Toon posts:

[php] Query fout??

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik onderstaande code om de inhoud van een formulier in een mysql-database te posten.

code:
1
2
3
4
5
6
<?php if ($SubmitToevoegen)
  {
  $datum = DATE("j,m,Y,H:i:s");
  $sql = "INSERT INTO Dagboek (Datum, Bericht, Status, Titel) 
       VALUES ('$datum','$textareabericht','1','$textfieldtitel')" or die ("mysql_error()");
$result = mysql_query($sql);}  ?>

De query lijkt mij correct, ik krijg nl. geen SQL-error oid. Wat ik niet snap is dat de variabele $datum wel wordt gepost, maar de variabelen $textareabericht en $textfieldtitel niet worden gepost. De twee corresponderende velden op het form heten toch echt textareabericht en textfieldtitel.

Kan iemand een beetje sturen wat ik fout doe? Ik heb gisteren al gezocht op de php-site, maar kan zo niet vinden wat ik fout doe.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:08

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

PW-FAQ: Mijn POST en GET forms werken niet (meer)

[ Voor 29% gewijzigd door gorgi_19 op 03-12-2003 19:03 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Echo je volledige query een keer uit en voer die eens in je phpMyAdmin/whatever in. Werkt dat wel of niet?

En PHP heeft normaal gezien geen invloed op wat MySQL al dan niet kan/fout doet :).

En zoals gorgi_19 zegt, daar kan het ook al aan liggen. En het concatten van query's waarin variabelen in voorkomen is ook al netter :).

Skat! Skat! Skat!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
coubertin119 schreef op 03 december 2003 @ 19:10:
En zoals gorgi_19 zegt, daar kan het ook al aan liggen. En het concatten van query's waarin variabelen in voorkomen is ook al netter :).
En parametrized queries is het netste.

Verder kan je even kijken naar de link die gorgi_19 geeft. Dit is al een aantal keer voorgekomen, zodanig dat we het maar in de FAQ gezet hebben.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.