 @ 21:13:
Kijk, jij hebt daar op de HCC een kabeltje voor waarschijnlijk heel weinig gekocht. Het kabeltje is namelijk geen standaard kabeltje. De meeste mensen gebruiken geen Y/C > Scart voor een VHS signaal. Dit kabeltje met name bedoeld is om een SVHS Signaal of Y/C signaal naar bijvoorbeeld een TV of Video te sturen met scart (al dan niet SVHS) Vandaar dat precies jij (waarom altijd ik? :+ ) dit probleem hebt. Maar ach ja, je hebt weer wat geleerd en wij zijn ook weer even van de straat. 8)
Hij heeft juist geen VHS/Composiet signaal, dat is het probleem juist... Hij heeft een S-video/ Y/C signaal.... Overigens sluit ik dat meestal standaard aan als een TV een S-video ingang heeft, aangezien praktische alle grafische kaarten een S-video uitgang hebben

Verwijderd

Topicstarter
10 meter voor 12 euri is idd niet duur :+
TV Type kan ik zo 1,2,3 niet vinden... Nouja, ik vrees dat iki het dan maar moet doen met tvtool totdat ik een goede oplossing heb. Een vriend van me wil ook zijn TV aan zn PC hangen, alleen heeft hij geen kabel :P Die koopt hij dus elders.
Als hij dan strax de juiste opstelling heeft, probeer ik hetzelfde ook wel eens hier. Anders heb ik straks 5 kabels waar ik niets mee doe. Is toch zonde van het geld... B)
Bedankt iedereen iig en als iemand nog een geniale oplossing heeft.... ;) 8)
Pagina: 1